Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-11, 01:31
  #2857
Medlem
Tar hellre Huddinge än Västervik.
Citera
2018-04-11, 05:48
  #2858
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakbanan
Tar hellre Huddinge än Västervik.

Tar hellre Troja än Västervik, men det är inget »smörgåsbord«.
Citera
2018-04-12, 21:50
  #2859
Medlem
Hunden007s avatar
då var de klart Västerås är tillbaka och Västervik stanna kvar.
Citera
2018-04-12, 22:01
  #2860
Medlem
Kul att Västerås är tillbaks igen!
Citera
2018-04-12, 22:32
  #2861
Medlem
Tack Piteå och Västervik. De matcherna var klara innan VIKs och då behövde man inte känna sig så nervös på slutet. Var som en sten föll av en. Var orolig sedan playoff började att VIK skulle åka ur och få möta Sura och Köping igen.
Citera
2018-04-12, 22:52
  #2862
Medlem
Moroten89s avatar
Sa redan i premiären av Hockeyettan Västra efter första perioden och Mariestad ledde med 3-1 att jag tror att Västerås vänder matchen och senare att sejouren bara blir ettårig för dem i Hockeyettan.
Just i det ögonblicket var det en i Mariestadsklacken som tittade på mig som om jag inte var klok när jag sa att jag trodde Västerås skulle vända matchen (det gjorde de också, tyvärr), och sällskapet som jag var med höll inte med om att Västerås tar sig upp till 18/19.

Grattis till Västerås och tack till både VIK och GSU för trevliga matcher i Ettan och grattis till Västervik. Trodde tvärtom att Troja skulle vara där Västervik är nu och vice versa.
Citera
2018-06-18, 11:00
  #2863
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det är snarare det som borde göra dig orolig, löven vann skotten i sista med 14-4 och spelade i stora delar ut Timrå , hur ska man vinna i bäst sv 7 mot ett SHL lag om man knappt slår löven som för tillfället känns närmare neg kval än play off?


Måste bara gå tillbaka till dethär inlägget
Ärligt talat så tänkte jag precis som dig också angående att slå ett SHL-lag.
Citera
2018-06-18, 11:05
  #2864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
Måste bara gå tillbaka till dethär inlägget
Ärligt talat så tänkte jag precis som dig också angående att slå ett SHL-lag.

Jo, ni har ju visat att det är möjligt nästa säsong känns ganska intressant ändå, löven kommer ha ganska rutinerat lag, får se hur det går.m

Edit: hoppas det går bra för er i SHL , har inget emot Timrå även om man kanske säger annorlunda under brinnande säsong.
Citera
2018-06-18, 14:56
  #2865
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jo, ni har ju visat att det är möjligt nästa säsong känns ganska intressant ändå, löven kommer ha ganska rutinerat lag, får se hur det går.m

Edit: hoppas det går bra för er i SHL , har inget emot Timrå även om man kanske säger annorlunda under brinnande säsong.

Får känslan av att det kommer bli Timrå - Löven eller Timrå - Modo i kvalet.

Att Timrå klarar sig ifrån kval ser jag inte så troligt, hoppas kan alla göra men det hjälper inget, om vi säger att Timrå klarar sig i alla kommande kval så kan man säga att Timrå kommer vara i kval cirka 2 år i rad innan det börjar sakta men säkert gå uppåt till topp 10 eller nåt.
Citera
2018-06-18, 16:37
  #2866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
Får känslan av att det kommer bli Timrå - Löven eller Timrå - Modo i kvalet.

Att Timrå klarar sig ifrån kval ser jag inte så troligt, hoppas kan alla göra men det hjälper inget, om vi säger att Timrå klarar sig i alla kommande kval så kan man säga att Timrå kommer vara i kval cirka 2 år i rad innan det börjar sakta men säkert gå uppåt till topp 10 eller nåt.

Timrå- löven hade varit något , hyfsade publikfester då
Citera
2018-06-18, 17:08
  #2867
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Timrå- löven hade varit något , hyfsade publikfester då

Det vore nåt

Samtidigt så äcklar den tanken mig också, visst nu är det vi som har fördel av hemmamatcher + bättre spelartrupp än Löven t.ex..

Men, då är det vi som har nåt att förlora, den där klumpen i magen att åka ur kommer göra lagen jämnare än vad det egentligen är om de möttes i en träningsmatch.


Äsch, satsa på topp 12 så blire nog braa

Även fast vi alla vet hur det kommer sluta, Timrå är klar för kval med typ 10 omgångar kvar.

Ett kval ska Timrå klara, vi är inte KHK som har identitetsproblem, vi är hockey.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback