Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-22, 11:53
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Fan vad märkligt att inte någon signat Jagr, visst förra säsongen gjorde han "bara" 46 poäng. Men kryllade ju inte av 50 poängs spelare på free agent marknaden. Inte minusstatistik heller. Är det bara åldern som ni ser på det?


Sen är han inte direkt billig.
Bara performance bonusen i Florida låg på 1.5 mille
Tvivlar på att han toksänker sin lön till denna säsong, möjligtvis om Pittsburgh vill signa han.
Citera
2017-09-22, 12:00
  #122
Medlem
Någon som hänger med i Athanhasio affären? Vad tror ni, blir det KHL eller Detroit?
Det känns nästan som KHL ryktet var för att sätta press på Detroit.

Det är bara han och Josh Anderson (Columbus) som är kvar som RFAs.
Citera
2017-09-22, 13:33
  #123
Medlem
Vegas "showcasing"?
Endast tre spelare spelade de två täta matcherna mot Colorado och Sj. Sbisa, Perron och Pulkkinen. Jag kan tänka att de vill visa upp Sbisa, som de säkert trott skulle enkelt bytas mot annat värde. Perron och Pulkkinen, vet ej. Vill de få igång målskyttarna lite extra? Det vore ju kul om Pulkkinen äntligen skulle få islossning.

Tror att öppningen flr Vegas blir
Fleury, Pickard

Ner i AHL och till wavers med Stoner, Reinhart, Theodore slipper wavers.

Forwards lär väl bli Masschersault - Shipa - Neal, Perron - Eakin - Lindberg,
Glass - Haula- Hyka, Karlsson + två av Carrier/Pulkinnen/ Tuch/Bellamere.

Låter troligt?
Tyvärr åker nog Glass ner pga. ECL kontraktet.
__________________
Senast redigerad av leading 2017-09-22 kl. 13:36. Anledning: Felstav.
Citera
2017-09-22, 13:51
  #124
Medlem
Vad är det för ny tekningsregel som b.la. Marchand gick loss på?

Skinner rapporteras bli Canes nya "C", hade ni hellre sett någon annan?

Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Någon som hänger med i Athanhasio affären? Vad tror ni, blir det KHL eller Detroit?
Det känns nästan som KHL ryktet var för att sätta press på Detroit.

Det är bara han och Josh Anderson (Columbus) som är kvar som RFAs.

Wings har ju satt sig själva i en dålig position och ligger på minus 3M vad gäller cap space(ej inräknat med Franzens LTIR).
Har inte hört något nytt om Atha men som agent hade även jag satt press då han trots allt gjorde 18 mål förra säsongen. Däremot kan han inte förvänta sig mer än 4M i lön, jämför med Tatar t.ex. som har 5,3M: 82 matcher: 25 mål och 21 assist. Atha hade 29 p(varav 18 mål) på 69 matcher.

Tappar Wings Atha så har man gjort ett misstag, vet dock inte hur man kommer lösa det. Ska sägas att denn där cap spacen är INNAN att Franzen satts på LTIR om jag förstått det rätt, man har ändå 0 att röra sig med.
Nästa säsong har man 3 RFA: Mantha, Larkin och Sheahan. Larkin och Mantha kommer få runt 4M var gissar jag på medan Sheahan kanske runt 2,5-3M.

Josh lär inte vara några problem för Jackets att skriva kontrakt med.
Citera
2017-09-22, 20:50
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla

Har inte hört något nytt om Atha men som agent hade även jag satt press då han trots allt gjorde 18 mål förra säsongen. Däremot kan han inte förvänta sig mer än 4M i lön, jämför med Tatar t.ex. som har 5,3M: 82 matcher: 25 mål och 21 assist. Atha hade 29 p(varav 18 mål) på 69 matcher.

Vad har hänt med NHL??
Om man får 4 M$ för att göra 18 mål, är något skevt. För tio år sedan var det ytterst medelmåttigt.
Är det så drastisk negativ itveckling på målgörande? Sinnes.
Citera
2017-09-22, 21:01
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Vad har hänt med NHL??
Om man får 4 M$ för att göra 18 mål, är något skevt. För tio år sedan var det ytterst medelmåttigt.
Är det så drastisk negativ itveckling på målgörande? Sinnes.

Om man jämför med Baertschi, som var ett år äldre vid den tidpunkten och hade gjort 15 mål(totalt 28 poäng på 69 matcher): Baertschi fick ett 2års - 1,85 M efter den säsongen.

Varför jag skrev 4M är för att jag tror Wings erbjuder runt 2,3 M, Athanasiou verkar accepterar inte detta och det kommer även ett "hot" från hans agent om KHL har kommit med ett bra erbjudande. Han måste vara ute efter minst 3M och högst 4M. Inga andra lag verkar ha gett ett offer vilket också tyder på att han är ute efter för mycket i lön.

Han ska självklart inte ha mer än 2M/år.

Lönerna börjar bli ganska överdrivna och som Failuretoexist skrev för ett tag sedan så kan det likväl bli en lockout om ett par år om det fortsätter såhär.
Citera
2017-09-23, 09:19
  #127
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Skinner rapporteras bli Canes nya "C", hade ni hellre sett någon annan?

Har alltid gillat Skinner. Bra val! Men är jag den enda som alltid får känslan av att han är mycket äldre än vad han är?

Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Wings har ju satt sig själva i en dålig position och ligger på minus 3M vad gäller cap space(ej inräknat med Franzens LTIR).
Har inte hört något nytt om Atha men som agent hade även jag satt press då han trots allt gjorde 18 mål förra säsongen. Däremot kan han inte förvänta sig mer än 4M i lön, jämför med Tatar t.ex. som har 5,3M: 82 matcher: 25 mål och 21 assist. Atha hade 29 p(varav 18 mål) på 69 matcher.

Tappar Wings Atha så har man gjort ett misstag, vet dock inte hur man kommer lösa det. Ska sägas att denn där cap spacen är INNAN att Franzen satts på LTIR om jag förstått det rätt, man har ändå 0 att röra sig med.
Nästa säsong har man 3 RFA: Mantha, Larkin och Sheahan. Larkin och Mantha kommer få runt 4M var gissar jag på medan Sheahan kanske runt 2,5-3M.

Josh lär inte vara några problem för Jackets att skriva kontrakt med.

Får Athanasiou $4m i lön ska jag gå in och löneförhandla med min chef och uppge honom som motivering. Nog för att han är lovande men han är precis i läget där man ger ett brokontrakt. Storhetsvansinne om han kräver något annat.
Citera
2017-09-23, 09:19
  #128
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Om man jämför med Baertschi, som var ett år äldre vid den tidpunkten och hade gjort 15 mål(totalt 28 poäng på 69 matcher): Baertschi fick ett 2års - 1,85 M efter den säsongen.

Varför jag skrev 4M är för att jag tror Wings erbjuder runt 2,3 M, Athanasiou verkar accepterar inte detta och det kommer även ett "hot" från hans agent om KHL har kommit med ett bra erbjudande. Han måste vara ute efter minst 3M och högst 4M. Inga andra lag verkar ha gett ett offer vilket också tyder på att han är ute efter för mycket i lön.

Han ska självklart inte ha mer än 2M/år.

Lönerna börjar bli ganska överdrivna och som Failuretoexist skrev för ett tag sedan så kan det likväl bli en lockout om ett par år om det fortsätter såhär.

Det är ju just medelmåttornas löner som börjar spåra ur. Stjärnorna tjänar på ett ungefär samma som runt millenieskiftet. Forsberg, Lidström, Jagr, Bure mfl. låg alla runt 10 mille. Samtidigt ska vi komma ihåg att lönegolvet idag är i paritet med vad lönetaket låg på efter lockouten och att lönetak och golv bestäms av ligans omsättning. Det som har hänt är alltså att stjärnorna tjänar mindre, relativt, medelmåttorna mer.
Citera
2017-09-23, 09:27
  #129
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Vanja
Det är ju just medelmåttornas löner som börjar spåra ur. Stjärnorna tjänar på ett ungefär samma som runt millenieskiftet. Forsberg, Lidström, Jagr, Bure mfl. låg alla runt 10 mille. Samtidigt ska vi komma ihåg att lönegolvet idag är i paritet med vad lönetaket låg på efter lockouten och att lönetak och golv bestäms av ligans omsättning. Det som har hänt är alltså att stjärnorna tjänar mindre, relativt, medelmåttorna mer.

Visst är det så. McDavids kontrakt är exempelvis mindre mot lönetaket rent procentuellt sätt än vad Crosbys var när han signade sitt senaste kontrakt. Självklart stiger lönerna i NHL precis som i alla yrkesgrupper, men som du säger är det medelmåttorna som skapar de stora problemen som utan tvivel kommer leda till en lockout.
Citera
2017-09-23, 20:04
  #130
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Visst är det så. McDavids kontrakt är exempelvis mindre mot lönetaket rent procentuellt sätt än vad Crosbys var när han signade sitt senaste kontrakt. Självklart stiger lönerna i NHL precis som i alla yrkesgrupper, men som du säger är det medelmåttorna som skapar de stora problemen som utan tvivel kommer leda till en lockout.
För att inte tala om tiden när enstaka stjärnor i de rikare lagen tjänade mer än vissa lag hade i total lönebudget.

Men. Det är ett problem de skapat sig själva dels genom den väldigt dåliga genomströmningen på ufa-marknaden vilket gör att de spelare som testar marknaden får rätt schysst betalt, vilket gör att jämbördiga spelare får alldeles för bra pröjs. Det är även ett problem att det finns ett maxtak på individuella löner (20% av taket?), vilket gör att medelmåttorna får alldeles för bra betalt, relativt. Vore mer förståeligt om McDavid fick 25 mille och en medelmåtta 2. I fallet Athanasiou så får man väl tillägga att han vet att han, tillsammans med Mantha och Larkin, i princip är de enda med något värde. Spelar man då i ett lag som inte har några problem att spendera stålars och bara har Zetterberg som verkligen förtjänar pröjs så kan man kräva ett fett kontrakt.
Citera
2017-09-23, 20:20
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Vanja
Det är ju just medelmåttornas löner som börjar spåra ur. Stjärnorna tjänar på ett ungefär samma som runt millenieskiftet. Forsberg, Lidström, Jagr, Bure mfl. låg alla runt 10 mille. Samtidigt ska vi komma ihåg att lönegolvet idag är i paritet med vad lönetaket låg på efter lockouten och att lönetak och golv bestäms av ligans omsättning. Det som har hänt är alltså att stjärnorna tjänar mindre, relativt, medelmåttorna mer.

Detta reagerar jag också på. Om lönegolvet är vad lönetaket var för tio år sedan, är det lockout-dags.

Jag tycker att främst genombrottsungdomarna får fantadisummor. 22 åringar som Pasternak, Draisaitl och snart Eichel, de får nu eller kommer få 8mille$/år. Och de har haft endast en stark säsong. En kille som Okposo, kunde ligga på 4,5M$, men får 8M$. Laine, Matthews kommer få 9M.$ sämst. sprutar de in 50 mål, blir det 10m$.
Citera
2017-09-23, 23:38
  #132
Medlem
gato12s avatar
Hockeyintresset i Kina var väl lite sådär...https://pbs.twimg.com/media/DKPsa8_W0AA5eV2.jpg:large

Men man måste väl börja nånstans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback