Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-07, 23:11
  #1
Medlem
R0ckybalb0a555s avatar
Hej!

Vårt bolag behöver byta webbhotell och har en hemsida som är byggd i ASP.NET.
Vi ska lägga till ny funktionalitet för kundinloggning och behöver därför SSL, där vår utvecklare vill att webbhotellet utöver support för ASP.NET även tillåter Let's Encrypt på Windowsservern.

Jag har bara lyckats hitta ett par utländska web hosts, och känner att jag helst vill köra med en svensk leverantör. Har ni något tips på leverantör som passar?
Alla jag hittat hittills supportar bara det ena men inte det andra.

Uppskattar verkligen all hjälp på denna!
Citera
2017-08-08, 03:56
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0ckybalb0a555
och känner att jag helst vill köra med en svensk leverantör. Har ni något tips på leverantör som passar?
Alla jag hittat hittills supportar bara det ena men inte det andra.

Vilka svenskar hotell har ni sökt om?

Har ni varit i kontakt med te.x. City Sites?
Citera
2017-08-08, 12:09
  #3
Medlem
Diverges avatar
Citycloud kan jag rekommendera.
Citera
2017-08-31, 20:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R0ckybalb0a555
Hej!

Vi ska lägga till ny funktionalitet för kundinloggning och behöver därför SSL, där vår utvecklare vill att webbhotellet utöver support för ASP.NET även tillåter Let's Encrypt på Windowsservern.
Har ni något tips på leverantör som passar?
Alla jag hittat hittills supportar bara det ena men inte det andra.

Uppskattar verkligen all hjälp på denna!
Binero.se
Hostingbolaget.se
fsdata.se

Måste finnas fler.
Lycka till.
Citera
2017-08-31, 20:55
  #5
Medlem
deadhead.s avatar
Har haft City Sites / Citynetwork i massor med år och är supernöjd!

Vad är det för skillnad på SSL cert ifrån Let´s Encrypt jämfört med cert ifrån "större" företag som utfärdar cert som kostar?
Citera
2017-09-04, 12:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Har haft City Sites / Citynetwork i massor med år och är supernöjd!

Vad är det för skillnad på SSL cert ifrån Let´s Encrypt jämfört med cert ifrån "större" företag som utfärdar cert som kostar?

Med SSL från Let´s Encrypt behöver du återaktivera den (Minns inte tidsaspekten) men med andra cert som du betalar för så slipper du det.
Men ett cron på webbhotellskontot med Let´s Encrypt behöver du inte ens göra det.
Alltså lika bra med Let´s Encrypt
Citera
2017-09-15, 18:27
  #7
Medlem
R0ckybalb0a555s avatar
Bara för att följa upp här;

Vi valde Beebyte. Stödde ASP.NET, Lets Encrypt, undersidor och MySQL & MSSQL. Tips för er som söker webhotell motsvarande våra krav.
Vi kör Umbraco som CMS, något som genererade enormt långsamma laddningstider på CitySites.
Citera
2017-12-09, 16:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R0ckybalb0a555
Bara för att följa upp här;

Vi valde Beebyte. Stödde ASP.NET, Lets Encrypt, undersidor och MySQL & MSSQL. Tips för er som söker webhotell motsvarande våra krav.
Vi kör Umbraco som CMS, något som genererade enormt långsamma laddningstider på CitySites.
varför är Lets Encrypt ett krav? det är det bästa gratisalternativet, men betalar man för webbhotell (dvs mer än domänpekning) finns ju bättre alternativ för https
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback