Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-05, 18:29
  #1
Medlem
Hej gott folk!

Sitter här framför datorn ännu en helg. Enda jag gör nu för tiden. Ofta är jag antingen stenad eller så har jag mixtrat med mdma.

Vad vill jag med denna tråd? Jo, jag är nyfiken på att höra "NYKTRA" missbrukare som har minst 10 års erfarenhet av missbruk. Varför just 10? Jo, pga jag själv ligger inne med 10 år och no offense men folk med ett fåtal missbruksår på nacken lär enligt statistik trilla dig minst 3 ggr till innan det löser sig eller går åt motsatt håll.

Om mig:
Har sambo och är idag projektledare inom inom byggbranschen. Har sen jag blivit tillsammans med tjejen rökat på varje dag i 7 år sen vi blev tillsammans. Innan dess var jag ren i ett år. Ofta på helger festar vi till det med något piller eller två.

Nu till själva grejen: Vi försöker bli rena. Problemet är bara att när vi är det är allting så extremt jävla tråkigt. Motivationen finns inte. Jobbet jag har har lett till diverse problem med tarmar o andning och jag märker kollegor från höger till vänster som går in i väggen. Funderar ofta på om jag redan gått in i väggen men inte märkt det än. Någon som varit så stressad att man går i sönder inombords för att 5 min senare hålla en presentation för 140 st om varför man inte klarade besiktningen.

OBSERVERA: JAG HAR OCH KOMMER ALDRIG NÅGONSIN VARA PÅVERKADE PÅ MITT ARBETE. SÄKERHETEN ÄR ALLTID VIKTIGAST.
Citera
2017-08-05, 18:34
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Cannabis i media --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2017-08-05, 20:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peternicklasab
Hej gott folk!

Sitter här framför datorn ännu en helg. Enda jag gör nu för tiden. Ofta är jag antingen stenad eller så har jag mixtrat med mdma.

Vad vill jag med denna tråd? Jo, jag är nyfiken på att höra "NYKTRA" missbrukare som har minst 10 års erfarenhet av missbruk. Varför just 10? Jo, pga jag själv ligger inne med 10 år och no offense men folk med ett fåtal missbruksår på nacken lär enligt statistik trilla dig minst 3 ggr till innan det löser sig eller går åt motsatt håll.

Om mig:
Har sambo och är idag projektledare inom inom byggbranschen. Har sen jag blivit tillsammans med tjejen rökat på varje dag i 7 år sen vi blev tillsammans. Innan dess var jag ren i ett år. Ofta på helger festar vi till det med något piller eller två.

Nu till själva grejen: Vi försöker bli rena. Problemet är bara att när vi är det är allting så extremt jävla tråkigt. Motivationen finns inte. Jobbet jag har har lett till diverse problem med tarmar o andning och jag märker kollegor från höger till vänster som går in i väggen. Funderar ofta på om jag redan gått in i väggen men inte märkt det än. Någon som varit så stressad att man går i sönder inombords för att 5 min senare hålla en presentation för 140 st om varför man inte klarade besiktningen.

OBSERVERA: JAG HAR OCH KOMMER ALDRIG NÅGONSIN VARA PÅVERKADE PÅ MITT ARBETE. SÄKERHETEN ÄR ALLTID VIKTIGAST.

Får man svara även om man inte är nykter,även om man inte har 10års missbruk bakom sig?

Vad är eg din fråga? Du röker cannabis (personligen räknar jag inte det som en drog,ingen har dött av cannabis)

Du tar nått piller nån helg?
Lite mdma?

Klarar du ett jobb,har du inga problem med att lägga av med ditt "missbruk".
Citera
2017-08-06, 00:32
  #4
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
du har inget missbruk, du brukar droger.

ja livet blir sjukt tråkigt utan droger ett tag, men när man väl har haft tråkigt ett tag så blir saker roligare igen.
droger lånar rolighet ifrån framtiden.

för mycket rolighet = mycket tråkighet ett tag framöver.
men tillslut släpper det, eller man byter ut sina olagliga bruk till lagliga bruk, man slutar sällan med ett bruk av droger eller liknande ,man byter bara ut dom mot andra bruk.

röka gräs varje dag, kan ses som ett missbruk, röka gräs emellanåt nej, men å andra sidan folk häver i sig kaffe dagligen för att bli snabbare och piggare, så vad är det för fel på att röka gräs varje dag för att bli lugnare ?
vem vet.

och ja du är stressad, du kommer inte förstå hur stressad du är föräns den dagen du stressar ner, förmodligen därför du röker gräs för att stressa av, och ja majoriteten av människor idag är stressade, men förstår det ej.
och för att stressa ner behöver man en längre tids ledighet där man inte behöver tänka på någonting.

har ej gått in i väggen själv, men när man gör det så är det som att gå in i en vägg, du tar tvärstopp, du har förmodligen inte gått in i väggen än,men stressigt jobb ökar risken, samt att dina kollegor har gjort det så är ju risken över hängande.

men å andra sidan brukar du droger, vilket dina kollegor förmodligen inte gör, därför du fortfarande är på banan, då droger får en att glömma av ens verklighet och försvinna ett tag, det hjälper mot stress, att inte tänka bara vara.


räknar alkohol som en drog, så ja 10 års missbruk.
och har varit sjukt sönder stressad under perionder av mitt liv pga jobb, så bra erfarenheter därifrån.


Lycka till, och hur du än gör, så spelar det ingen större roll för allting löser sig till slut endå.
Citera
2017-08-06, 21:30
  #5
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Rökte gräs dagligen i 16 år. Det var mitt liv,

Varit ren i 18 månader nu och livet är bättre än någonsin
Citera
2017-08-06, 22:34
  #6
Medlem
Det här tråkiga du upplever är jobbigast i början.
2 -3 dagar, det värsta försvinner.
1 - 2 veckor, det börjar kännas helt okej.
1 månad, du är som en ny människa och saknar inte rökat alls.
2 - 4 månader, du börjar sakna rökat igen.
4 månader ----> Du tänker knappt på det längre.
Pratar enbart om cannabis nu och om du helt slutar upp.

Jag är godkänd för dina kriterier att få skriva i tråden.

Kämpa på och lycka till ☺

Mvh
Citera
2017-08-07, 14:54
  #7
Medlem
krakkans avatar
Låter som att du kommit till insikt. Det håller inte i längden och man kan diskutera i oändlighet om hur ofarligt det är att röka cannabis men, men befinner sig i sin egna bubbla när man röker på. Du kommer märka skillnaden efter bara en vecka utan. Det viktigaste är att du och sambon delar uppfattning och försöker vara starka tillsammans. Hitta på nya saker tillsammans och försök hålla avstånd till människor som brukar.
När jag slutade så hade jag 2g röka hemma i frysen, just för att slippa känna stress av att jag inte hade något eller någon att behöva ringa. Då vet du att möjligheten finns där men att dusjälv väljer att inte röka. Försök att undvika alkohol också då man tappar karaktär.
Det viktigaste är att du/ni verkligen vill sluta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback