Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-10, 22:36
  #1441
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Felmarginal på 3,2 placering på vardera lag.
Hitintills lyckades han med KHK och Örebro.

Svårt stt tippa och vi är ju inte klara än. Tog mig friheten att titta lite 1x2 tråden och inte många som slår 2 rätt
Citera
2017-12-10, 22:41
  #1442
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Nu när det är lite uppehåll kan vi roa oss med att titta hur de sk experterna ligger till.

Först ut MrMadHawk
http://bloggar.expressen.se/mrmadhaw...shl-tips-2017/
Det intressanta är deras analyser, inte på vilken placering de tippar lagen.
Citera
2017-12-10, 23:00
  #1443
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Pekka som i Pekka Alcén? Jag vet inte jag. Tycker han har tappat det helt.
Hans rotation av målvakter för sakens skull är ett mycket märkligt arbetssätt. Rautio har hållit en sjukt hög nivå senaste månaden och det har sammanfallit med att han också är en uttalad förstamålvakt numera. Knappast en slump....
Citera
2017-12-10, 23:00
  #1444
Medlem
Överlag kan man säga i alla tippningar att de flesta verkar ha satt DIF, FBK och Luleå för lågt och lag som Brynäs och Frölunda för lågt. Dock väldigt ointressant att kolla på tippningar då det är typ 72 pongar var att spela om till.
Citera
2017-12-11, 05:51
  #1445
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Överlag kan man säga i alla tippningar att de flesta verkar ha satt DIF, FBK och Luleå för lågt och lag som Brynäs och Frölunda för lågt. Dock väldigt ointressant att kolla på tippningar då det är typ 72 pongar var att spela om till.
DIF och FBK verkar ju vara de enda riktiga avvikningarna om vi tar med formkurvorna och skadelägen tidigare under säsongen. Frölunda och Brynäs verkar ju definitivt klättra just nu.

Luleå ligger väl exakt där de tippades rentav om vi kollar på lite fler tippningar? Just ovanför den solklara botten Örebro, Mora, KHK och Rögle. Jag skrev innan säsongen att Luleå i princip ställer upp med samma lag som förra säsongen precis som MrMadhawk också påpekar, men att man bytt upp sig rejält på nyckelpositioner vilket jag verkligen tycker syns. Men det ignorerar ju han totalt bortsett från Bulan. Känns bara inkompetent att inte nämna en värvning som Olausson när Luleå inte hade en center som hörde hemma i varken första eller andra kedjan förra året och ändå tog sig till play-in.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2017-12-11 kl. 06:00.
Citera
2017-12-11, 09:39
  #1446
Medlem
slirrefirres avatar
Alltså herregud, läser du vad någon skriver eller gillar du bara att gå off-topic?

Jag skrev att Fernström var en dålig målvakt, nytt lag ny målvaktstränare. Är väl inte så svårt att fatta? Bara för att det inte finns någon junior-målvakt i Sverige som är bättre, betyder det inte att Filip har utvecklas? Två helt olika saker. "Törnqvist jobbade med Rautio 1 vår" alltså vafan? du gillar verkligen att du tar allt bokstavligt. Ska jag börja ta upp andra målvakter som är bättre än Filip från andra nationer bara för du skrev "Bättre juniormålvakt idag än Filip"?. Tog upp andra målvakter som har lyckas i Frölunda bara för att påpeka hur dumt det är att gå off-topic.

Nej jag lägger ner den här diskussionen.

Vad tycker Brynäsarna om Henke Larsson då? Minns att jag hade en diskussion med någon i Silly att han inte skulle lyckas.
Citera
2017-12-11, 10:54
  #1447
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Svårt stt tippa och vi är ju inte klara än. Tog mig friheten att titta lite 1x2 tråden och inte många som slår 2 rätt

Nej absolut inte, jag är glad om jag prickar tre! Enda gången jag mig veterligen fick fler var förra veckans lördag, då var jag uppe på sex rätt, men var för lat för att lägga några bets.. Snacka om ångest.

Men å andra sidan så följer jag bara ett lag och försörjer mig inte på att jobba med hockeyjournalism.
Citera
2017-12-11, 12:09
  #1448
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Alltså herregud, läser du vad någon skriver eller gillar du bara att gå off-topic?

Jag skrev att Fernström var en dålig målvakt, nytt lag ny målvaktstränare. Är väl inte så svårt att fatta? Bara för att det inte finns någon junior-målvakt i Sverige som är bättre, betyder det inte att Filip har utvecklas? Två helt olika saker. "Törnqvist jobbade med Rautio 1 vår" alltså vafan? du gillar verkligen att du tar allt bokstavligt. Ska jag börja ta upp andra målvakter som är bättre än Filip från andra nationer bara för du skrev "Bättre juniormålvakt idag än Filip"?. Tog upp andra målvakter som har lyckas i Frölunda bara för att påpeka hur dumt det är att gå off-topic.

Nej jag lägger ner den här diskussionen.

Vad tycker Brynäsarna om Henke Larsson då? Minns att jag hade en diskussion med någon i Silly att han inte skulle lyckas.

Jag tyckte Henrik Larsson var en riktigt bra värvning. Känns som jag var fel ute där. Sen kan man ge det lite mera tid. Att prestera i Brynäs denna höst som ny spelare har väl inte varit det lättaste.
Citera
2017-12-11, 12:54
  #1449
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Nej absolut inte, jag är glad om jag prickar tre! Enda gången jag mig veterligen fick fler var förra veckans lördag, då var jag uppe på sex rätt, men var för lat för att lägga några bets.. Snacka om ångest.

Men å andra sidan så följer jag bara ett lag och försörjer mig inte på att jobba med hockeyjournalism.

Ledsen att regna på din parad men vi pratar om sluttabellen. Två rätt på matchtipset är inte mycket att hurra över

Sex rätt var bra
Citera
2017-12-11, 13:32
  #1450
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jag tyckte Henrik Larsson var en riktigt bra värvning. Känns som jag var fel ute där. Sen kan man ge det lite mera tid. Att prestera i Brynäs denna höst som ny spelare har väl inte varit det lättaste.
Är rätt övertygad om att Larsson i förra årets Brynäs hade blivit succé. Finns tid än dock. Han har mycket i sig, det syns.
Citera
2017-12-11, 22:28
  #1451
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Nu när det är lite uppehåll kan vi roa oss med att titta hur de sk experterna ligger till.

Först ut MrMadHawk
http://bloggar.expressen.se/mrmadhaw...shl-tips-2017/

Tycker han gissade fint jag! Brynäs som etta!
Citera
2017-12-12, 00:57
  #1452
Medlem
JoshTees avatar
https://twitter.com/DomarnaPunktSe/s...80726871736320

I DIF filmar man inte. Ngot för Tommy Sjödin att ta efter!
Citera
shl

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback