Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-07, 09:06
  #13
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
De försöker locka in vanligt folk i perversioner genom BDSM. Bögeri och annan dekadens är "kul'.
Citera
2017-08-09, 12:41
  #14
Medlem
empoisonnes avatar
Det är en möjlighet för personer i BDSM-sfären att visa upp sig. Det är en fri och tillåtande miljö. Även om en inte allt för vild gissning är att de flesta som dansar runt i paraden i lack, läder och gasmak faktiskt ligger med de av motsatt kön.

Sedan finns för all del SLM och liknande klubbar och föreningar. Och en hel del kvinnor i BDSM-sfären tycks definiera sig som bisexuella eller åtminstone binyfikna eller det för mig svårbegripliga begreppet queer.

Pride handlar om tolerans, öppenhet, frigörelse och förståelse. Och för all del även kärlek. Och den tar sig olika uttryck för oss alla. Likaså sexualiteten.

Varför i hela friden lägger du ens tid på att att fundera över detta, TS?
Citera
2017-08-09, 13:13
  #15
Medlem
Ja helt klart är Pride en freakfest. Men att man trycker så mycket på sexuella saker anser jag gått över styr, med råge. Finns inget befog att bete sig som en stollig översexuell person för att det är Pride.

Det hela börjar bli mer och mer barnförbjudet helt enkelt.
Citera
2017-09-03, 00:13
  #16
Medlem
DenRiktigeJesuss avatar
Brenda Howard som organiserade den ursprungliga prideparaden var bisexuell, polyamorös och BDSM-utövare, så det är inte något nytt påfund att BDSM-utövare deltar i Pride även om det kanske inte pratats så mycket om det i Sverige.

Många som sysslar med BDSM (åtminstone de som går med i Pridetåget) är för ökad acceptans av alternativa sexuella läggningar och identiteter generellt och ser gärna att ett juridiskt skydd liknande det för homosexuella även ska komma att innefatta BDSM-utövare. I dag omfattas vi inte av diskrimineringslagstiftningen och det finns flera exempel på att människor "outats" inför sina arbetskamrater och arbetsgivare och tvingats sluta på sina jobb. Vem jag har sex med och hur jag har det tycker inte jag att min arbetsgivare har med att göra då det sker på fritiden och inte påverkar hur jag sköter mitt jobb. Därför väljer många BDSM-utövare att gå med i tåget, och väldigt många väljer också att gå i helt vanliga kläder. Jag är tex inte materialfetischist, så varför skulle jag klä ut mig i gummi eller läder? Jag har heller inte offentligt sex eller utlevnad, så varför skulle jag gå runt och snurra med kuken för att det är Pride? Däremot tycker jag det finns ett värde i att visa att vi finns och att vi vill ha samma rättighet till vår sexualitet som alla andra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback