Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-07, 11:04
  #1
Medlem
Hej!

Jag är väldigt sugen på att införskaffa en hängstol att ha i mitt rum. Jag bor i en lägenhet från 50 talet-ish. Jag är helt okunning med allt inom ramen "bygg". Jag undrar därför hur jag gör för att hänga upp hängstolen och om det överhuvudtaget går?

Tack på förhand!
Citera
2017-08-07, 11:14
  #2
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftigt
Hej!

Jag är väldigt sugen på att införskaffa en hängstol att ha i mitt rum. Jag bor i en lägenhet från 50 talet-ish. Jag är helt okunning med allt inom ramen "bygg". Jag undrar därför hur jag gör för att hänga upp hängstolen och om det överhuvudtaget går?

Tack på förhand!

Börja med att identifiera vad för material du har i taket, då jag antar den är tänkt att hängas från taket.
Citera
2017-08-07, 11:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Börja med att identifiera vad för material du har i taket, då jag antar den är tänkt att hängas från taket.

Hej tack för svar!

Vi får inte tillgång till lägenheten förens i slutet av månaden men jag skulle tro att det är betongtak.
Citera
2017-08-07, 12:08
  #4
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftigt
Hej tack för svar!

Vi får inte tillgång till lägenheten förens i slutet av månaden men jag skulle tro att det är betongtak.

Så långt så bra. Kolla gärna med fastighetsskötare eller liknande om de kan svara på möjligheterna kring detta. Vore ju trist att borra sig upp till grannen eller stöta på eventuell golvvärme eller så...
Citera
2017-08-07, 12:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Så långt så bra. Kolla gärna med fastighetsskötare eller liknande om de kan svara på möjligheterna kring detta. Vore ju trist att borra sig upp till grannen eller stöta på eventuell golvvärme eller så...

Haha tack för ditt råd, ha en bra dag!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback