Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-07, 21:12
  #1
Medlem
arereds avatar
Hej!

Jag skulle nog definiera mig som en snäll kille, ja en snäll kille är vad jag är och som en snäll kille mår man inte bra över sin situation. Jag har länge fått höra att jag är snäll, speciellt sedan fjärde klass och jag har stört mig något otroligt på det då det är negativt att vara en ''snäll kille'', en omega.

Hur ska man ens kunna ha ett bra liv och njuta av det om man är en snäll kille? Ändå sedan jag var 11 år har det varit svårt och allt har varit så jobbigt. Studierna har gått bra, speciellt sedan åttonde klass men allt handlar inte om betyg utan det handlar om hur man känner sig, om man njuter av livet eller om det mesta känns förjävligt, vilket det gjort under många år nu. Jag är osäker på om jag vill leva, jag vill inte längre vara en ''observer'' och leva utanför, ingen bryr sig om snälla killar de betyder inget och ingen bryr sig om de tar självmord, jag orkar inte mer, fyfaan för oss snälla killar
Citera
2017-08-07, 21:16
  #2
Medlem
Tror du alla elaka killar har ett bra liv eller? Skärp dig. Sluta tycka synd om dig själv. Gör något åt saken mannen.
__________________
Senast redigerad av Dagis-Dropout 2017-08-07 kl. 21:20.
Citera
2017-08-07, 21:19
  #3
Medlem
whirrs avatar
Vill du ligga med 200kg Agda som är ful som ett träsktroll? Hon är ju snäll.

Vad fan är det med er "snälla killar"? Snällhet är inte attraktivt i sig.
Citera
2017-08-07, 21:23
  #4
Medlem
Ducadreams avatar
Du kan vara snäll och få en tjej. Har ingenting med det att göra alls.
Citera
2017-08-07, 21:26
  #5
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arered
Hej!

Jag skulle nog definiera mig som en snäll kille, ja en snäll kille är vad jag är och som en snäll kille mår man inte bra över sin situation. Jag har länge fått höra att jag är snäll, speciellt sedan fjärde klass och jag har stört mig något otroligt på det då det är negativt att vara en ''snäll kille'', en omega.

Hur ska man ens kunna ha ett bra liv och njuta av det om man är en snäll kille? Ändå sedan jag var 11 år har det varit svårt och allt har varit så jobbigt. Studierna har gått bra, speciellt sedan åttonde klass men allt handlar inte om betyg utan det handlar om hur man känner sig, om man njuter av livet eller om det mesta känns förjävligt, vilket det gjort under många år nu. Jag är osäker på om jag vill leva, jag vill inte längre vara en ''observer'' och leva utanför, ingen bryr sig om snälla killar de betyder inget och ingen bryr sig om de tar självmord, jag orkar inte mer, fyfaan för oss snälla killar

Hur är en snäll kille? Vilka egenskaper? Vara en som observerar=snäll?
Du verkar vara en kille med dålig självkänsla, osäker, blyg? Anser dig inte vara attraktiv nog för det motsatta(?) könet? Gör det dig till en snäll person? (Sedan är du deprimerad också med suicidal tankar men det är inte relevant för din frågeställning.)

Jag menar, man kan uppvisa dem motsatta egenskaperna jag tillskriver dig och fortfarande vara en snäll kille och få/ha ett bra liv. Du verkar gömma dig bakom frågeställningen.
Citera
2017-08-07, 21:28
  #6
Medlem
På vilket sätt är du snäll?
Citera
2017-08-07, 21:35
  #7
Avstängd
Våga lite mer.
Varje kvinna kommer inte att vara intresserad, men våga ta kontakt med varenda kvinna. Våga fråga ut.
Våga säga nej.
Våga säga ifrån när någon behandlar dig illa.
Våga ställa krav på hur du vill bli behandlad.
Våga vara sexuell.
Sluta ställ upp på folk som inte ger något tillbaks.
Våga säga nej.
Våga säga nej.
Våga säga ja, utan att förvänta dig något tillbaks.
Våga ta initiativ till att träffa folk. "Ska du med?" "Ska vi lira något?" "Tänkte käka ska du med?".
Bygg upp ett nätverk utav manliga vänner som du kan diskutera allt mellan himmel och jord med.
Våga säga ifrån.
Och slutligen våga säga nej.

Vips så är du lite mindre snäll.

Detta är varje snäll killes curse. Ofta för att han har växt upp med oengagerade föräldrar eller singelmorsor som förtryckt hans rätt att vara sig själv.
__________________
Senast redigerad av JimJams 2017-08-07 kl. 21:39.
Citera
2017-08-07, 21:38
  #8
Medlem
Pretorian1s avatar
Om du har någon grej för dig där du "strävar efter att vara snäll" för att du känner att du måste. Så ska du fullständigt ge fan i det.

Snällhet och tjänster är något som man förtjänar.

Sedan kan man alltid vara trevlig. Men passa inte upp på folk.

Du sänker bara dig själv om du inte upplever att du får något tillbaka.

Du trivs uppenbarligen inte med den här versionen av dig själv så ändra på det då. Det går alldeles utmärkt. Du svarar inte inför någon förutom dig själv.

Du har den där gamla goda hederliga uppfostran som var gångbart förr i tiden, men även då satte man såklart gränser. Det är nya tider nu. Idealen förändras.
__________________
Senast redigerad av Pretorian1 2017-08-07 kl. 21:46.
Citera
2017-08-07, 22:06
  #9
Medlem
Jag tycker det faller sig rätt naturligt att vara snäll o trevlig med folk om man nu inte har nån ordentligt orsak att vara nått annat. Har alltid funkat för mig, människor brukar enligt min erfarenhet gilla folk som är hyggliga helt enkelt. Tämligen logiskt kan jag spontant känna.
Citera
2017-08-07, 22:10
  #10
Medlem
Sperssons avatar
.
Snäll räcker inte för att få brudar.
Du bör också ha ett schysst jobb, dra in lite pengar. Ingen brud vill äta ärtsoppa varje helg.
Du ska inte ha tummen mitt i näven, du ska kunna fixa saker själv utan att ringa polarens pappa.
Du ska ha ordning och reda omkring dig. ha ett bra humör.
Du ska se bra ut och ha en bra utbildning.
Du ska faktiskt också vara SNÄLL.
Sedan börjar det likna något.
Citera
2017-08-07, 22:35
  #11
Avstängd
Detta, mina damer och herrar, är resultatet av vårat nuvarande samhällssystem. En enorm ständigt ökande mängd singelkillar som går ensamma kan enbart sluta i katastrof.
Citera
2017-08-07, 22:56
  #12
Medlem
godboys avatar
Att vara snäll är inte dåligt i sig. Dock så ska man ändå kunna säga ifrån och inte acceptera att behandlas som skit. Men var alltid artig mot damerna och alla du träffar, i a f första gången. Beter de sig som svin så ber du dem dra åt helvete på sofistikerat sätt.

Att vara gentleman är något positivt, men det innebär inte att man är dumsnäll.

Skaffa dig en bra utbildning. De som du anser som tuffa o framåt nu kommer vara WT om 10 år.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback