Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-08-16, 11:23
  #49
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelpucko
Bra att du vet allt, då kan du döma fort!
Vad snackar du nu för skit?

Sakinnehåll..? Försök att skriva något annat än sarkastiska,
meningslösa kommentarer för att att få en högre post-count.
Citera
2017-08-16, 14:56
  #50
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arered
Hej!

Jag skulle nog definiera mig som en snäll kille, ja en snäll kille är vad jag är och som en snäll kille mår man inte bra över sin situation. Jag har länge fått höra att jag är snäll, speciellt sedan fjärde klass och jag har stört mig något otroligt på det då det är negativt att vara en ''snäll kille'', en omega.

Hur ska man ens kunna ha ett bra liv och njuta av det om man är en snäll kille? Ändå sedan jag var 11 år har det varit svårt och allt har varit så jobbigt. Studierna har gått bra, speciellt sedan åttonde klass men allt handlar inte om betyg utan det handlar om hur man känner sig, om man njuter av livet eller om det mesta känns förjävligt, vilket det gjort under många år nu. Jag är osäker på om jag vill leva, jag vill inte längre vara en ''observer'' och leva utanför, ingen bryr sig om snälla killar de betyder inget och ingen bryr sig om de tar självmord, jag orkar inte mer, fyfaan för oss snälla killar

Hej, du skriver om problem med att vara en "snäll kille".

Du skriver att du upplever ett utanförskap och att du förlorat tron på livet. Det har knappast något att göra med att vara en "snäll kille", det är känslor och osäkerheter som du bär inom dig själv, oavsett vem du är. Saker du måste ta itu med först, innan du kan bygga bra relationer med andra.

Fundera på vad specifikt som får dig att må mycket dåligt och bli ledsen och vilka saker som hämmar dig i ditt liv. Ta gärna hjälp av någon, om du går till en vårdcentral kan du be om att få träffa en psykolog, det är ofta mindre jobbigt än att försöka prata med vänner och familjemedlemmar. Jag hoppas att du överväger detta. Om du får självmordstankar skall du genast ringa 112.


Det är absolut inget fel med att vara snäll! Nu för tiden är beskrivningen "snäll" ofta sett som något negativt, en snäll person är någon som är vek och feg eller som inte vågar säga nej och ofta blir överkörd av andra, "starkare" personer. Men det är inte vad snäll innebär egentligen! Att vara snäll är att vara generös, tillmötesgående, hjälpsam och trevlig.

Det här är ett av de bästa tipsen jag någonsin sett på temat:
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Våga lite mer.
Varje kvinna kommer inte att vara intresserad, men våga ta kontakt med varenda kvinna. Våga fråga ut.
Våga säga nej.
Våga säga ifrån när någon behandlar dig illa.
Våga ställa krav på hur du vill bli behandlad.
Våga vara sexuell.
Sluta ställ upp på folk som inte ger något tillbaks.
Våga säga nej.
Våga säga nej.
Våga säga ja, utan att förvänta dig något tillbaks.
Våga ta initiativ till att träffa folk. "Ska du med?" "Ska vi lira något?" "Tänkte käka ska du med?".
Bygg upp ett nätverk utav manliga vänner som du kan diskutera allt mellan himmel och jord med.
Våga säga ifrån.
Och slutligen våga säga nej.

Vips så är du lite mindre snäll.

Detta är varje snäll killes curse. Ofta för att han har växt upp med oengagerade föräldrar eller singelmorsor som förtryckt hans rätt att vara sig själv.
...och snäll tjejs. Fast jag tycker att den här listan är som en crash course i att få ett bra liv överlag. Det där skulle jag vilja brodera och hänga upp på väggen.
__________________
Senast redigerad av vonDunajewskan 2017-08-16 kl. 15:24. Anledning: Stavfel
Citera
2017-08-16, 15:10
  #51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
...och snäll tjejs. Fast jag tycker att den här listan är som en crash course i att få ett bra liv överlag. Det där skulle jag vilja brodera och hänga upp på väggen.

Exakt. Snälla tjejer också

Skulle vilja lägga till att "våga stå kvar i pressade situationer".
Citera
2017-08-16, 17:07
  #52
Medlem
Är du en genuint snäll kille, som ser bra ut och har stabil ekonomi och är någorlunda socialt begåvad kommer du inte ha några som helst problem med brudar om du har lite jävla tålamod. Jag blir så trött på killar som kanske inte ens får handla på bolaget än som gör såna här trådar.

Skaffa tjejpolare, var snäll mot dem. Samt ha tålamod. Kvinnor växer upp förr eller senare, och tröttnar på killar som inte är snälla. Det händer kanske vid runt 25, men det kan sträcka sig kanske ytterligare fem-tio år för väldigt omogna. När de tröttnat på killar som inte är snälla så vill de ha snälla killar.

Så lugna dig, din tid kommer.
Citera
2017-08-16, 22:12
  #53
Medlem
Vill du ha hjälp eller bara gnälla?
Citera
2017-08-16, 22:47
  #54
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arered
Hej!

Jag skulle nog definiera mig som en snäll kille, ja en snäll kille är vad jag är och som en snäll kille mår man inte bra över sin situation. Jag har länge fått höra att jag är snäll, speciellt sedan fjärde klass och jag har stört mig något otroligt på det då det är negativt att vara en ''snäll kille'', en omega.

Hur ska man ens kunna ha ett bra liv och njuta av det om man är en snäll kille? Ändå sedan jag var 11 år har det varit svårt och allt har varit så jobbigt. Studierna har gått bra, speciellt sedan åttonde klass men allt handlar inte om betyg utan det handlar om hur man känner sig, om man njuter av livet eller om det mesta känns förjävligt, vilket det gjort under många år nu. Jag är osäker på om jag vill leva, jag vill inte längre vara en ''observer'' och leva utanför, ingen bryr sig om snälla killar de betyder inget och ingen bryr sig om de tar självmord, jag orkar inte mer, fyfaan för oss snälla killar
Neger snälla. Jag minns de där uppgifterna i skolan. Man skulle skriva något positivt om alla. Man var så illa tvungen. Vad skrev man om den där tysta tråkiga typen som aldrig stod på sig? Jo, snäll skrev man. Snäll är ett minimum och komplimangen kommer ofta ur att det inte finns något annat att säga. Skaffa dig en personlighet och stå på dig.
Citera
2017-08-16, 23:18
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Vad snackar du nu för skit?

Sakinnehåll..? Försök att skriva något annat än sarkastiska,
meningslösa kommentarer för att att få en högre post-count.


Kommer från rätt käft, vill du ta det över en kaffe? Eller meddela mig om du vill något istället för att skräpa ned här
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback