Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-08, 01:28
  #1
Medlem
Jag har en iPhone 7 som fungerar klockrent förutom en sak. Jag kan inte använda headset som inte är Apples original. Jag kan alltså lyssna på musik i headsetet men inte prata i telefon, jag hör samtalet men ingen hör mig. Så det är micen som slutar funka. Men byter jag till Apples egna fruktansvärda headset och då kan jag prata och det hörs.
Detta har funkat förut och det finns ingen uppdatering eller liknande som behöver göras. Har också provat så inte det är headsetet såklart, provat flertalet och det är samma med alla.

Vad kan jag göra?
Citera
2017-08-08, 01:40
  #2
Medlem
Brokenbacks avatar
Kopplar du in de headset som inte funkar med den (med telefonen) medföljande adaptern?
Citera
2017-08-08, 01:57
  #3
Medlem
Ja, kopplar in med den medföljande adaptern och det fungerade i några månader och sen slutade det helt tvärt att funka utan att jag bytt headset el liknande.
Citera
2017-08-08, 02:08
  #4
Medlem
shadow666s avatar
Testa köp en ny adapter alt. gå till en apple butik och be dom testa. annars återställ telefonen.
Citera
2017-08-08, 09:26
  #5
Medlem
RingInteSnutens avatar
Kolla så att ditt headset har mjukvara som hanteras av apple, dom är lite speciella där.

När du köper nya lurar se till att "fjärrkontrollen" passar till iphone.
Jag gjorde misstaget en gång att köpa ett par som inte funkade till android eftersom dom var designade för iphone.

Såg nu att det har funkat förut, haft någon stor uppdatering från apple?
Citera
2017-08-08, 09:35
  #6
Medlem
Ingen uppdatering gjordes, och har ingen uppdatering som behöver göras.
Citera
2017-08-08, 11:29
  #7
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feidippidesus
Jag har en iPhone 7 som fungerar klockrent förutom en sak. Jag kan inte använda headset som inte är Apples original. Jag kan alltså lyssna på musik i headsetet men inte prata i telefon, jag hör samtalet men ingen hör mig. Så det är micen som slutar funka. Men byter jag till Apples egna fruktansvärda headset och då kan jag prata och det hörs.
Detta har funkat förut och det finns ingen uppdatering eller liknande som behöver göras. Har också provat så inte det är headsetet såklart, provat flertalet och det är samma med alla.

Vad kan jag göra?


Behåll det nya headsetet och byt telefon, Apple är inkompatibla skitprodukter.

Om Apple skulle bygga en tvättmaskin så fick du bergsäkert köpa två svindyra adaptrar till både el och vattenanslutningen.

Sedan skulle fanstyget vägra tvätta om du inte använder svindyrt Apple-Tvättmedel
Citera
2017-08-08, 11:33
  #8
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feidippidesus
Ja, kopplar in med den medföljande adaptern och det fungerade i några månader och sen slutade det helt tvärt att funka utan att jag bytt headset el liknande.

Då kanske adaptern gått sönder?
Citera
2017-08-09, 00:49
  #9
Medlem
Bytt adapter också!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback