Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-12, 04:44
  #25
Medlem
coconutbodybutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appendix
Hur gick det? Hur mycket fick du betala? Blev det 3500 som tråden trodde?

Det blev 3000kr för "vagnskada" så FB hade rätt som vanligt!
Citera
2017-08-12, 04:51
  #26
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Min fråga får bli hur fan klarade du uppkörningen?
Citera
2017-08-12, 06:29
  #27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Tur att du tog den där självriskminimeringen som är så frestande att avstå från!

Jag har en liten historia kring det där:

Hyrde bil i England för tio år sen. Körde av vägen ut i terrängen. Som genom ett under så blev det inga synliga skador på bilen och jag kunde köra upp på vägen igen. Helt otroligt verkligen att just där jag hamnade var det inget träd och inga stenar.

Hade inte betalat för självriskminskningsförsäkringen och läste sedan i kontraktet att det hade kunnat kostat mig upp till fem tusen pund. Vågade knappt köra med bilen sen!

Efter det tar jag alltid den där extra försäkringen. Eller förresten, har nu skaffat en hemförsäkring där en sådan ingår, då jag hyr bil ganska ofta.
Citera
2017-08-12, 06:30
  #28
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodybiff
Min fråga får bli hur fan klarade du uppkörningen?

Din magsure idiot. Har du aldrig gjort ett misstag i ditt liv?
Citera
2017-08-12, 07:07
  #29
Medlem
the juntos avatar
Sånt suger. Det är nog mer försiktigt nästa gång.
Citera
2017-08-12, 09:33
  #30
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Din magsure idiot. Har du aldrig gjort ett misstag i ditt liv?

Jag sladdar runt med motorcyklar och bilar men jag skrapar fan inte upp dom i ett garage!

Killen behöver träning, jag vill inte möta han i trafiken!
Citera
2017-08-13, 01:11
  #31
Medlem
Vad för slags material är det du har skrapat emot? Är det ett mjukt målat material t.ex trä så är det bara att rubba bort färgavskrapet från lacken och polera upp ytan med polish så länge det inte har blivit bucklor.

Är det riktiga repor däremot så kan det i värsta fall kräva omlackering av hela sidan för att inte få nyansskillnader. Beror lite på hur sidoprofilen på bilen ser ut om man kan dölja lackskarven på ett snyggt sätt.
Citera
2017-08-14, 00:15
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Din magsure idiot. Har du aldrig gjort ett misstag i ditt liv?

Ja herre jösses vad folk är puckade.

Lackskrap i trånga garage i storstäder har väl de flesta som kör bil råkat ut för.
Sen är det trist att det händer TS som nyss tagit körkort då jag kan förstå hur det slår på självförtroendet.
Citera
2017-08-14, 10:48
  #33
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appendix
Ja herre jösses vad folk är puckade.

Lackskrap i trånga garage i storstäder har väl de flesta som kör bil råkat ut för.
Sen är det trist att det händer TS som nyss tagit körkort då jag kan förstå hur det slår på självförtroendet.

Jag anser att det är folk som skrapar upp sina bilar som är puckade och inte tvärtom!
Är det något speciellt med förarna i storstäder eller är garagen annorlunda där?

" Har dom flesta som kör råkat ut för" ha ha nej det har dom INTE!
Citera
2017-08-14, 16:42
  #34
Medlem
Självrisken för hyrbilsförsäkring brukar vara ganska hög, upp emot 15.000,-!
Därför kan det vara klokt att ta självriskreducering när man hyr bil!

Det många inte tänker på är att även självrisken när du provkör bil hos bilfirma är lika dyr och där har man ingen självriskreducering!

Citat:
Ursprungligen postat av Bloodybiff
Jag anser att det är folk som skrapar upp sina bilar som är puckade och inte tvärtom!
Är det något speciellt med förarna i storstäder eller är garagen annorlunda där?

" Har dom flesta som kör råkat ut för" ha ha nej det har dom INTE!

Delvis har du rätt, men många garage i storstäderna, även i mindre städer, är extremt trånga med betongpelare du skall manövrera mellan. Så är man lite stressad en morgon och skall backa ut med en bil man inte är så van vid kanske, då blir det extra lätt att man får lite skavsår på en skärm. Även en bil man levt med länge kan vara nog så svår att kryssa mellan tighta betongpelare och betongväggar!
Garageplatsen jag har är hyfsat generös medans min garagegranne har ett rent h-vete varje gång han skall ut och in med bilen. Lägg till att du betalar runt 1000,- i månaden för att få parkera din bil någonstans inne i stan så blir det ännu roligare att leva!
__________________
Senast redigerad av peatedsoul 2017-08-14 kl. 16:50.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback