Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-08, 02:08
  #1
Medlem
record-collectors avatar
Hur kunde detta hända? Fipronil används bland annat för att motverka hudparasiter på katter och hundar. Medlet får ändå inte användas på produktionsdjur eftersom det är giftigt och kan bland annat skada det centrala nervsystemet och levern.

Har detta drabbat svenska butiker ännu?
Citera
2017-08-08, 05:56
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av record-collector
Hur kunde detta hända? Fipronil används bland annat för att motverka hudparasiter på katter och hundar. Medlet får ändå inte användas på produktionsdjur eftersom det är giftigt och kan bland annat skada det centrala nervsystemet och levern.

Har detta drabbat svenska butiker ännu?



Har inte kunskaper om det har drabbat svenska butiker. Men jag vet att ägg naturligt inehåller gifter för
den mänskliga kroppen som höga halter av cholosterol, kolin och karnitin. Det säger ju sig självt att äta ett kycklingembryo är ju fan sjukt och vidrigt!
Citera
2017-08-08, 06:13
  #3
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aves8888
Har inte kunskaper om det har drabbat svenska butiker. Men jag vet att ägg naturligt inehåller gifter för
den mänskliga kroppen som höga halter av cholosterol, kolin och karnitin. Det säger ju sig självt att äta ett kycklingembryo är ju fan sjukt och vidrigt!

Lika äckligt som att äta en kyckling?
Även om ägg skulle innehålla dom där gifterna som du skriver om så är det ju inte direkt så att folk dör av att äta dom.
Ägg är nyttigt.
Citera
2017-08-08, 06:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Lika äckligt som att äta en kyckling?
Även om ägg skulle innehålla dom där gifterna som du skriver om så är det ju inte direkt så att folk dör av att äta dom.
Ägg är nyttigt.


Min vän, flera 100 000 människor dör varje år av hjärt och kärlsjukdomar relaterade till höga kolesterolvärlden i blodkärlen som hindrar hjärtats funktionalitet. Ägg är en av de livsmedlen som har de högsta halterna kolesterol därför kan det betraktas ha en stor roll i kolosterolrelaterade sjukdomar. Det är ju inte nyttigt att ta in något i kroppen som missgynnar dig själv? Den enda goda aspekten av ägg är proteinet, om man vill åt just detta protein så får man samtidigt alla gifterna . Jag skulle säkert sagt samma sak som dig för 2 år sedan.


Do some research and be open minded
Citera
2017-08-08, 06:26
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aves8888
Min vän, flera människor dör varje år av hjärt och kärlsjukdomar relaterade till höga kolesterolvärlden i blodkärlen som hindrar hjärtats funktionalitet. Ägg är en av de livsmedlen som har de högsta halterna kolesterol därför kan det betraktas ha en stor roll i kolosterolrelaterade sjukdomar. Det är ju inte nyttigt att ta in något i kroppen som missgynnar dig själv? Den enda goda aspekten av ägg är proteinet, om man vill åt just detta protein så får man samtidigt alla gifterna . Jag skulle säkert sagt samma sak som dig för 2 år sedan.


Do some research and be open minded
Du inser att kolesterol är livsnödvändigt? Det är en myt att det är dåligt för hjärtat...
Citera
2017-08-08, 06:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullarNegerFittor
Du inser att kolesterol är livsnödvändigt? Det är en myt att det är dåligt för hjärtat...



Jag inser att det kolosterol vi producerar själva till uppbyggandet av celler är nödvändigt ja. Vi behöver inte tillföra kroppen något som helst kolosterol för att vara hälsosamma och överleva. Är det en myt som orsakar dessa sjukdomar?
Citera
2017-08-08, 06:31
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aves8888
Jag inser att det kolosterol vi producerar själva till uppbyggandet av celler är nödvändigt ja. Vi behöver inte tillföra kroppen något som helst kolosterol för att vara hälsosamma och överleva. Är det en myt som orsakar dessa sjukdomar?
https://youtu.be/LruPUvLmyTk

Ingen har någonsin sedan världens begynnelse fått hjärtproblem p.g.a. kolesterol.
Citera
2017-08-08, 06:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullarNegerFittor
https://youtu.be/LruPUvLmyTk

Ingen har någonsin sedan världens begynnelse fått hjärtproblem p.g.a. kolesterol.



Enligt en person som inte ens backar upp det han säger med någon som helst forskning.


https://www.youtube.com/watch?v=YaIpaGSESO0


Här har du fina grejer, släpp taget om egot nu
Citera
2017-08-08, 06:39
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aves8888
Enligt en person som inte ens backar upp det han säger med någon som helst forskning.
Du ser att det är majoriteten likes, dumma idiot.
Citera
2017-08-08, 06:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullarNegerFittor
Du ser att det är majoriteten likes, dumma idiot.



Då måste majoriteten inte vara väldigt upplysta. En bra reflektion av dagens sverige med vårat demokratiska system? Men varför skulle man ens vilja äta något ändå som kommer ut ur en kycklings röv där den urinerar och bajsar också? Det säger sig självt att per instinkt så är inte ett ägg det första ett barn äter. Samt att ägget måste upphettas och tillagas för att kunna ätas med säkerhet säger mycket om dess egenskaper, samma sak med kött och mjölk, vi är inte gjorda för att äta dessa saker.
Citera
2017-08-08, 06:46
  #11
Medlem
jag hoppas på en bättre framtid för djuren
Citera
2017-08-08, 07:00
  #12
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aves8888
Då måste majoriteten inte vara väldigt upplysta. En bra reflektion av dagens sverige med vårat demokratiska system? Men varför skulle man ens vilja äta något ändå som kommer ut ur en kycklings röv där den urinerar och bajsar också? Det säger sig självt att per instinkt så är inte ett ägg det första ett barn äter. Samt att ägget måste upphettas och tillagas för att kunna ätas med säkerhet säger mycket om dess egenskaper, samma sak med kött och mjölk, vi är inte gjorda för att äta dessa saker.

Citat:
Ursprungligen postat av aves8888
jag hoppas på en bättre framtid för djuren

Ja ytterligare en veganflummare alltså. Undrade just hur en människa kunde skriva så många konstiga och korkade inlägg och nu har vi svaret. En som tror att idealet är att vi ska leva som kaniner och har en sönderrökt haschhjärna

1. Ägg äts råa eller lätt pocherade i Japan med rå fisk så det går alldeles utmärkt att äta "naturligt" om du nu vill leva som ett vilddjur.

2. Vad som är "naturligt" är inte viktigt, mat ska vara gott. Matpreparering (ost, kondenserad mjölk, stekta köttbullar) är något vi gjort sen urminnes tider och en hörnpelare i civilisationen (detta började förmodligen när man satt i grottor och pillade nötter för att få bort det hårda, "naturliga" skalet som smakade mög).

Men för all del, sitt du och tugga en smutsig morot, jag föredrar att skala och koka den i en gryta med lök, kött och sås så får vi se vem som blir lyckligast
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback