Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-06, 03:36
  #409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Så nu verkar vi vara överens om att korrelationen var 0.4 (allt annat du skrev spelar ju ingen som helst roll för detta konstaterande).

Citat:
Sådana skattningar på korrelationen har gett skiftande resultat, mellan 0.24 och 0.4. Resultaten beror lite på vad man menar med intelligens och vilka mätmetoder som används för att mäta den,

Lägre korrelationer har uppmätts när man har använt sämre tester men när man tittar på de största studierna med de bästa testerna (både för intelligens och hjärnstorlek) så var skillnaden 0.4. Det är ju detta vi är intresserad av. Då kanske vi äntligen kan gå vidare nu när vi äntligen är överens om basfakta.



Citat:
Skall jag tolka det som ett ja på min fråga:
Citat:
Är vi överens om att även om skillnaden i medelvärde är litet så kan det vara stor skillnad i änden på en fördelning? Det går bra med ett simpelt ja eller nej, max en mening.
Citera
2018-01-10, 20:49
  #410
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Intressant läsning denna stämningsansökan. Ska bli intressant att följa hur detta utvecklar sig.
Citera
2018-01-13, 12:29
  #411
Medlem
Hexen666s avatar
Fy fan vad vidrigt det var att läsa stämningsansökan. Det är ren diskriminering och mobbning det handlar om. (mot vita män dvs)
Citera
2018-01-13, 12:35
  #412
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Fy fan vad vidrigt det var att läsa stämningsansökan. Det är ren diskriminering och mobbning det handlar om. (mot vita män dvs)
Jag har inte kollat om den är länkad ännu, men här finns den som youtubefilm:
https://youtu.be/hFDUD7VbsLM
Citera
2018-03-02, 16:02
  #413
Medlem
Google fortsätter med sin diskriminering
Citera
2018-03-02, 20:04
  #414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kränkas av vaddå? Att vissa män är intelligentare än majoriteten kvinnor?

Inte det minsta. Stör mig vara på att resten av idioterna också anser sig vara det.

Så sant.
Citera
2018-03-03, 09:29
  #415
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Google fortsätter med sin diskriminering
Det finns en stämningsansökan mot dem från J Damore, men det är lite svårt att följa.
Och väldigt lätt för företag med lite muskler att förhala in absurdum.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback