Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-06, 19:07
  #1
Medlem
Jag känner mig fattig pga. spelandet. Har spelat bort omkring 300.000 kr under 10 år.
Just nu har jag ca 60.000 kr. Missar års bufferten med 40.000kr (det är vad jag spelat bort de senaste 3-4 månaderna) jag känner mig värdelös!

Det som inte gå in i mitt huvud är att 60.000kr är mycket. istället går jag i tankarna att spara in allt jag förlorat genom att flytta o sälja av saker jag har som jag kan klara mig utan. TV, Bil, osv osv.... Jag är sjuk men det känns som att det inte finns nått ljus i tunneln!

Fortsätter det såhär så blir det dålig pension, om man överlever till dess vill säga. Fan!!!
2017-08-06, 19:17
  #2
Medlem
whirrs avatar
Lägg spelandet på hyllan och skaffa en vettigare hobby.
2017-08-06, 19:23
  #3
Avstängd
En spelare ser inget värde i pengar, man vet inte ens varför man vill ha mer pengar oftast (man vill givetvis vinna tillbaka det man förlorat men med detta tankesätt så rent logiskt behöver man vinna hela tiden framåt vilket man av erfarenhet borde känna till att man inte kan eller kommer att göra så man går bara ännu mer back och har ett större berg att "vinna tillbaka") man vill bara ha pengarna liksom annars känner man sig misslyckad.

Jag kan den utantill, vart spelberoende innan delvis ligger det kvar lite spelande i mig men jobbar på det unnar mig såklart ett par games då och då blackjack online mer sällan mer på klubbar numera men sport-betting rätt mycket ändå för tillfället men bättre än förut, man har ju haft goda tider med det samt dåliga det är så det är (sports-betting, blackjack endast kör jag) man kan göra en bok om hur det förstör en, men jag är dock ung så det påverkar inte mig riktigt fundamentalt helt ärligt.

Men jag vet inte din övriga livssituation och du är inte så tydlig i din trådstart, det är flera tusentals som är i din position, förlorarna är de som fortsätter med att spela, vinnarna är de som söker hjälp och accepterar att dem förlorat en förmögenhet men väljer att inte förlora mera, och får ordning på sitt liv. Jag vet hur det är man pallar inte söka hjälp för man tror det ska vara nån kärring på 40 bast som ska leka präst och predika om hur spelandet förstör en osv, men så är det inte riktig, du kan uppenbarligen inte lösa det själv med att motivera dig själv med anledningar till att sluta dessutom så är det nu mer eller mindre din hobby eller det du får en rush av så du måste byta ut det med något, du har förmodligen ett tråkigt liv bara att erkänna, se till gör det roligare i din vardag eller ha något att blicka fram emot.
2017-08-06, 19:59
  #4
Moderator
easy_dans avatar
Finns en tråd för ämnet här (FB) Spelberoende/ Spelmissbruk ( Officiell )

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback