Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-05, 14:27
  #1
Medlem
Tjena. Har en hypotetisk fråga jag funderat på och undrar om ni kan dela med er av era erfarenheter hur denna djävulska substans fungerar (vet att det är individuellt för alla).

Säg att vi har en person X. Han fräser på med 8-12mg om dagen i 3-5 dagar (utgå från att han är nybörjare).

Sen har vi en annan person Y, som istället kör 2 mg per dag, fast 2-3 veckor irad istället.

Vem får den hårdaste avtändningen?. Är det alltså TIDEN man missbrukar som är mest avgörande, eller DOSEN?. Hoppas någon förstod mitt resonemang.

Sen undrar jag även hur ni upplevt om ni tagit sub i mitten av en avtändning. Säg att ni är på dag 5-8, och sen väljer att ta sub en dag. "Spolas man tillbaka" till ruta ett igen, eller upplever ni endast att AT:n förlängs med någon dag extra?. Mvh
Citera
2017-08-09, 15:30
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik123
Tjena. Har en hypotetisk fråga jag funderat på och undrar om ni kan dela med er av era erfarenheter hur denna djävulska substans fungerar (vet att det är individuellt för alla).

Säg att vi har en person X. Han fräser på med 8-12mg om dagen i 3-5 dagar (utgå från att han är nybörjare).

Sen har vi en annan person Y, som istället kör 2 mg per dag, fast 2-3 veckor irad istället.

Vem får den hårdaste avtändningen?. Är det alltså TIDEN man missbrukar som är mest avgörande, eller DOSEN?. Hoppas någon förstod mitt resonemang.

Sen undrar jag även hur ni upplevt om ni tagit sub i mitten av en avtändning. Säg att ni är på dag 5-8, och sen väljer att ta sub en dag. "Spolas man tillbaka" till ruta ett igen, eller upplever ni endast att AT:n förlängs med någon dag extra?. Mvh


På fråga ett skulle jag säga, enligt iaf mina och närståendes erfarenheter, att nog tiden på drogen ger värre avtändning. Jag har inga källor på detta, men skulle tippa på att det handlar om att när du vänjer din kropp vid ett rusmedel under en längre tid blir det jobbigare att kliva av denna.

Och på fråga två: Då jag personligen gjort detta oräknerliga gånger, så har det varit lite olika från gång till gång. Beror på hur länge jag varit på suben innan och hur mitt mående i stort är skulle jag tro. Men de gånger då jag brukat buprenorfin dagligen i 6 månader och uppåt, och tar drogen i en mindre dos på säg dag 7 under avtändningen, så tycker jag att jag oftast kastas tillbaks till TYP dag 3-4. Men har även varit med om att jag dagarna efteråt sluppit avtändning också, då när jag varit "på" kortare perioder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback