Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-08, 07:12
  #13
Medlem
Atmosfaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Du underskattar den kemi som uppstår emellan två människor som har.
Kvinnor blir kära mycket långsamt.. Att umgås och ha sex är en del utav processen.

Har TS mindre bråttom så jagar han inte iväg henne, vilket ökar chansen att hon ska vilja ha något seriöst oavsett vad hon har påstått innan.
Detta låter bra, jag ska nog fortsätta träffa henne iallafall just nu sen samtidigt sluta analysera och ta det som det kommer. Vi har faktiskt bara haft sex en av de fyra gånger vi träffats denna senaste månaden, annars pratar vi med varandra mycket, hon öppnar sig verkligen samt så gosar vi så det känns på så vis bra då är det inte bara sex utan lite mer djup.tack för er hjälp.
Citera
2017-08-12, 10:53
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Har TS mindre bråttom så jagar han inte iväg henne, vilket ökar chansen att hon ska vilja ha något seriöst oavsett vad hon har påstått innan.

Ja, från 1% chans till 2% är trots allt en dubblering...

Citat:
Ursprungligen postat av Atmosfaer
Detta låter bra, jag ska nog fortsätta träffa henne iallafall just nu sen samtidigt sluta analysera och ta det som det kommer. Vi har faktiskt bara haft sex en av de fyra gånger vi träffats denna senaste månaden, annars pratar vi med varandra mycket, hon öppnar sig verkligen samt så gosar vi så det känns på så vis bra då är det inte bara sex utan lite mer djup.tack för er hjälp.

Så länge som du är medveten om att det här är allt du kommer att få, och att det kommer försvinna den dagen hon hittar någon som hon verkligen vill ha, så är det bara att köra på. Det låter som ett trevligt tidsfördriv.

Sen skulle jag inte rekommendera att ha ett förhållande med henne även om möjligheten skulle uppstå. Ska man ha ett bra förhållande behöver båda gå in i relationen med inställningen "hell yes!" inte "tja, okej då".
Citera
2017-08-12, 11:05
  #15
Medlem
Varför skulle tjejen har någon affektiv störning?
För att hon inte vill ha något förhållande just nu? Kanske har hon också lämnat något långvarigt förhållande och inte känner sig redo än? Kanske vill hon verkligen inte ha något förhållande. Kanske upplever hon inte samma känslor som du verkar ha efter enbart 1 månad?

Hur som helst. Ändå tycker jag att det är bra att hon var rakt och ärlig och inte spelar spel. Varför skulle du börja spela spel nu då?

Acceptera det eller gå vidare! Inte alla planera ett gemensamt liv med någon som man är ihop med sedan 4 veckor.
Citera
2017-08-12, 12:21
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bakgrundsbrus
Ja, från 1% chans till 2% är trots allt en dubblering...

Känslor kickar in kraftigare än så, o det går fort..
Citera
2017-08-12, 12:53
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Känslor kickar in kraftigare än så, o det går fort..

Problemet är att TS kommer få känslor mycket, mycket fortare än hon. Sedan kommer TS göra en massa kontraproduktiva grejer, som folk instinktivt alltid gör vid obesvarad kärlek. Därefter kommer TS stå där med krossat hjärta när hon, på vanlig mänsklig instinkt, ryggar tillbaka.

Kan man ta att stå där med sitt blödande hjärta i handen så kan det förstås vara värt det ändå. Speciellt om man har den ovanliga egenskapen att kunna vila i vetskapen att man är obesvarat förälskad, utan att göra alla de kontraproduktiva handlingarna.
Citera
2017-08-12, 13:08
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bakgrundsbrus
Problemet är att TS kommer få känslor mycket, mycket fortare än hon. Sedan kommer TS göra en massa kontraproduktiva grejer, som folk instinktivt alltid gör vid obesvarad kärlek. Därefter kommer TS stå där med krossat hjärta när hon, på vanlig mänsklig instinkt, ryggar tillbaka.

Kan man ta att stå där med sitt blödande hjärta i handen så kan det förstås vara värt det ändå. Speciellt om man har den ovanliga egenskapen att kunna vila i vetskapen att man är obesvarat förälskad, utan att göra alla de kontraproduktiva handlingarna.

Jo det är sant iof. Ska han klara sig behöver han göra ett rejält paradigmskifte och sätta sig in rejält i tankesättet "ska bara ha kul och umgås med en kvinna jag gillar och inte förvänta mig mer än så".

Det går, gäller bara att ta avstånd ifrån känslorna, men det är svårt såklart.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback