Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-26, 11:37
  #25
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
fyfan alltså jag är körd, fan, måste nog prova lchf igen, så jobbig diet, vidrig mat

Du kanske lägger dig på ett för stort kaloriunderskott? Det ska inte vara plågsamt eller äckligt, då kommer det inte vara hållbart i längden.
Citera
2017-08-26, 11:41
  #26
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Du kanske lägger dig på ett för stort kaloriunderskott? Det ska inte vara plågsamt eller äckligt, då kommer det inte vara hållbart i längden.
Jag ligger på max 500 kcal underskott per dag.
Citera
2017-08-26, 11:48
  #27
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Jag ligger på max 500 kcal underskott per dag.

Okej. Här finns förövrigt recept på olika maträtter (LCHF). Kanske finns något där som lockar.

http://www.mytaste.se/recept/lchf
Citera
2017-08-26, 11:49
  #28
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Okej. Här finns förövrigt recept på olika maträtter (LCHF). Kanske finns något där som lockar.

http://www.mytaste.se/recept/lchf
Tack så mycket jätte snällt ska kolla
Citera
2017-08-30, 12:28
  #29
Medlem
theralenas avatar
Nej LCH fungerar inte av olika anledningar, så det kan jag inte köra.
Jag har fått ett nytt problem, jag är inte hungrig, har känt så i 1,5 veckor nu och maten smak har reducerats med 50% känner inte mycket smak alltså. För normala människor måste det ju vara en dröm att inte känna hunger när man ska ner i vikt men för mig som inte är normal så hamnar jag på för mycket kcal underskott så jag blir jätte sjuk, även vid lägre kaloriunderskott så blir jag dålig.

Vet inte hur jag ska göra för man måste ligga på kaloriunderskott och jag har svårt för det för jag blir sjuk. Jag var hos en kostrådgivare på VC i går men vi avslutade våran kontakt pga hon inte kunde hjälpa mig mer och hänvisa mig att prata med läkaren igen, tror knappas läkaren eller nån annan kan hjälpa mig att gå ner i vikt utan att ligga på kalori underskott......
Citera
2017-08-30, 12:53
  #30
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Nej LCH fungerar inte av olika anledningar, så det kan jag inte köra.
Jag har fått ett nytt problem, jag är inte hungrig, har känt så i 1,5 veckor nu och maten smak har reducerats med 50% känner inte mycket smak alltså. För normala människor måste det ju vara en dröm att inte känna hunger när man ska ner i vikt men för mig som inte är normal så hamnar jag på för mycket kcal underskott så jag blir jätte sjuk, även vid lägre kaloriunderskott så blir jag dålig.

Vet inte hur jag ska göra för man måste ligga på kaloriunderskott och jag har svårt för det för jag blir sjuk. Jag var hos en kostrådgivare på VC i går men vi avslutade våran kontakt pga hon inte kunde hjälpa mig mer och hänvisa mig att prata med läkaren igen, tror knappas läkaren eller nån annan kan hjälpa mig att gå ner i vikt utan att ligga på kalori underskott......

Rekommenderar att du tar kontakt med någon professionell inom området, för din egen skull.
Citera
2017-08-30, 13:43
  #31
Medlem
——-----1--+

Jag skulle svara på något men såg inte senaste inläggen i tråden då mobilen cpa

Men lyssna på de rådet om att kontakta någon. Detta är fel forum för dig då vi inte behandlar folk.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2017-08-30 kl. 13:49.
Citera
2017-08-30, 20:15
  #32
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
——-----1--+

Jag skulle svara på något men såg inte senaste inläggen i tråden då mobilen cpa

Men lyssna på de rådet om att kontakta någon. Detta är fel forum för dig då vi inte behandlar folk.
Jag har bland annat generaliserat ångestsyndrom vilket innebär att jag har en malande oro dygnet runt i kombo med några panik attacker under dagen, det jag undra är om ångest gör att jag förbränner mer kalorier? kroppen är ju på högvarv.
Citera
2017-08-30, 20:17
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Jag har bland annat generaliserat ångestsyndrom vilket innebär att jag har en malande oro dygnet runt i kombo med några panik attacker under dagen, det jag undra är om ångest gör att jag förbränner mer kalorier? kroppen är ju på högvarv.

Du kan testa att äta lite mer de dagarna. Om du går upp i vikt så betyder det att kroppen inte förbränner något extra. Men i teorin är det svårt att mäta. Men du kan för säkerhets skull äta 200-300kcal mer de dagarna eller dylikt och vara uppmärksam om du märker någon skillnad.
Citera
2017-08-30, 20:44
  #34
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Jag har bland annat generaliserat ångestsyndrom vilket innebär att jag har en malande oro dygnet runt i kombo med några panik attacker under dagen, det jag undra är om ångest gör att jag förbränner mer kalorier? kroppen är ju på högvarv.

Ångest & stress brukar vanligtvis göra att man tappar muskelmassa p g a katabola hormoner, och man brukar även få lättare att lägga på sig fett men framförallt vatten.
Lider man av ångest så blir det tyvärr mycket svårare att optimera sina resultat.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback