Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-07, 21:47
  #1
Medlem
Hej,

Blir fan knäpp! Har en hemsida (wordpress) med en 7-8 sidor på. På en av sidorna vill jag att mina blogginlägg ska synas. Hur väljer jag den specifika sidan?
Idag när jag försöker skapa ett inlägg och publicerar det återfinns det inte på någon av sidorna. Hur göra?????

/// M
Citera
2017-08-08, 06:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machom
Hej,

Blir fan knäpp! Har en hemsida (wordpress) med en 7-8 sidor på. På en av sidorna vill jag att mina blogginlägg ska synas. Hur väljer jag den specifika sidan?
Idag när jag försöker skapa ett inlägg och publicerar det återfinns det inte på någon av sidorna. Hur göra?????

/// M

Din sida (page template) måste innehålla Wordpress-/PHP-kod för att visa inlägg (entries) på sidan.

Beroende på vilket tema du använder kan det fungera lite olika, men generellt är inlägg någonting som hamnar på framsidan och under arkiv sidor (archive templates) medan sidor (pages) är statiska.

Jag föreslår att du byter tillbaka till standardtemat så att du ser vad skillnaden är mellan sidor och inlägg och var de hamnar och bekantar dig med Wordpress funktionalitet, sedan kan du lägga på tema och läsa temats dokumentation eller leka dig fram till var inläggen hamnar.

Det finns inget direkt hinder för dig från att använda en page template till att visa inlägg eller kopiera din page template till att fungera likadant och dessutom visa inlägg, men det är nog lite överkurs.
Citera
2017-08-08, 09:18
  #3
Medlem
g0dspirits avatar
Det ska finnas en inställning där du pekar vart blogginlägg ska exponeras. Vilket tema kör du?
Citera
2017-08-08, 10:20
  #4
Avstängd
What?
De ska finnas på framsidan direkt.

Testa byta tema till twentyseventeen och kolla.
Sen byter du till din gammla.

Länka till bloggen och eller tema du använder.
Citera
2017-08-08, 16:59
  #5
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Webbutveckling och javascript
/Moderator
Citera
2017-08-12, 22:40
  #6
Medlem
Inställningar -> Läsa -> Inläggssida -> Välj sida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback