Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-06, 19:31
  #1
Medlem
Forsberg21s avatar
Vet att det finns så många bra människor som verkligen försöker hjälpa människor här.

Har varit beroende av stesolid och imovane sen 4 år. Druckit alkohol en månad nu i sommar men har så sjuk ångest för mitt beteende

Va inne på psykakuten häromdagen och som ska ringa imorgon. Mobila teamet har ringt 3 dagar nu för att se hur jag mår.

Problemet är att jag drygar ut det jag fått på recept via dia på nätet så har väl legat på 40mg stesolid mot dom ordinarande 5..... ska jag berätta allt för min läkare? Överlever inte utan stesolid så vågar ju knappt.

Nu ikväll har jag dragit i mig ett 6 pack 3.5 or för att må bra men vet ju att jag kommer må lika dåligt imorgon; (

Har kik eller telefon. Vill verkligen ha hjälp. Har barn och familj och lever ett helt normalt familjeliv utåtsett men måste försöka ta tag i detta innan det går för långt; (

Om nån vill hjälpa mig så gör gärna det. Har ångest för precis allt....

Vet att det finns många här som har det värre och ber om ursäkt för felstavat och Wall av text men som sagt. Behöver tips och råd.

Hjärtliga hälsningar.
Citera
2017-08-09, 20:33
  #2
Medlem
skeggmuffs avatar
Trappa ner stesoliden långsamt tills du ligger på 5-10mg om dagen. Kolla därefter med din läkare om du kan få byta ut stesoliden mot sobril som du sedan trappar ned på. Drick lite alkohol i början ifall det känns för tungt utan, men försök att klippa alkoholen så fort som möjligt. (Nåja, någon folköl/kväll är väl inte hela världen)

Lider du av mycket ångest i vardagen även efter du tagit dina 40mg stess?

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback