Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-08, 08:46
  #13
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoffeSvensson
Du drömmer om du tror att du är den enda som dessa 3 tjejer chattar med.
Dock tror jag att det är väldigt få som dessa kvinnor chattar med som verkligen träffar dem IRL.
Om du masar dig över till deras land och du ser någorlunda ut och uppträder som en gentleman så har du nog ditt på det torra. Talar av erfarenhet.

Så länge man inte säger ordagrannt att man chattar med andra tjejer så.tror dom att dom är den enda. Jag har själv varit nära på att åka över halva jordklotet för någon på nätet som jag trodde enbart hade kontakt med mig. Jag har en hel drös med väninnor som varit med om densamma.
Citera
2017-08-08, 12:06
  #14
Medlem
rytaris avatar
lägg upp bilder på dom så vi kan bedöma
Citera
2017-08-12, 19:24
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Hälsa på alla så klart. Inget av "förhållandena" kommer hålla men det vore ju trist att investera tid om du inte får knulla.

sagt o gjort. jag börjar med den som är närmst. har redan biljett.

blir kombnerad dejt med sigh-seeing.
Citera
2017-08-12, 19:27
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siriana
Jag tror att dom playar dig på samma sätt. Förmodligen har dom en 5-6 killar som dom chattar med samtidigt - varför lägga alla sina ägg i en korg när det gäller långdistansdating?

Så kör på du! Kanske väljer du till slut en av dina ragg och har du en väldig tur väljer just hon dig också. Men har du otur så väljer hon en av de andra killarna hon pratar med...sånt får tiden utvisa!

Japp! Det borde ju vara så. Visserligen är jag bra på "min grej" - men finns säkert fler heta killar därute med liknande eller bättre skills.
Citera
2017-08-12, 19:28
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Skicka pengar till dem för att hålla lågan brinnande!
Res sedan först till en, testknulla henne och sedan nästa osv.
Viktigt också när du reser till dem att du visar att du är framgångsrik (smycken, klockor, kontanter osv), ingen vill ju umgås med en fattiglapp från ett annat land.

Jag gillar inte smycken på män. I like the Rambo-style. Och så värst framgångsrik är jag inte
Citera
2017-08-12, 19:34
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Så länge man inte säger ordagrannt att man chattar med andra tjejer så.tror dom att dom är den enda. Jag har själv varit nära på att åka över halva jordklotet för någon på nätet som jag trodde enbart hade kontakt med mig. Jag har en hel drös med väninnor som varit med om densamma.

Nja, det är väldigt olika personligheter på töserna.
En del kräver inte så mkt uppmärksamhet men man håller ändå lågan brinnande (tillräckligt mkt).
Vissa får lite små utbrott (av svartsjuka?) och då är jag antingen bara cool eller vänder jag på det så att det är jag som framstår som den gode....
Men till en har jag sagt rätt ut att jag snackar med vem jag vill (killar och tjejer) och att det har hon inte med att göra och att man måste ta såna här relationer steg för steg (i små steg..) och se vart man hamnar....
Citera
2017-08-12, 19:35
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Kör i vind!

Du kan ju inte ta något direkt seriöst om ni inte har träffats irl. Dessutom är det orimligt av dem att försöka ställa krav på exklusivitet om ni inte ens har träffats.


Resten löser sig när du ingår i något förhållande. Var schysst emot dom andra töserna bara om du ingår i något. Om du sköter det snyggt kan du ha backup inför framtiden.

Det är mina tankar grabben!
Citera
2017-08-24, 23:16
  #20
Medlem
okidoki. tid för återkoppling tror jag.

har träffat en av töserna (den som bor närmst lol) och det var bra kemi mellan oss och bra, vilt sex

vi är på samma våglängd vad gäller humor etc s.a.s. dock är jag kanske inte så extremt attraherad av hennes yttre irl. och ffa är hennes engelska starkt begränsad så det blir tröttsamt att kommunicera i längden.

hon har annonserat att hon kärat ner sig i mig och jag svarar väl ömsesidigt på detta om än inte lika upphetsat. frågan är då hur uppbunden man är av detta engagemang?

vi snackar om att ses igen i en framtid men ordet "hope" nämns i samma andetag, dvs "i hope we meet again"...

saken är att jag tänkt dra en runda till phuket i vinter, utan restriktioner. dvs disco, go-go bars, pingpong, girls, ladyboys, hela faderullan ok, kanske inte ladyboys men ni fattar.

men tycker ni detta är moraliskt fel eller har jag rätt att köra på som vanligt???
Citera
2017-08-26, 04:37
  #21
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
okidoki. tid för återkoppling tror jag.

har träffat en av töserna (den som bor närmst lol) och det var bra kemi mellan oss och bra, vilt sex

vi är på samma våglängd vad gäller humor etc s.a.s. dock är jag kanske inte så extremt attraherad av hennes yttre irl. och ffa är hennes engelska starkt begränsad så det blir tröttsamt att kommunicera i längden.

hon har annonserat att hon kärat ner sig i mig och jag svarar väl ömsesidigt på detta om än inte lika upphetsat. frågan är då hur uppbunden man är av detta engagemang?

vi snackar om att ses igen i en framtid men ordet "hope" nämns i samma andetag, dvs "i hope we meet again"...

saken är att jag tänkt dra en runda till phuket i vinter, utan restriktioner. dvs disco, go-go bars, pingpong, girls, ladyboys, hela faderullan ok, kanske inte ladyboys men ni fattar.

men tycker ni detta är moraliskt fel eller har jag rätt att köra på som vanligt???

Jag tycke att det är fel. Du har legat med en av dom och till med sagt att du känner likadant när hon säger att hon har kärat ner sig i dig.

Håll på med EN tjej i taget. Du är ju fan inte ens ärlig mot alla dom där tre och berättar att du håller på med flera.

Det går bara utför med människors inställning nu för tiden. Jag är skitless på att så många har en inställning som totalt suger.

Sluta lek med människors känslor för egen vinningsskull!
Citera
2017-08-26, 04:47
  #22
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Kan förstå att det känns surt. Men man är naiv om man förväntar sig något sånt idag med all internet dejting. Man är knappast den enda kvinnor snackar med eller styr upp träffar med idag.

Så länge du är singel är det game on tyvärr.

Fast varför förutsätter du att det är så att kvinnorna håller på med flera. Det finns uppenbart många kvinnor som bara håller sig till en kille redan på internetdejtingstadiet. Det finns även killar som håller sig till en. Tyvärr är den stora massan sånt som bara jagar nästa högersvep att leka med en stund till ett bättre högersvep kommer.
Jag har aldrig haft Tinder och kommer aldrig skaffa

Tinder har fan förstört folks värderingar. Sånt som värderades högt förr i tiden pissar alla totalt på nu.
Folk leker med varandras känslor, utnyttjar och i värsta fall, krossar någon längs sin väg.

Jag verkligen avskyr inställningen att folk ska hålla på med flera, börjar man visa intresse för någon så håll er till den personen och ge fan i att ragga på andra. Hur svårt kan det vara.
Citera
2017-08-26, 07:41
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Jag tycke att det är fel. Du har legat med en av dom och till med sagt att du känner likadant när hon säger att hon har kärat ner sig i dig.

Håll på med EN tjej i taget. Du är ju fan inte ens ärlig mot alla dom där tre och berättar att du håller på med flera.

Det går bara utför med människors inställning nu för tiden. Jag är skitless på att så många har en inställning som totalt suger.

Sluta lek med människors känslor för egen vinningsskull!

Lol. Stort tack för feedback

Jag har precis kommit hem och är fortfarande yr i bollen. Hade aldrig kontakt med de andra brudarna under resan och har bara växlat några ord med dem sen hemkomsten. Till tjejen som jag träffade har jag sagt att jag snackar med både killar o tjejer och att det inte är hennes business vem jag snackar med. Detta sa jag innan jag träffade henne.

Dock är inte allt så enkelt som det ser ut.

Tex. för att ta det kort: en av brudarna har jag snackat med i flera år. Hon tjatar på mig om att besöka henne men det är en jättelång resa så jag kan inte direkt ta det på en lång wknd. Jag föreslog en medelväg, att vi kunde ses i landet x som är lättare för mig att nå och ca 2 h bort för henne men det var hon inte sugen på. Tror även hon bröt upp med mig om jag minns rätt men hon kom tillbaka så jag vet inte...vi har väl pendlat från "hot love" till friends.

Den andra tjejen tar ALDRIG initiativ att börja snacka med mig men hon svarar ALLTID när jag messar henne. Jag har dock tagit upp detta dilemma med henne och hon har sagt att det är sådan hon är. Men jag tycker väl att det borde vara mer "ge och ta" vilket jag oxå sagt till henne. Hon vill komma hit men skaffar inte fram de papper (försäkringar etc) som krävs...så jag vet inte hennes egentliga agenda...även om hon verkar snäll.

Jag får se hur det här utvecklar sig. Tycker det är svårt att säga för mkt efter tre dagar men vi hade bra kemi och kunde bo ihop mer eller mindre smärtfritt.Som bäst kan vi ses igen i januari-februari eller kanske, kanske i höst. Långdistans är inte lätt som nån sa tidigare i tråden! Jag vill nog först smälta resan och upplevelserna...
Citera
2017-08-26, 07:51
  #24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Fast varför förutsätter du att det är så att kvinnorna håller på med flera. Det finns uppenbart många kvinnor som bara håller sig till en kille redan på internetdejtingstadiet. Det finns även killar som håller sig till en. Tyvärr är den stora massan sånt som bara jagar nästa högersvep att leka med en stund till ett bättre högersvep kommer.
Jag har aldrig haft Tinder och kommer aldrig skaffa

Tinder har fan förstört folks värderingar. Sånt som värderades högt förr i tiden pissar alla totalt på nu.
Folk leker med varandras känslor, utnyttjar och i värsta fall, krossar någon längs sin väg.

Jag verkligen avskyr inställningen att folk ska hålla på med flera, börjar man visa intresse för någon så håll er till den personen och ge fan i att ragga på andra. Hur svårt kan det vara.

Därför att kvinnor i större utsträckning söker bekräftelse online.

Som kille är det jävligt vanligt att slösa tid och skriva med någon man gillar för att bli bemött med totalt tystnad till slut. Det är inte värt att sitta och skriva med en människa längre. Man skriver och dejtar alla, sen norpar man den man verkligen gillar och glider.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback