Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-07, 15:40
  #1
Avstängd
Tillskillnad från att få all magträning från knäböj, marklyft, stångrodd och alla andra basövningar? Har en kompis som inte kört nån specifik magövning på säkert 8 år, och har väldigt tydliga och djupa ihåliga abs på typ 15% bf. Själv har jag väldigt svårt att få fram några djupa magrutor men är istället vaskulär över armar, axlar och ben. Så hur mycket ger magövningar?
Citera
2017-08-07, 16:34
  #2
Medlem
jpettersson1991s avatar
Låter snarare som det är en fråga om mängden kroppsfett för din del, och då är det kaloriunderskott som gäller, även genetik spelar roll.
Citera
2017-08-07, 16:37
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Låter snarare som det är en fråga om mängden kroppsfett för din del, och då är det kaloriunderskott som gäller, även genetik spelar roll.
Min midja är 69 cm, medan min bröstvidd är 114 cm avslappnad, så finns inte så mycket kroppsfett kvar att ta, men deffar just nu
__________________
Senast redigerad av Agaton1 2017-08-07 kl. 16:40.
Citera
2017-08-07, 16:57
  #4
Medlem
jpettersson1991s avatar
Du kan ju testa lägga till isolationsövningar för magen om du vill det, själva utseendet av magrutorna är till stor del genetiskt, men du kan fortfarande få dom att växa (precis som vilken annan muskel som helst).
Citera
2017-08-07, 17:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton1
Tillskillnad från att få all magträning från knäböj, marklyft, stångrodd och alla andra basövningar? Har en kompis som inte kört nån specifik magövning på säkert 8 år, och har väldigt tydliga och djupa ihåliga abs på typ 15% bf. Själv har jag väldigt svårt att få fram några djupa magrutor men är istället vaskulär över armar, axlar och ben. Så hur mycket ger magövningar?

Precis som andra påpekat handlar definitionen av magrutorna till stor del om hur pass mycket kroppsfett man har. Lägg dig på ett kaloriunderskott och utvärdera om du får synligare magrutor.
Citera
2017-08-07, 18:00
  #6
Medlem
Genetik är en stor faktor. Det finns många, mycket vältränade individer som har knappt, eller inte alls, synliga magmuskler (The rock är ett bra exempel). Isolationsövningar är definitivt bra, och något som bör inkluderas för alla de stora musklerna, men det betyder inte att det ger dig något. Är du kring 10-12% bf så är det inte problemet (vilket jag antar att du är om du är vaskulär kring axlarna).

Lyfter du med bälte vid kompundlyft? Om du gör det så kan du testa lyfta utan bälte ett tag och se om det blir någon skillnad, se bara till att gå ned i vikt på stången så du inte skadar dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback