Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-14, 21:26
  #13
Medlem
Hej alla!

Tack för era svar, London var jättefint och kommer definitivt åka dit igen.
Nu kommer jag dela med mig av de erfarenheter jag fått under denna resa, och hoppas fler har nytta av detta.

Det vi köpte innan resan var biljetter till madame tussauds och dem fick man som e-biljett och måste skrivas ut och tas med. Vi landade med flyget på stansted så vi köpte även stansted express tåg biljetter innan vi reste och dem måste också skrivas ut och tas med.
Oyster card köpte vi på liverpool street station när vi anlände med tåget, kortet kostar 5£+den summan du vill fylla på, dessa 5£ får du även tillbaka sedan när du lämnar tillbaka kortet. Man får även tillbaka upp till 10£ om du har belopp kvar på ditt oyster card. För 6.60£ reser du fritt med underground hela dagen inom zon 1-2.

Jag tycker inte det är värt att resa till London för att shoppa, res dit för att se sevärdheter. Tyvärr kikade vi bara på tower bridge, hyde park, south bank och big ben(under restaurering). Nästa tripp blir mer sevärdheter
Citera
2017-12-15, 10:55
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lira
Jag tycker inte det är värt att resa till London för att shoppa, res dit för att se sevärdheter. Tyvärr kikade vi bara på tower bridge, hyde park, south bank och big ben(under restaurering). Nästa tripp blir mer sevärdheter

Överlag så håller jag med dig. Det finns så mycket att se/göra i London att man bör försöka se en del sevärdheter, och det gäller då det som man själv är intresserad av. London erbjuder något för alla smaker.

Shoppingen däremot behöver inte vara så illa. Visst, går man bara till Oxford Street eller Harrods så kan jag förstå om man inte tycker att det är värt att åka till London för att shoppa. Men det finns så mycket mer än så. Själv gillar jag exempelvis bokhandlarna på Charing Cross Road. Är man ute efter en viss typ av affärer eller en viss typ av marknad, så kan man göra lite research innan avresan. Vad gjorde dig besviken när det gäller shopping i London?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2862375

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback