Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-06, 19:30
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Varför är det konstigt? Varifrån har du fått uppgiften att mordet – om det nu är det – var planerat i förväg? Har du talat med MGM? Eller kanske t o m med mördaren? Med offret? Har hon berättat att mördaren sagt till henne redan under resans gång – om han nu var med – att han skulle mörda henne?
Varifrån har du förresten fått uppgiften att han inte passat på att göra "nåt" under resans gång?

Du verkar ha svårt – som många andra – att skilja den bild du gör dig av hur saker gått till från själva den verkliga verkligheten, och förstår inte att du lägger till uppgifter i din egen bild av vad som hänt, som inte finns i verkligheten eller som inte kommit fram. Kanske har du – som många andra i AB&K sett för många Wallander-filmer. Mord i verkligheten ser väldigt väldigt sällan ut som i filmer och TV-serier.

De flesta mord/dråp som drabbar kvinnor – och särskilt de som begås av en partner – förövas i tillfälligt vredesmod, och kan i större eller mindre utsträckning betraktas som gräl som spårar ur. Planerade är de sällan.

(Nej, det är nog fruktlöst att använda det där ordet som snöflingorna känner sig så kjänkta av, då de som är det är de som har svårast att förstå och acceptera att de är det. )

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, naturligtvis inte. Det kan vara en besökare, eller någon nyinflyttad som inte har ändrat folkbokföringen.

Någon av kvällstidningarna nämner ju "familjen" och folk i omgivningen beskriver dem som en harmonisk familj osv, så jag känner spontant när man läser att de finns mer än en person i hushållet när man skriver familj
Citera
2017-08-06, 19:32
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, naturligtvis inte. Det kan vara en besökare, eller någon nyinflyttad som inte har ändrat folkbokföringen.
Jag tänkte att BO och familjen hade hyrt stället under många år samtidigt som de hade en lägenhet i Håbo.
Citera
2017-08-06, 19:35
  #123
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Någon av kvällstidningarna nämner ju "familjen" och folk i omgivningen beskriver dem som en harmonisk familj osv, så jag känner spontant när man läser att de finns mer än en person i hushållet när man skriver familj
Om åldern 49 är riktig så hittar vi en familj med en 49-årig kvinna i området.
Citera
2017-08-06, 19:36
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det ska till en alldeles särskild sorts idiot att inte kunna svara på en sådan fråga själv.
Vad är ditt svar i så fall? Är det kvinnan som är skriven på adressen som är BO? Du som är inte är en särskild idiot kan väl svara på frågan. Maken sågs också cyklande till gården när larmet kom, enligt grannarna. Ändå greps MGM inte där utan på ett annat ställe. Vad säger du Sherlock: Är det maken eller en annan närstående som mördat BO? Eller blev hon ihjälsparkad av en häst?
__________________
Senast redigerad av nantale 2017-08-06 kl. 19:41.
Citera
2017-08-06, 19:42
  #125
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad är ditt svar i så fall? Är det kvinnan som är skriven på adressen som är BO? Du som är inte är särskild idiot kan väl svara på frågan.
Men snälla lilla gumman, då!
Jag har ju skrivit v ä l d i g t tydligt i mina inlägg att jag inte vet vem det är som är BO. Jag har varit v ä l d i g t noga med att understryka att vissa detaljer "pekar mot" en viss adress och en viss kvinna, av vilket framgår – för alla utom idioter – att jag inte vet vem som är BO.
Du måste nog vara den enda som har missat detta, då jag varit v ä l d i g t tydlig och t o m manat andra till återhållsamhet (bl a i planeringen av semesterresor till Hällby).

Citera
2017-08-06, 19:43
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om åldern 49 är riktig så hittar vi en familj med en 49-årig kvinna i området.
uppgift om ålder togs bort-så det var kanske inte korrekt.
Det är många frågetecken. Förhoppningsvis dyker någon upp om som kan skimra dimmorna.
Citera
2017-08-06, 19:56
  #127
Medlem
Är det alltså ingen som kan lägga ut namn på offer och gärningsman?
Citera
2017-08-06, 19:58
  #128
Medlem
Citat:
En granne har berättat att de såg kvinnans make komma cyklande i riktning mot hemmet strax innan att larmet kom in.

Citat:
Klockan 23.20 greps en annan man, misstänkt för händelsen.

Citat:
Under söndagen var polisen på plats i den gripna personens bostad med två hundpatruller.

http://www.expressen.se/nyheter/kvin...-dod-pa-gard-/
Citera
2017-08-06, 20:05
  #129
Medlem
Jag vet inte vem BO är men jag vet att både familjen som bor på Litslena-Hällby 7 och 28 har hästar. Jag vet också att familjen på nr 28 varit på semester i Norrland. På de bilder som visats i pressen tycker jag det inte ser ut att vara från nr 7 utan en bit upp på vägen mot nr 28. Så fruktansvärt tragiskt det som hänt.
Citera
2017-08-06, 20:08
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/nyheter/kvin...-dod-pa-gard-/
Om detta stämmer så vet vi alla fall att det inte är kvinnans make som är MGM. Men jag tycker att det konstigt att man inte vet hur länge hon varit död, i kombination med att det var en anhörig som hittade henne. Var det kanske maken som hittade henne? Hur länge hade hade varit borta från hemmet i så fall?
__________________
Senast redigerad av nantale 2017-08-06 kl. 20:12.
Citera
2017-08-06, 20:11
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om detta stämmer så vet vi alla fall att det inte är kvinnans make som är MGM. Men jag tycker att det konstigt att man inte vet hur länge hon varit död, i kombination med att det var en anhörig som hittade henne.
Maken måste ju veta när han sist såg henne i livet? Han kan väl inte ha varit borta så länge om han kom cyklandes.
Citera
2017-08-06, 20:13
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Maken måste ju veta när han sist såg henne i livet? Han kan väl inte ha varit borta så länge om han kom cyklandes.
Ja, det är ju det som är konstigt. Hur länge var maken borta egentligen?
__________________
Senast redigerad av nantale 2017-08-06 kl. 20:16.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback