Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-06, 07:41
  #13
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clidjur
Jag skulle förgifta blattens familj med olika tungmetaller. Ska man hämnas, gör det ordentligt.

Tänk om någon kollar in hur många de är i blattens familj. Köper sedan ett eller flera kadmiumbatterier och kvicksilvertermometer tar sönder dem tar ut innehållet och pulveriserar det. Sedan beställer denne någon pizza i lika antal som familjen, strör ut pulvret på pizzorna. Åker hem ringer på som pizzabud, -"pizza beställt". Blatten som är snyltargeni tänker 2 sekunder säger sedan, -"ja tack". Du går och låter dem inta pizzan.
Citera
2017-08-06, 07:55
  #14
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det händer. Men sen får du ju överväga mörkertalet i frågan. Om dottern är mördad och detta upptäcks kan det bli svårt, men är hon bara "skändad och våldtagen" finns ju möjligheten att hålla rättssystemet utanför och antingen låta personen försvinna eller utsätta denne för någon typ av våld där denne inte efteråt söker hjälp från polisen. När sånt sker i kriminella kretsar är jag rätt övertygad om att förövaren helt enkelt kommer försvinna...

Möjligen i kriminella kretsar men inte hos den vanlige svensson.
Hagamannen torde ju vara en av Sveriges mest avskydda personer.
Men han lever. Risken att någon tar honom av daga ser jag som ganska minimal. Folk sväljer nog sitt hat istället. Man vågar nog inte göra något.
Risken att åka fast är för stor.
Det fanns väl ett fall från västkusten. Några dykare hade hittat en styckad människa till havs.
Det visade sig att offret var en mindre populär person. Jag har för mig att han slagit ihjäl en kvinna tidigare.
Mest troligt så mördades denna person som hämnd.
Inga bevis finns men det verkar det troligaste.
Det förekommer att folk tar lagen i egna händer på det här viset men det är nog väldigt ovanligt.
Citera
2017-08-06, 08:47
  #15
Medlem
code19s avatar
Svensson skulle in på Flashback och stödja SD. " nu jävlar får de vara nog, SD SD here i come..."
Citera
2017-08-06, 20:50
  #16
Medlem
Spelar ingen roll vilken nationalitet gärningsmannen har. Hinner jag inte mörda honom innan polisen griper honom, kommer jag göra det när han kommer ut i friheten. Kan hända att jag, om det är möjligt, blir vårdare på den anstalt gärningsmannen sitter och gör slut på honom där.

Det är vad jag skulle göra! Jag skiter fullständigt i att jag får sitta inne för detta.
Citera
2017-08-06, 21:20
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Ponera att det hände. Inte alls svårt att föreställa sig i dagens Sverige. Ponera vidare att blatten åkte fast och dömdes till 14 år för grov våldtäkt och dråp. Din dotter är borta, henne får du aldrig träffa igen.
Hur hanterar du alltihop? Hur skulle ditt liv te sig?
Inser att det är spekulativa spörsmål, men hur föreställer du dig det?

Vad har blatte med saken att göra?

Oavsett vem som utfört dådet, etnicitet eller annat, påverkar ju inte saken nämnvärt. Gjort är gjort och kan inte göras ogjort, så man får försöka ta sig igenom den stora livskris detta trauma utgör, och var och en har nog sina egna sätt att försöka genomleva en sådan pärs.
Citera
2017-08-07, 00:54
  #18
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det händer. Men sen får du ju överväga mörkertalet i frågan. Om dottern är mördad och detta upptäcks kan det bli svårt, men är hon bara "skändad och våldtagen" finns ju möjligheten att hålla rättssystemet utanför och antingen låta personen försvinna eller utsätta denne för någon typ av våld där denne inte efteråt söker hjälp från polisen. När sånt sker i kriminella kretsar är jag rätt övertygad om att förövaren helt enkelt kommer försvinna...

...och eftersom du inte hör om såna fall i någon större utsträckning så kan du vara säker på det inte heller sker i någon större utsträckning. Visst finns det en å annan som söker upp invandraren och bonkar på honom.

Men i förhållande ändå ganska sällsynt när det gäller våldtäkt och mord. Det beror väl på att för det mesta så är det svennebananfarsans dotter som blir våldtagen av ett gäng stenkastarblattar. Denna svennebananfarsa har väl som alla andra svennebananfarsor skrivit på Flashback att han skall döda den ena efter den andra blatten om dom så ens bara rör hans dotter. Men när det väl händer så gör han ett sorgset inlägg på Facebook med gulliga söta små tecknade hundar som gråter massa tårar och sen går han och hans familj med i det lokala fackeltåget mot rasism eftersom någon skrev på internet att han tycker det är dåligt att våldtäktsgänget inte blev utvisade utan bara fick några månader bakom galler.
Citera
2017-08-09, 10:27
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Ponera att det hände. Inte alls svårt att föreställa sig i dagens Sverige. Ponera vidare att blatten åkte fast och dömdes till 14 år för grov våldtäkt och dråp. Din dotter är borta, henne får du aldrig träffa igen.
Hur hanterar du alltihop? Hur skulle ditt liv te sig?
Inser att det är spekulativa spörsmål, men hur föreställer du dig det?

Hade det vart en blatte så hade jag mördat 14 andra blattar helt random och skitit i vilket land de kommit från, amerikanska blattar, somaliska blattar, indiska blattar - alla blattar i hela världen är medskyldiga - det ligger i deras kultur.

Hade det vart en svenne så hade jag mördat en hel familj helt random i Norrtälje - det ligger deras kultur.
Citera
2019-03-15, 18:54
  #20
Medlem
Själv förebygger jag problemet genom att aldrig skaffa mig barn. Så nöjd så.
Citera
2019-03-19, 20:13
  #21
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Rätt tillfälle för att förstöra ditt eget liv och därefter inte kunna vara en del i och stötta din kvarvarande familj?

Jag tror nämligen att anledningen att så pass få gör detta i verkligheten är att man efter denna tid insett att man inte får tillbaka sin drabbade nära kära, det man orakar är endast mer lidande hos övrig nära och kära. Sen kan jag i och för sig förstå de som ger sig ut för att hämnas också.Jag förstår det dock än mer i den direkta situationen.

Ja. Att mörda en människa tar säkert emot även för de som vill se en förövare död. Kanske förövaren 14 år senare faktiskt har förändrats och mår dåligt för vad han en gång gjorde. Varför ska man då mörda honom? Tänk om man riktar pistolen mot pannan på förövaren som börjar att be för sitt liv. Är man iskall och trycker av? Tror inte det såvida man saknar känslor. Kanske förövaren har en godhjärtad flickvän som älskar honom, han kanske rent av har bildat familj. Ska man utsätta dessa människor för typ samma helvete som man själv fick gå igenom? Oavsett vilket så får man aldrig tillbaka sin dotter, och man har säkert själv "gått vidare" i livet, även om smärtan aldrig går över så är den inte lika påtaglig.
Citera
2019-03-19, 20:22
  #22
Medlem
jay.simpsons avatar
Engagera mig i FI, hata vita män känna sympati för gärningsmannen. Om det inte varit för rasism och vita män har blatten inte våldtagit och mördat min dotter.
Citera
2019-03-20, 08:22
  #23
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Engagera mig i FI, hata vita män känna sympati för gärningsmannen. Om det inte varit för rasism och vita män har blatten inte våldtagit och mördat min dotter.

Amen.
Citera
2019-03-20, 08:31
  #24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Ponera att det hände. Inte alls svårt att föreställa sig i dagens Sverige. Ponera vidare att blatten åkte fast och dömdes till 14 år för grov våldtäkt och dråp. Din dotter är borta, henne får du aldrig träffa igen.
Hur hanterar du alltihop? Hur skulle ditt liv te sig?
Inser att det är spekulativa spörsmål, men hur föreställer du dig det?

Jag skulle bida min tid tills du nästan avtjänat ditt straff, sedan skulle jag skända din familj på precis samma sätt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback