Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-20, 03:35
  #25
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Boxning.
Citera
2017-08-20, 17:08
  #26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Har du någon länk till den där historian?

Benny är ju bara 1.68cm lång. Dessutom minns jag från 80talet där han sa saker "det där o det där funkar inte i ringen eller på gatan", saker som MMA fighter gör dagligen nu. Exempelvis spinning backfist.

Både Bill Wallace o Chuck Norris hade bättre koll på läget om vad som funkade eller inte funkade. Men all respekt till Benny som är ett geni i kickboxning.

Chuck Norris tränade poängkarate.... Enligt uppgifter började han kvida när han fick testa kickboxningssparring. Finns en anledning till att Norris aldrig ställde upp i fullkontakt.


Jag är en striker (traditionell TaeKwonDo) och visst kan jag spöa även brottare, men det beror på att jag är bra... inte TaeKwonodo. TKD, Boxning, Karate... helt värdelöst om man inte är fenomenal.
Citera
2017-08-21, 16:40
  #27
Medlem
Golden bamboo! Du slipper åka på stryk, du slipper huvudvärk, du kan få höjt självförtroende ganska snabbt, du slipper ligga och hångla med killar.
Citera
2017-08-21, 23:24
  #28
Medlem
Snygg kropp: thaiboxning
Smidighet och generell sexighet: Taekwondo
Självförsvar: Krav Maga
Citera
2017-08-22, 00:57
  #29
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Chuck Norris tränade poängkarate.... Enligt uppgifter började han kvida när han fick testa kickboxningssparring. Finns en anledning till att Norris aldrig ställde upp i fullkontakt.


Jag är en striker (traditionell TaeKwonDo) och visst kan jag spöa även brottare, men det beror på att jag är bra... inte TaeKwonodo. TKD, Boxning, Karate... helt värdelöst om man inte är fenomenal.

Chuck Norris är i grunden svart bälte i Tae Kwon Do o koreanska kamparter.

Vad jag hänvisar till är intervjuer som gjordes av bla Black Belt Magasin på 80talet av olika profiler inom kampsport där de får ge sina tips om hur man handskas i självförsvars situationer. Benny The Jet var ute o cycklade.
Däremot proklamerade Bill Wallace för strypningar bakifrån och brottning rent generellt. Chuck Norris var den första som pekade mot BJJ. Han var även den som sa till Bruce Lee att höga sparkar hade ibland ett värde i självförsvars situationer vilket Bruce Lee lyssnade till.
Citera
2017-08-22, 01:27
  #30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Chuck Norris är i grunden svart bälte i Tae Kwon Do o koreanska kamparter.

Vad jag hänvisar till är intervjuer som gjordes av bla Black Belt Magasin på 80talet av olika profiler inom kampsport där de får ge sina tips om hur man handskas i självförsvars situationer. Benny The Jet var ute o cycklade.
Däremot proklamerade Bill Wallace för strypningar bakifrån och brottning rent generellt. Chuck Norris var den första som pekade mot BJJ. Han var även den som sa till Bruce Lee att höga sparkar hade ibland ett värde i självförsvars situationer vilket Bruce Lee lyssnade till.

Nej, det gjorde han inte.. Norris insisterade på höga sparkar [b]film[ eftersom det är flashigt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback