Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 01:12
  #2245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Växjö har väl bevisat genom att vara överlägset under en lång serie. För att verkligen få reda på vilket det bästa laget är faktiskt serien ett bättre mått då det är bra mycket mer matcher än slutspelet. Större sample size.
Sen vill jag givetvis mycket hellre vinna SM-guldet men det är inte nödvändigtvis Sveriges bästa lag som blir svenska mästare.

Hur är det inte Sveriges bästa lag som vinner SM guldet? Det är ju precis det som slutspelet ska utse.

Växjö kan gärna vinna serien, grundserien avgör inte ett skit förutom vilken placering man får till slutspelet.
Sedan får Växjö bevisa att man förtjänar att lyfta bucklan, bara DÅ är man Sveriges bästa lag. Inte i februari månad.
Citera
2018-02-18, 01:55
  #2246
Medlem
wagisbloms avatar
Att säga att HV71 är det bästa laget fram till finalen är avgjord blir lite fel men samtidigt rätt också.

"Sveriges Bästa IshockeyLag"
I min skalle låter det mer som Djurgården som har flest Guld, men samtidigt HV, då de vann sist. HV skiter nog i om folk tycker de är bäst just nu ändå.


Vore kul om ett lag som aldrig vunnit innan skulle lyckas nu, typ Linköping tänker man på, blir alltid roligare att se en klubb fira sitt 1a guld än sitt 10de t.ex!

Får se vad som händer till det roliga drar igång, men jag hoppas fan att de 2 lagen från playin går långt för att få folket att förstå vilket jävla skämt till slutspelssystem vi har.
Citera
2018-02-18, 08:28
  #2247
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
De som lyfter bucklan är Sveriges bästa lag, har du missat principen med slutspelet?

Växjö vann senast för 3 säsonger sen, sitt ner gubben. Inte hybris nu.

Har du missat att många av dem som lyfte bucklan spelar i annat lag nu?

Det du säger faller ju på sin egen orimlighet.

Växjö vann SM guld för 3 år sedan. Betyder det att de är tredje bäst då efter Frölunda och HV?

Så dumt så det liknar ingenting. Fortsätt gärna banka huvudet i väggen.

Du tror inte det finns en tanke från dem som sysslar med idrott att man rankar lagen efter prestation i serien, inför slutspel, och inte efter senaste SM-Guld?
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2018-02-18 kl. 08:39.
Citera
2018-02-18, 09:40
  #2248
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hade en trevlig disskusion med den snubben, du lyckades se det som en debatt där ena parten blev överbevisad, fascinerande.

Samt, ojdå. Du lyckades verkligen tolka ”chilla” i sin renaste form. Ändrar ordvalet så människor som du kan förstå.
Häng med nu: Iom seriesystemet så kan lag 10 vinna SM guld, då tenderas det att lag (läs noga nu) tar det lite lugnare under serien egtersom det räcker att komma top 10.

Växjö ligger 1:a nu, men de ska vinna SM guld för att vara Sveriges bästa lag. SM guldet är till för att utse det.
Du gafflade med flera vara ett par gav upp när du bevisade dig oemottaglig för argument.

Herregud..."ta det lite lugnare under serien" är det dummaste jag läst om SHL någonsin.

Du förstår verkligen inte någonting om elitidrott. Skall ett lag slippa kvala så är det 100% i varje match som gäller.

Att du kan chilla när du möter grannen i badminton är inte samma universum...

Att vi ens skall behöva förtydliga det...

Jag vet inte men...du fattar ej heller värdet av hemmaplan i avgörande match?

Publiken som betalar lönerna? Vad säger dom om tränaren efter förlust säger som du hehe...?

Att lag som behåller matchtempot genom play-in etc kan ha en fördel gentemot vilande lag är en helt annan sak.
Citera
2018-02-18, 10:00
  #2249
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Man måste ändå ge grabben att han står upp för sin sak trots att ingen annan håller med och att den är ordentligt efterbliven, imponerande.
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Haha tack
Min fetning:
Hehe...du har svårt att läsa vad andra menar...

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Och hur ser man hur bra ett lag är ”NU”? Sjukt orimligt tänk.
Tabellen?
Citera
2018-02-18, 12:56
  #2250
Medlem
Sveriges bästa lag i dag är ett köpt Växjö. Men vem som blir Svenska mästare och Sveriges bästa lag återstår att se.

Sedan har vi tidigare sett serieledande och serievinnande lag som åkt ur tidigt i slutspelet trots medias stora hyllande osv osv.
Citera
2018-02-18, 12:59
  #2251
Medlem
Jag varken tror eller hoppas Växjö vinner men att påstå att de inte är säsongens hittills bästa lag är ju ett skämt i sig.
Citera
2018-02-18, 20:21
  #2252
Medlem
Sjukt hur min åsikt (som inte alls är konstig på något sätt) kunde skapa så mycket känslor.
Citera
2018-02-18, 20:22
  #2253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Jag varken tror eller hoppas Växjö vinner men att påstå att de inte är säsongens hittills bästa lag är ju ett skämt i sig.

De har inte vunnit ett piss denna säsong så nej, man har inget fog att säga att de är bäst.
Citera
2018-02-18, 20:30
  #2254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
De har inte vunnit ett piss denna säsong så nej, man har inget fog att säga att de är bäst.
Du menar att Växjö är på typ samma nivå som KHK?
Citera
2018-02-18, 20:33
  #2255
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
De har inte vunnit ett piss denna säsong så nej, man har inget fog att säga att de är bäst.

Nej, vi har inte vunnit SM-Guldet. Det har ju inget annat lag heller?
Men vi gick längst i CHL, leder serien överlägset borde väl ändå kunna ge en blind höna som dig en indikation kan man tycka.
Citera
2018-02-18, 20:33
  #2256
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
De har inte vunnit ett piss denna säsong så nej, man har inget fog att säga att de är bäst.

Du är ju på riktigt hjärndöd.
Citera
shl

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback