2017-08-05, 11:41
Medlem
Hej,

Jag bor i en bostadsrätt som jag inte klarar av och bo i, pga typ seriöst - mobbning av grannar, hot och ständigt trakasserier.

Jag vill därför flytta, men eftersom jag är student och behov av att få csn, för som jag fattat det rätt så den vinst jag gör (ca 300k) ser ju csn som inkomst och då får jag betala tillbaka allt som överstiger årsbeloppet + står utan i höst, ska ta examen vt18, men jag bara klarar inte av det här längre!

Min pappa står som medlåntagare på min brf, alltså kan man liksom på något sätt komma runt det här?
- läkarintyg att jag mår så fruktansvärt dåligt
- be min bankkvinna att hon bara "swichar" lånet på min medlåntagare så jag inte får den vinsten på pappret

eller hur kaaan jag på något sätt komma runt det här????
Citera
2017-08-05, 11:43
Medlem
Xer0s avatar
Mobbing av grannar? Bor du i orten eller?

Jo det är sant att det är inkomst av kapital, men det dyker ju inte upp på din deklaration förrens nästa år. Det är klart, det kan räknas som bidragsfusk om du tar ut bidrag som du sedan måste betala tillbaka.

Det du kan göra är ju att skriva över hela lägenheten på farsan. Att han är medlåntagare är inte en "ömmande om ständighet" utan han måste vara ägare av lägenheten.

Men det går ju att fixa.

Se:
http://lawline.se/answers/overlatelse-av-bostadsratt
Senast redigerad av Xer0 2017-08-05 kl. 11:54.
Citera
2017-08-05, 11:54
Medlem
elastikmandens avatar
Varför mobbar grannarna dig då? Du behöver inte att uppge något till CNN. Vilka tråkiga grannar du har😣
Citera
2017-08-05, 12:00
Medlem
Dubbeltrasts avatar
Förlåt, men varför kan du inte leva på de 300 000 och skita i CSN ett år??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in