Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-02, 09:45
  #13
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Varje gång jag kör på orala så kommer mitt ALAT värde upp till 8,xx, för att sedan gå ner till normalt på ganska snabb tid.. Normalt o få höga levervärden under en oral kur.

Du ska enbart knipa igen med dina åsikter, det har du fått förklarat för dig åtskilliga gånger nu och det är hög tid att du rättar till dig själv innan någon som läser din dårskap kommer till skada på riktigt!
Håll din pseudovetenskap och ditt vansinne till din "kur-rapport"!

Att ha så höga levervärden som 8,XX µkat/L är ABSOLUT inget man ska se som normalt eller okej under oral kur.
Som jämförelse uppger region Skåne's analysportal 0,15-1,1 µkat/L som referensvärde för män.
Med detta sagt så visst - det finns individer som verkar vara förhållandevis oberörda utav förhöjda levervärden och man ska inte glömma leverns enorma kapacitet att regenerera celler dvs reparera skada, MEN om levern har skadats förbi en viss grad så är det kört och transplantation är den enda utvägen. Detta är ett akut och ytterst livskritiskt läge som man omöjligt på förhand kan veta när det kommer att uppstå.
Vissa individer kan ha en extremt låg motståndskraft vilket således kan leda till leversvikt och som värst totalt haveri.

OM man nu ska kura utan erfarenhet med en massa orala preparat så är det av stor betydelse att man håller ett hököga på de värden som indikerar organskada på berörda organ och bör genast avbryta om värdena stadigt ökar över tredubbelt ref-värde som mest om du frågar mig.

Dessutom kan jag tycka att om det nu är så förbannat viktigt att peta i sig prepp att man är villig att riskera en stor portion av sin hälsa och sitt framtida liv så kan man väl för fan ändå ta staken i handen å köra en nåljävel i röven som den man man utger sig för att vara?

Nåväl, nog om detta. Lyssna alltså ALDRIG till Herr Jaggermeister eller hans reflektioner.


Mvh,

-Alfred
Citera
2017-11-02, 10:42
  #14
Medlem
Jag har tränat typ 30år och aldrig kört en pct, det kommer tillbaka ändå. Riskera inte nått med nolvan så bra är det inte
Citera
2017-11-02, 10:54
  #15
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Du ska enbart knipa igen med dina åsikter, det har du fått förklarat för dig åtskilliga gånger nu och det är hög tid att du rättar till dig själv innan någon som läser din dårskap kommer till skada på riktigt!
Håll din pseudovetenskap och ditt vansinne till din "kur-rapport"!

Att ha så höga levervärden som 8,XX µkat/L är ABSOLUT inget man ska se som normalt eller okej under oral kur.
Som jämförelse uppger region Skåne's analysportal 0,15-1,1 µkat/L som referensvärde för män.
Med detta sagt så visst - det finns individer som verkar vara förhållandevis oberörda utav förhöjda levervärden och man ska inte glömma leverns enorma kapacitet att regenerera celler dvs reparera skada, MEN om levern har skadats förbi en viss grad så är det kört och transplantation är den enda utvägen. Detta är ett akut och ytterst livskritiskt läge som man omöjligt på förhand kan veta när det kommer att uppstå.
Vissa individer kan ha en extremt låg motståndskraft vilket således kan leda till leversvikt och som värst totalt haveri.

OM man nu ska kura utan erfarenhet med en massa orala preparat så är det av stor betydelse att man håller ett hököga på de värden som indikerar organskada på berörda organ och bör genast avbryta om värdena stadigt ökar över tredubbelt ref-värde som mest om du frågar mig.

Dessutom kan jag tycka att om det nu är så förbannat viktigt att peta i sig prepp att man är villig att riskera en stor portion av sin hälsa och sitt framtida liv så kan man väl för fan ändå ta staken i handen å köra en nåljävel i röven som den man man utger sig för att vara?

Nåväl, nog om detta. Lyssna alltså ALDRIG till Herr Jaggermeister eller hans reflektioner.


Mvh,

-Alfred
Värdena du skrev är referens värden... att ha ALAT värde på 8-9 en kort period är inget du dör av, du mår inte ens dåligt. Jag har hep C o kör orala utan problem liksom..
Citera
2017-11-02, 11:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Värdena du skrev är referens värden... att ha ALAT värde på 8-9 en kort period är inget du dör av, du mår inte ens dåligt. Jag har hep C o kör orala utan problem liksom..


har man hep C kanske man bara ska vara tyst jagger...

och när karl har uttalat sig skulle jag tänka 2-3 gånger innan jag käftar emot... den här killen vet vad han pratar om
Citera
2017-11-02, 11:04
  #17
Medlem
Jaggermeisters avatar
Jag säger bara mina erfarenheter, jag säger inte emot han. Jag kan ha ALAT värde på 8,XX utan o må dåligt eller ha några symtom på leversvikt. Värdet sjunker till normala inom en vecka på mig.
Citera
2017-11-02, 14:52
  #18
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Jag säger bara mina erfarenheter, jag säger inte emot han. Jag kan ha ALAT värde på 8,XX utan o må dåligt eller ha några symtom på leversvikt. Värdet sjunker till normala inom en vecka på mig.

Problemet är att du inte på något jävla vis är kvalificerad att ställa diagnoser oavsett vad du tror dig ha pluggat för sjuksysterutbildning så avstå från att berätta hur det fungerar för dig i allmänhet men i synnerhet på ett sådant sätt så det uppfattas som att du drar en generell regel.

Sluta bara uttrycka dig och hur du tror att din kropp fungerar i andra trådar än din egna dårskapsdagbok, är det så svårt å förstå?
Jag har sedan länge för gott givit upp hoppet om att du någon dag växer upp å smartar till dig lite och jag tror inte någon annan är intresserad av att ge dig input heller då du enbart skriker å bråkar fula ord som en två-åring så fort någon beskriver en korrekt verklighetsbild som inte sammanfaller med den lögn du vill leva så sluta dela med dig av dina tankar om hur saker fungerar!

Sortera upp dig själv lite nu å sluta sprid dynga.


Mvh,

-Alfred
Citera
2017-11-03, 10:57
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Värdena du skrev är referens värden... att ha ALAT värde på 8-9 en kort period är inget du dör av, du mår inte ens dåligt. Jag har hep C o kör orala utan problem liksom..

Bara här bör ts ta ifrån att Jagger är en idiot som man inte ska ta iväg något som helst ifrån! Notera även att han har 8-9 MED hep-c, därav är 8-9 i ALAT oerhört högt... Vissa saker i livet kan man överskrida och ändå må bra, men att utsätta din lever, ett organ som potentiellt kan kräva transplantation för att du överhuvudtaget skall överleva är sällan värt det. I princip bara idioter såsom Jagger som inte tänker längre än vad näsan räcker, och använder sin kropp som en hyrbil över helgen, som inte ser något problem med detta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback