Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-06, 13:33
  #1
Medlem
Svärjes avatar
Om man ska få stopp på dopning måste de stängas av för gott.

– Han var ju snabbast och tog chansen, men jag anser ju att har man åkt dit för anabola steroider så är det livstids avstängning, säger SVT Sports friidrottsexpert Kajsa Bergqvist.

http://www.svt.se/sport/friidrott/us...ank-ingress:28
2017-08-06, 13:36
  #2
Medlem
Njaaa hade Bolt vunnit så hade bara en annan sönderdopad vara represetant för världens snabbaste man.
2017-08-06, 14:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Njaaa hade Bolt vunnit så hade bara en annan sönderdopad vara represetant för världens snabbaste man.

Vad menar du?
2017-08-06, 14:53
  #4
Medlem
note-its avatar
Allt annat än livstid är nonsens.
2017-08-06, 15:33
  #5
Medlem
Knotknets avatar
Det är ganska många brott i det civila som inte genererar livstids fängelse, så det är lite magstarkt att straffa folk med livstid inom idrottens värld.
2017-08-06, 17:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det är ganska många brott i det civila som inte genererar livstids fängelse, så det är lite magstarkt att straffa folk med livstid inom idrottens värld.
Kan bara hålla med föregående talare.
Jag blir förbannad på alla dessa självgoda människor, som kräver livstid och hårda straff för allt som inte passar dom, och sedan i nästa forum kan ge tips o råd om knark.
Misstag och genvägar kommer alltid att förekomma. Även i Kina, Nordkorea och gamla Sovjet där man spärrade in folk i förebyggande syfte.
2017-08-06, 17:09
  #7
Medlem
Wajis avatar
Medveten dopping = Livstid. Är det ex hostmedicin eller annat löjliga saker så tycker jag det ej ska straffas med något större saker. Men medveten med ex anabola och då finns det inga förmildrade omständigheter.
2017-08-06, 18:31
  #8
Moderator
vfs avatar
Trådar i ämnet finns, i rätt delforum dessutom/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback