Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-11, 15:16
  #13
Medlem
uash aldrig helvete att jag skulle peta i mig de där äter ju upp en inifrån å familje lyckan ska fan sitta kvar.
Citera
2017-08-11, 15:36
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banen
uash aldrig helvete att jag skulle peta i mig de där äter ju upp en inifrån å familje lyckan ska fan sitta kvar.

Jag fick ett nytt känslospektrum när jag testade Ketamin, har bara använt det en enda gång och körde då 2g fördelat under en vecka. Varje dos gjorde sociala situationer mer behagliga för mig.
Citera
2017-08-11, 16:52
  #15
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banen
uash aldrig helvete att jag skulle peta i mig de där äter ju upp en inifrån å familje lyckan ska fan sitta kvar.

Enstaka intag kan faktiskt vara rena mirakelmedecinen, men visst du lever ditt liv på det sätt som är rätt för dig.
Tror keta är lite som E, "ofarligt" om det brukas med tillräckliga pauser men att mdma är lättare att göra bort sig på snabbt medan ket smyger sig på.
Citera
2017-08-12, 12:57
  #16
Medlem
[quote=forfoxsake|61466118]Enstaka intag kan faktiskt vara rena mirakelmedecinen, men visst du lever ditt liv på det sätt som är rätt för dig.
Tror keta är lite som E, "ofarligt" om det brukas med tillräckliga pauser men att mdma är lättare att göra bort sig på snabbt medan ket smyger sig på.[/QUOT


ja kanske skulle prova ändå MDMA är ju heller inte direkt hälsosamt för kropp å skäl.å dokumentären var ju fleråriga missbruk av keta.... så ja överreagera nog lite.
Citera
2017-08-13, 20:16
  #17
Medlem
forfoxsakes avatar
[quote=banen|61474479]
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Enstaka intag kan faktiskt vara rena mirakelmedecinen, men visst du lever ditt liv på det sätt som är rätt för dig.
Tror keta är lite som E, "ofarligt" om det brukas med tillräckliga pauser men att mdma är lättare att göra bort sig på snabbt medan ket smyger sig på.[/QUOT


ja kanske skulle prova ändå MDMA är ju heller inte direkt hälsosamt för kropp å skäl.å dokumentären var ju fleråriga missbruk av keta.... så ja överreagera nog lite.

Ska man prova en drog för att ha gjort det, inte för att vara ball utan för att testa upplevelsen, så är lsd, mdma och ketamin några av de få bra kandidaterna.
Däremot är det klokt att ha stor respekt och aktsamhet för droger och undvika dem men självgodhet att försöka tvinga andra att känna och agera på samma sätt om man har nolltolerans.
Tycker jag i alla fall.
Citera
2017-09-10, 11:18
  #18
Medlem
Tropexs avatar
Aldrig testat ketamin men hörde en polare hade hört från nån iboga shaman att "det enda som är svårt att skrämma iväg är ketaminspöket".
Citera
2017-09-10, 13:56
  #19
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Aldrig testat ketamin men hörde en polare hade hört från nån iboga shaman att "det enda som är svårt att skrämma iväg är ketaminspöket".

Det beror helt på hur och varför du brukar det. Ketamin och andra dissociativa har helt klart potiental att orsaka psykiska beroenden och samma typ utav beteende man vanligtvis associerar med "tunga" droger. Det orsakar en av de kraftigaste verklighetsflykterna man kan uppleva, kombinerat med bedövning och ett starkt välmående. Detta i sig leder till att människor som i vanliga fall har lätt för att falla för kicksökande av olika de slag, ej är nöjda med sina liv och/eller lider utav smärta ligger i riskzonen för att hamna i ett problematiskt missbruk. Har personligen aldrig upplevt någon form utav fysisk abstinens när det kommer till Ketamin, men har självklart upplevt fiendighet och återdoserinsbegär - detta är dock något jag upplever när det kommer till spel/dobbel, adrenalinrushar och andra typer utav njutbara upplevelser också.

Så sammanfattningsvis vill jag hävda att Ketamin ej är fysiskt beroendeframkallande i någon betydande grad (man bygger dock upp en fysisk tolerans vid missbruk som kan bli permanent), men det finns ändå en risk för missbruk. Har läst flertal historier om människor som enbart brukat cannabis och tryptaminer, vars forskning på dissociativa slutat upp problematiskt. Många gånger handlar det om att man börjar bruka substansen till vardags och/eller blandar in sprutor i leken. Många MXE/PCP-torskar slutade upp med bensoberoenden för att klara av att balansera bruket med jobb/vanligt liv. En annan särskilt stor riskfaktor är att börja köra Ketamin IM. Själva avdramatiseringen utav nålen kan i sig leda till ett problematiskt missbruk.

Vill även påpeka att jag själv anser att bruket utav Ketamin och andra NMDA-antagonister inom vården kommer leda till en revolution inom psykatri och hur vi behandlar människor som mår dåligt. Men bara för att jag själv (och extremt många andra) har haft väldigt positiva och utvecklande upplevelser med substansen så innebär det inte att man ska hymla med de riskfaktorer som faktiskt existerar.
__________________
Senast redigerad av KastaMask 2017-09-10 kl. 14:11.
Citera
2017-09-11, 15:58
  #20
Medlem
grymt101s avatar
Har personligen aldrig fastnat för keta, även fast jag älskar det varje gång jag tagit det. Low dosage is key imo, ingen rolig drog i högre mängder men vissa personer kan inte motstå känslan av att veta att dom kommer bli fucked up som vanligt
Citera
2017-10-01, 18:31
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grymt101
Har personligen aldrig fastnat för keta, även fast jag älskar det varje gång jag tagit det. Low dosage is key imo, ingen rolig drog i högre mängder men vissa personer kan inte motstå känslan av att veta att dom kommer bli fucked up som vanligt

Det är så underbart flexibelt, små doser förgyller det mesta, vid högre doser kanske man bör uppskatta lite galenskap...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback