Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-07, 18:59
  #1
Medlem
Atmosfaers avatar
Hej där! Jag blev ganska nyligen singel, för fem månader sen efter fem år i en relation. Det tog knäcken på mig ganska hårt den första tiden. Så min tillit till kvinnor och kärlek försvann. Jag började nu för en månad sen träffa en annan tjej, en tjej som jag träffat då och då genom fester de senaste 6 åren. Vi har alltid haft attraktion för varandra, vi har hållit på med varandra sedan tidigare. Nu var det av en slump jag skrev till henne igen, nu hade hon flyttat till min stad, ska också börja studera på samma universitet till hösten och var nu singel, vad bra tänkte jag.

Vi har nu träffats fyra gånger och jag har börjat få känslor för henne, jag blir glad av att vara med henne samt så ger hon mig inviter och flirtar och man riktigt ser att hon är intresserad. Vi har hånglat och hållt hand. Jag hörde i början av henne att hon just nu inte var ute efter något seriöst. Okej tänkte jag, jag ska försöka att inte få mycket känslor. Det fick jag äta upp då jag nu fått det. Hon har alltid gett mig dubbla signaler, ibland massor intresse, ibland nästan som hon är frånvarande när vi skriver till varandra. Idag tog jag upp det, nu sa hon återigen att ett förhållande inte är något för henne just nu men att om det var för några år sedan hade hon antagligen slängt sig över mig.

Jag känner mig nu ledsen, förvirrad och samtidigt kan jag inte sluta känna mig lite uttnyttjad även fast jag igentligen borde vetat vad jag gav mig in på. Hur ska jag förhålla mig till henne? och hur ska jag gå tillväga? Kan samtidigt inte sluta tänka på henne.

tack för er hjälp!
Citera
2017-08-07, 19:07
  #2
Medlem
Möjligtvis har hon någon affektiv störning. Det är vanligare än man tror i dessa dagar.
Eller så är det som hon säger. Inte intresserad av nåt seriöst för tillfället. Det är inte heller direkt ovanligt. Är man inte i samma fas i livet så brukar det bara bli tråkigheter. Jag skulle backa och spela lite svår eller ev. lägga ner helt, antingen så blir hon då mer på, eller så dör det ut. Går liksom inte att styra över sånna saker. Dumt att skapa sig falska förhoppningar.
Citera
2017-08-07, 19:18
  #3
Medlem
whirrs avatar
För att översätta ifrån kvinnospråk: Hon vill inte ha det med dig, nu. Men det hindrar inte henne ifrån att skaffa ett förhållande med en annan redan idag om det skulle krävas, men det är skönt att ha dig i reserv då du verkar vara en snäll pojke som kan vänta.
Citera
2017-08-07, 19:20
  #4
Medlem
Gå vidare om du vill att hon ska gilla dig mer gå vidare om du vill slippa henne, sluta ta kontakt.
Citera
2017-08-07, 19:25
  #5
Avstängd
Du djupdyker alldeles för snabbt. När hon är av och på så rekar hon.
När hon verkar loj i era konversationer är det för att du är för på och hon blir uttråkad.

Du vill få henne att investera lika mycket om inte mer i era konversationer.

Tjejen du har nu är lite osäker på vad hon vill. Kanske är det så att hon försöker stå på sig med sitt "vara singel just nu" dravel. Men faktum är att när hon väl får känslor så slängs den regeln ut igenom fönstret.

Ditt move? Lägg mindre tid och tanke på henne, låt henne komma till dig om du vill få henne intresserad.
Citera
2017-08-07, 21:01
  #6
Medlem
Atmosfaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Du djupdyker alldeles för snabbt. När hon är av och på så rekar hon.
När hon verkar loj i era konversationer är det för att du är för på och hon blir uttråkad.

Du vill få henne att investera lika mycket om inte mer i era konversationer.

Tjejen du har nu är lite osäker på vad hon vill. Kanske är det så att hon försöker stå på sig med sitt "vara singel just nu" dravel. Men faktum är att när hon väl får känslor så slängs den regeln ut igenom fönstret.

Ditt move? Lägg mindre tid och tanke på henne, låt henne komma till dig om du vill få henne intresserad.

Hej, tack för ditt tips, jag kommer att testa det. Senast när jag tröttnade på att ta intiativen så hörde jag inte av mig på två dagar vipps så var hon där och frågade om vi skulle ses och det gjorde vi, igår. Nu har vi bestämt att vi ska träffas på torsdagkväll. Jag funderar antingen på att vara lite ful och spela lite, vara minst lika charmig som vanligt och förstående, samt även vara passionerad i sängen om tillfälle ges för att sedan bara dra och bli kall, men jag vet inte, det kanske är alldelles för elakt och dumt. Andra alternativet är att jag säger till henne på torsdag att jag inte vill ses alls med anledning av allt detta.
Citera
2017-08-07, 21:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Möjligtvis har hon någon affektiv störning. Det är vanligare än man tror i dessa dagar.
Eller så är det som hon säger. Inte intresserad av nåt seriöst för tillfället. Det är inte heller direkt ovanligt. Är man inte i samma fas i livet så brukar det bara bli tråkigheter. Jag skulle backa och spela lite svår eller ev. lägga ner helt, antingen så blir hon då mer på, eller så dör det ut. Går liksom inte att styra över sånna saker. Dumt att skapa sig falska förhoppningar.

Bara för att hon inte är intresserad av ett förhållande behöver hon inte ha någon störning. Hennes beteende är helt normalt, hon flirtar för att hon vill ha lite kul och kanske lite sex men hon är samtidigt ärlig med att hon inte vill ha ett förhållande. Låter som en bra tjej! Tyvärr är inte killar såhär ärliga.
Citera
2017-08-07, 21:24
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Atmosfaer
Hej, tack för ditt tips, jag kommer att testa det. Senast när jag tröttnade på att ta intiativen så hörde jag inte av mig på två dagar vipps så var hon där och frågade om vi skulle ses och det gjorde vi, igår. Nu har vi bestämt att vi ska träffas på torsdagkväll. Jag funderar antingen på att vara lite ful och spela lite, vara minst lika charmig som vanligt och förstående, samt även vara passionerad i sängen om tillfälle ges för att sedan bara dra och bli kall, men jag vet inte, det kanske är alldelles för elakt och dumt. Andra alternativet är att jag säger till henne på torsdag att jag inte vill ses alls med anledning av allt detta.

Ja, varför hålla på o dumma dig när det är du som tråkar ut henne?

Njut av sällskapet och sexet. Gör det inte krångligare än vad det är. Låt henne dra upp förhållande biten så kommer du klara det galant!

Om hon säger "vill inte tänka på förhållande just nu" hur korkat är det inte utav dig att börja pusha mot ett? Chilla, ha kul, njut nu och glöm imorgon.
__________________
Senast redigerad av JimJams 2017-08-07 kl. 21:28.
Citera
2017-08-07, 21:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atmosfaer
Hej, tack för ditt tips, jag kommer att testa det. Senast när jag tröttnade på att ta intiativen så hörde jag inte av mig på två dagar vipps så var hon där och frågade om vi skulle ses och det gjorde vi, igår. Nu har vi bestämt att vi ska träffas på torsdagkväll. Jag funderar antingen på att vara lite ful och spela lite, vara minst lika charmig som vanligt och förstående, samt även vara passionerad i sängen om tillfälle ges för att sedan bara dra och bli kall, men jag vet inte, det kanske är alldelles för elakt och dumt. Andra alternativet är att jag säger till henne på torsdag att jag inte vill ses alls med anledning av allt detta.

Glöm det! Hon har ju sagt till dig att hon inte är intresserad av ett förhållande, vad är det du inte förstår?

Du kan spela, ta avstånd eller vad som helst men det kommer bara vara slöseri med din tid. Anledningen till att hon hör av sig och flirtar men samtidigt säger att hon inte vill ha ett förhållande är för att hon bara vill ha sex och lite kul i den grå vardagen. Säger någon uttryckligen att man inte vill ha ett förhållande så är det så, det är ingenting man säger för att man är osäker eller något så glöm alla konstiga tips du får av alla mobbade stackare i samma sits
Citera
2017-08-07, 21:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atmosfaer
Hej, tack för ditt tips, jag kommer att testa det. Senast när jag tröttnade på att ta intiativen så hörde jag inte av mig på två dagar vipps så var hon där och frågade om vi skulle ses och det gjorde vi, igår. Nu har vi bestämt att vi ska träffas på torsdagkväll. Jag funderar antingen på att vara lite ful och spela lite, vara minst lika charmig som vanligt och förstående, samt även vara passionerad i sängen om tillfälle ges för att sedan bara dra och bli kall, men jag vet inte, det kanske är alldelles för elakt och dumt. Andra alternativet är att jag säger till henne på torsdag att jag inte vill ses alls med anledning av allt detta.
Om hon är helt oerfaren när det gäller killars fix och trix så lär det fungera annars har du redan visat din hand och spelat med öppna kort. Hon lär nog ha en bild av vilken typ av kille du är, nu framstår det som mest omogen och klantigt att försöka spela med dolda kort i efterhand.

Hon verkar ju redan intresserad var inte för lätt tillgängligt bara.
Citera
2017-08-07, 22:06
  #11
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Bestäm dig. Vill du bara ha sex kör du på. Annars måste du spela svårfångad/värd något.
Citera
2017-08-07, 22:18
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Glöm det! Hon har ju sagt till dig att hon inte är intresserad av ett förhållande, vad är det du inte förstår?

Du kan spela, ta avstånd eller vad som helst men det kommer bara vara slöseri med din tid. Anledningen till att hon hör av sig och flirtar men samtidigt säger att hon inte vill ha ett förhållande är för att hon bara vill ha sex och lite kul i den grå vardagen. Säger någon uttryckligen att man inte vill ha ett förhållande så är det så, det är ingenting man säger för att man är osäker eller något så glöm alla konstiga tips du får av alla mobbade stackare i samma sits

Du underskattar den kemi som uppstår emellan två människor som har.
Kvinnor blir kära mycket långsamt.. Att umgås och ha sex är en del utav processen.

Har TS mindre bråttom så jagar han inte iväg henne, vilket ökar chansen att hon ska vilja ha något seriöst oavsett vad hon har påstått innan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback