Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-11-16, 21:00
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Nu är det i ca 2 år som jag har pendlat med bil till jobbet. Ca 14 km enkelväg. Sträckan går mellan en västlig och en nordlig förort till Stockholm. Miljön är blandad: litet villaområde, litet huvudled och en bit på E18. Ett antal trafikljus, ett par rondeller och några 30-sträckor.

Varje gång, och då menar jag VARJE GÅNG, som jag kör till/från jobbet utsätts jag för/blir vittne till ett antal trafikbrott. En del grova och direkt farliga. Ibland blir jag förbannad och skriver upp reg.numret på idiotbilen. Sedan, om jag har tid och ork, skickar jag ett SMS till Bilregistret (72503) och får namn på bilägaren.

Enligt Trafikverket, så är det oftast bilägaren själv eller personer i hans/hennes närmaste omgivning som kör bilen. Nedan listar jag de namn som jag fått upp bara den senaste tiden.

ARAZ SEYITHAN
CYPRIAN SAMUEL
DELSHAD KADER
JOHN ABDÉ
SIAD HAMDI
YASIN WAHE LYE HASSAN
MOHAMUD MAHAMED
VIACHESLAV SKLIARENKO
ASBAI TEMMAM
JANNIS STIVAHTARIS
RASHEDA HOQUE
EVA INGEBORG JANSSON
JOEL TEKONEN
SALEH RASHID SALEH
AUBID FUAAD
KARIM NINOS BACHIR
SADIN TUZA
BAYASIC ASSALI
ALI AHMADI
DENIZ YASAR DELEN COSKUN
YASSIN NUR
UMUT KAYAN
HAYAT NUMAN
HRATCH MAROUTIAN
MOHAMAD HASSAN
YLVA LIDSTRÖM
ELIE HAIKAL
LATIF MOHAMAD OMAR
MARIA VALKOVA
MOHAMED ALI SALIM
och så vidare .... Jag kan fortsätta hur länge som helst och det ser likadant ut.

Aldrig någonsin har något av de trafikbrott som jag har utsätts för/bevittnat lett till några påföljder.

Med vänlig hälsning
en bilist i Stockholm

Ja vad ska man säga? Jag har på allvar börjat undvika områden med dessa sk mördarmaskiner.Om jag ska till en kompis som bor åt fel där man måste förbi ett område med mördarmaskiner så tar jag hellre och låter bli om det är mörkt på kvällen.De har nämligen kört på folk för att sen smita. Väldigt vanligt med smitolyckor nuförtiden, därför är det klockren idé att hänga ut dom då de begår trafikbrott!
Citera
2017-11-17, 12:18
  #50
Medlem
KungAllans avatar
Har kört bil i 20 år, min alldeles egna uppfattning är att araber/MENA bör hålla sig till flygande mattor och kameler. ty motorfordon är inte deras grej...
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback