Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-28, 19:47
  #13
Medlem
banzaipirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joahn116360
Ängelholm i nordvästra Skåne, kiosk typ vid bion som är där. Minns inte riktigt vad den heter då jag inte besöker den så ofta men det finns inte så många kiosker vid bion så borde inte vara allt för svår att hitta ^^.

Rosa Pantern är det nog. De har ett stort utbud av snus. Faktiskt det största i trakterna.
Citera
2017-09-12, 22:16
  #14
Medlem
AA-suiteds avatar
Har inte sett den här i någon butik jag varit i. Har ni det? Jag tycker det är konstigt att dosan är så hemlighetsfull när man i själva verket borde vilja sprida den så mycket det bara går.
Citera
2017-09-13, 10:21
  #15
Medlem
Hassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Har inte sett den här i någon butik jag varit i. Har ni det? Jag tycker det är konstigt att dosan är så hemlighetsfull när man i själva verket borde vilja sprida den så mycket det bara går.
Jag har sett den i flertalet affärer runtom. Dock inte lika vanlig som de flesta dosor men men..
Citera
2017-09-13, 22:24
  #16
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Har inte sett den här i någon butik jag varit i. Har ni det? Jag tycker det är konstigt att dosan är så hemlighetsfull när man i själva verket borde vilja sprida den så mycket det bara går.
Den verkar vara på gång ut i butikerna nu. Min lokala snusaffär, som brukar få in nyheter snabbt, har satt upp skyltar om snuset nu och skulle få in det imorgon.

Hoppas på det, för vill gärna testa detta snus.
Citera
2017-09-14, 16:23
  #17
Medlem
Mr.Nesss avatar
Sitter med första prillan inne nu (General White) och såhär på rak arm tycker jag inte att det smakar speciellt mycket? Men prillan ligger fint under läppen, speciellt eftersom att jag gillar lite mindre men fylliga prillor

Hoppas att smaken kommer ju längre jag har den inne.
Citera
2017-09-22, 13:18
  #18
Medlem
AA-suiteds avatar
Köpte en dosa idag. Står att den har 3/4 pluppar styrka jämfört med normala 2/4. Jag gick in på nätet och såg att den ska ha 14mg nikotin. Det kan väl inte stämma? Jag känner ingen skillnad mellan den här nikotinstyrkan och den vanliga dosans nikotinstyrka. Har ni upplevt samma sak?
Citera
2017-09-22, 13:45
  #19
Medlem
Ocelots avatar
Starkare? Ja, jag får hjärtklappning av dom.
Större? Märker ingen skillnad alls på One o vanlig large portion.
Snusat General i 25 år...
Citera
2017-09-22, 17:27
  #20
Medlem
Jag snusar general wihte såg att gernel one var billigare hur kan det vara så om prillorna är större? trodde dom var mindre känns som ett halvdåligt snus hur som helst inget jag tänker köpa.
Citera
2017-09-22, 21:12
  #21
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlbroman1994
Jag snusar general wihte såg att gernel one var billigare hur kan det vara så om prillorna är större? trodde dom var mindre känns som ett halvdåligt snus hur som helst inget jag tänker köpa.
Du får väl köpa en dosa för att prova innan du bildar din uppfattning eller skickas månadslönen minus existensminimum till fruga eller kyrka? Jag tycker som någon tidigare skrev att det inte smakar så värst mycket alls. Det luktar bra mycket mer. Är motsatsen till finsmakare men vill ändå påstå mig känna lite starkare peppartoner. Jag tycker att påsarna är bra mycket mjukare och skönare än vanliga påsar.
Citera
2017-09-23, 00:11
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marlbroman1994
Jag snusar general wihte såg att gernel one var billigare hur kan det vara så om prillorna är större? trodde dom var mindre känns som ett halvdåligt snus hur som helst inget jag tänker köpa.
För att den totala vikten på dosan är lägre?
Citera
2017-09-26, 13:02
  #23
Medlem
Finns typ överallt i Norrköping, snusar en dosa General One just nu. 0,85g/prilla, 1g i en vanlig General. Jag tycker att den smakar lite sötare och den rinner mindre än en vanlig General. Vad jag föredrar vet jag inte än. Prillorna är mer puffiga och mjuka vilket jag föredrar.
Citera
2017-09-26, 15:23
  #24
Medlem
bullet^s avatar
Testade General one idag, trevligt med lite mjukare påsar. Blir nog mitt förstaval from nu. GÖTT!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback