• 5 622 online
  • 1 129 073 medlemmar
  • 58 576 427 inlägg
  • 1
  • 2
2017-08-06, 22:52
Avstängd
Hej

Denna frågan är mestadels till de lite äldre. Vart finns man nöjet i att vara en vuxen spelnörd som gillar att spela meningslösa spel som call of duty,battlefield,killzone och flera andra där enda målet är att skjuta rädda och springa runt? Sitter just nu och kör Black ops 3 och förstår inte det roliga i dessa spel. Kan ni snälla förklara? Det enda spel jag finner är roligt är väl GTA V.
Citera
2017-08-06, 22:54
Medlem
whirrs avatar
Vilken tur att du har den objektiva måttstocken av vad som är moget att spela och inte.
Citera
2017-08-06, 22:58
Medlem
Om du inte gillar spelen så är det ingenting för dig. Svårare än så är det helt enkelt inte. Det är ofta rätt svårt att förklara varför man gillar något. Vad ska jag till exempel svara om någon frågar varför jag gillar öl? Att jag gillar smaken?
Citera
2017-08-06, 23:04
Medlem
swekredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfall1980
Hej

Denna frågan är mestadels till de lite äldre. Vart finns man nöjet i att vara en vuxen spelnörd som gillar att spela meningslösa spel som call of duty,battlefield,killzone och flera andra där enda målet är att skjuta rädda och springa runt? Sitter just nu och kör Black ops 3 och förstår inte det roliga i dessa spel. Kan ni snälla förklara? Det enda spel jag finner är roligt är väl GTA V.

Jag har inte spelat tv spel på 12 år.
Men jag gillar krigspel, och gta 4.
Citera
2017-08-06, 23:11
Avstängd
Xer0s avatar
Jag brukar fastna i sim spel och staregispel, typ total war, railroad tychoon, sim city osv. Gta är också bra. Tidigare spelade jag ofta Splinter Cell. Linjära sneak-em-ups är faltiskt oväntat underhållande.

Gillade dock aldrig "The sims". Den typen av spel är till för tjejer eller metrosexuella bögar.

FPS intresserar mig inte, lika lite som att sitta och svettas och bli ägd av nån tonåring i Starcraft II.
Det är sport och därmed ointressant.
Senast redigerad av Xer0 2017-08-06 kl. 23:18.
Citera
2017-08-06, 23:13
Medlem
crawlys avatar
Jag har inte svaret på din fråga, men håller med om att enkla fps:er, typ de du nämnde inte räcker längre... Om det har att göra med åldern, eller helt enkelt för att man tröttnat på stilen vet jag inte.
Om jag tänker tillbaka till när ex. Wolfenstein eller Doom släpptes så var det ju nåt helt nytt och unikt och man hade aldrig sett nåt liknande. Sen blev ju varje spel bättre än det tidigare. Grafiken blev otroligt mycket bättre för varje ny titel. Nu känns det inte som att utvecklingen går lika snabbt längre, och då tror jag enkelheten i själva spelen blir uppenbara.

I GTA och en del andra spel finns det ju fler grejer att göra, se osv så det är ju inte så konstigt att dom spelen håller längre.
Citera
2017-08-06, 23:39
Medlem
Andersdamaans avatar
Jag (40+ gubbe) kan tycka att fps är kul i små och välvalda portioner. Kör isof alltid Singleplayer eller möjligtvis PvP ihop med kompisar när vi sitter och super ihop. Kul har jag, och det får därför bli mitt svar.
Senast redigerad av Andersdamaan 2017-08-06 kl. 23:43.
Citera
2017-08-07, 00:32
Medlem
Turbomachines avatar
Jag förstår inte hur folk kan gilla multiplayer eller sportspel i vuxen ålder men smaken är som baken.
Citera
2017-08-07, 00:42
Medlem
Hur kan man ens gilla GTA V? Bara samma skit om och om igen. Jag föredrar spel som CS och LOL där man samarbetar med polare. Det senaste bra singleplayer spelet jag lirade var nog Hitman 5.
Citera
2017-08-07, 01:34
Medlem
Freebss avatar
Jag spelar Battlefield 1 när jag tar några öl, rätt skönt att komma i från verkligheten en stund. Och så behöver man inte tänka så mycket.
Citera
2017-08-07, 01:42
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfall1980
Hej

Denna frågan är mestadels till de lite äldre. Vart finns man nöjet i att vara en vuxen spelnörd som gillar att spela meningslösa spel som call of duty,battlefield,killzone och flera andra där enda målet är att skjuta rädda och springa runt?

Vad för typer av spel är meningsfullare och har högre mål menar du?
Jag gillar fps:er då det kräver en jävla koncentration och kvickhet , para det med att det krävs taktiskt tänkande och jag blir helt uppslukad i stunden.
Brukar bli trött på storydrivna spel väldigt fort då historierna oftast är skrivna för tolvåringar. Gillar iofs humorn i Borderlands-serien men roligast är ju att skjuta monster med en polare.
Senast redigerad av langaocb 2017-08-07 kl. 01:47.
Citera
2017-08-07, 01:51
Medlem
Såna vanliga konsolshooters är ju galet tråkiga. Men det finns ju roliga FPS också.
Två av mina favoriter:
https://www.youtube.com/watch?v=c6LGvR1EvhE
https://www.youtube.com/watch?v=n8uha6kKI6U
Citera
  • 1
  • 2