Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-08, 15:44
  #25
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Tvärtom fungerar också!

Det vill säga att utnyttja timmarna efter träningen, och äta pizzan då (ölen kan kanske tas senare) när proteinsyntesen är på topp och musklerna skriker efter näring.

Det är ju så att säga "fördelaktigt" om pizzans kalorier hamnar i musklerna och inte i fettväven.
Personligen föredrar jag nog pizza & öl som uppladdning (glykogen) inför morgondagens cardio, dock.

Finns bättre grejer för musklerna..
Citera
2017-08-08, 15:59
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donaldtrump2016
Ni som lyckats komma i så här bra form, med muskler, magrutor och lite fett på kroppen. Hur gör ni när ni trycker i er en stor pizza med öl för att bibehålla er fina form? Är det hård träning nästa dag som gäller, eller fastar ni helt dagen därpå? Eller vad gör ni?

Jag frågar mest för att jag aldrig varit i sån form, och närmar mig nu efter månaders deffande/fastande/tränande och levt på nyttig kalorifattig kost.
Vi tränar hårt varje dag. Jag deffar en gång om året sen äter jag en pizza och dricker öl när jag vill typ. Det beror ju lite på exakt hur monster-rippad man tycker att man behöver vara.
Citera
2017-08-08, 17:30
  #27
Medlem
Lyckas aldrig äta så pass mycket att jag lägger på mig speciellt mycket fett. Känner mig seg och blir lätt dålig i magen om jag trycker pizza och dricker en massa öl, så jag äter och dricker efter aptit helt enkelt.
Citera
2017-08-08, 17:31
  #28
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Att ta med sig matlådor till begravningar och födelsedagskalas för att det serveras smörgåstårta där betraktas som fullständigt normalt.

Det där är ju helt rubbat. Jag förstår att dom bryr sig men jesus christ.
Citera
2017-08-08, 18:32
  #29
Medlem
Ni får tävla i rullskidor/skidor långdistans då slipper ni tänka på maten. Bränner ibland 4-5000kcal på ett långdistanspass på 3-4h.
Citera
2017-08-09, 05:56
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frolf
Ni får tävla i rullskidor/skidor långdistans då slipper ni tänka på maten. Bränner ibland 4-5000kcal på ett långdistanspass på 3-4h.
Man slipper tänka på maten eftersom all ens vakna tid går åt till att åka rullskidor. Vilken mardröm.
Citera
2017-08-13, 09:19
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drakenbakom
Man slipper tänka på maten eftersom all ens vakna tid går åt till att åka rullskidor. Vilken mardröm.

Du är alltså vaken i 3h? Dessutom kör man dessa pass 1-2 gånger i veckan. Ponera att du vaknar 8 på en söndag kör 9-12. Då har du mer tid över än du som vaknar kl 13 och är bakis+fet
Citera
2017-08-15, 15:19
  #32
Medlem
Brunbeverns avatar
Går för det första inte upp i vikt av bara pizzan, pizza i sig innehåller ju på sin höjd bara 1500-2000 kcal. Blir fundersam kring er som tror man förstör en hel deff pga en pizza en gång, jag antar att ni stoppar i er det dubbla?

Ett alternativ om man nu är så orolig (vilket i mitt tycke är obefogat), är att man äter en halv pizza bara. Man måste inte äta upp hela pizzan.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback