Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-08, 18:35
  #1
Medlem
Memmajemmas avatar
Jag har på senaste tid börjat minska på vitt socker och äter i princip aldrig det. När jag bakar använder jag sötströ eller dadlar som är naturligt söta. Bakar typ till jul och till födelsedagar.

Det jag märkt är att det är svårt att hitta sockerfria alternativ på cafén, oftast finns det en sort eller inget alls. Eftersom det finns många diabetiker och även såna som jag som är medvetna om vad de stoppar i sig, borde utbudet vara större?

Det är tråkigt att bara dricka kaffe och ibland skulle det vara gott att ta något till det. Därför söker jag tips på kondis i Sthlm som har stort utbud av sockerfria alternativ eller raw fika.
Citera
2017-08-08, 19:33
  #2
Medlem
Tipsa gärna om ställen i Malmö också för det är lika bedrövligt här med utbudet av sockerfritt kaffebröd .
Citera
2017-08-08, 23:33
  #3
Medlem
Tydligen ingen större efterfrågan på sockerfritt till kaffet !
Citera
2017-08-08, 23:37
  #4
Medlem
Pfaltzs avatar
I PK-huvudstan räcker det med att kaffet är vedkokt för att man ska tycka det är så fiiiiint. Men socker, då? Tja, man gör väl som andra runtomkring för att inte göra bort sig eller sticka ut.
Citera
2017-08-08, 23:39
  #5
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavpolisen
Tydligen ingen större efterfrågan på sockerfritt till kaffet !
Nej, för de flesta vet vad vetemjöl är. Ska man undvika socker (kolhydrater) så ska man samtidigt undvika vetemjöl (kolhydrater).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback