Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-05, 07:42
  #1
Medlem
Hej,

Någon som har koll på vart man kan köpa färsk krabba runtom Göteborg för en billig peng? Jag tänker mig närmre 50kr/kg snarare än 150kr/kg som saluhallarna säljer för.
Citera
2017-08-05, 09:02
  #2
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodah
Hej,

Någon som har koll på vart man kan köpa färsk krabba runtom Göteborg för en billig peng? Jag tänker mig närmre 50kr/kg snarare än 150kr/kg som saluhallarna säljer för.

Saluhallen är dyr. Det finns väl fiskbilar utanför de större matbutikerna vissa dar i veckan? Och krabba säljs väl i delikatessen på t ex Ica Focus?

Tycker mest det är irländsk krabba nuförtiden.

Menar du förresten färsk som i livs levande? Då är det väl på öarna man måste bege sig till.
Citera
2017-08-05, 10:29
  #3
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodah
Hej,

Någon som har koll på vart man kan köpa färsk krabba runtom Göteborg för en billig peng? Jag tänker mig närmre 50kr/kg snarare än 150kr/kg som saluhallarna säljer för.
Köpte färsk krabba av en fiskebåt som låg vid Eriksberg för några år sedan 80 kronor för två nykokta krabbor på ca 1,2 kilo sammanlagt. Jag kan kolla priset på krabbklor ikväll då jag har en som känner en leverantör. Om du är intresserad av det pm:a mig
Citera
2017-08-06, 19:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Saluhallen är dyr. Det finns väl fiskbilar utanför de större matbutikerna vissa dar i veckan? Och krabba säljs väl i delikatessen på t ex Ica Focus?

Tycker mest det är irländsk krabba nuförtiden.

Menar du förresten färsk som i livs levande? Då är det väl på öarna man måste bege sig till.

Har kikat i diverse fiskbilar. Kanske jag som tittar åt fel håll, men de jag har sett ligger på minst 100kr/kg.

Färsk är att föredra, men inget krav. Har bara en sjuk craving på krabba.

Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Köpte färsk krabba av en fiskebåt som låg vid Eriksberg för några år sedan 80 kronor för två nykokta krabbor på ca 1,2 kilo sammanlagt. Jag kan kolla priset på krabbklor ikväll då jag har en som känner en leverantör. Om du är intresserad av det pm:a mig

Jag bor ett stenkast bort ifrån Eriksberg, det finns alltså fiskebåtar där som säljer?
Är inte intresserad utav endast krabbklor, utan hela krabbor. Men leverantören kanske säljer både och?
Citera
2017-08-09, 20:44
  #5
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodah
Har kikat i diverse fiskbilar. Kanske jag som tittar åt fel håll, men de jag har sett ligger på minst 100kr/kg.

Färsk är att föredra, men inget krav. Har bara en sjuk craving på krabba.



Jag bor ett stenkast bort ifrån Eriksberg, det finns alltså fiskebåtar där som säljer?
Är inte intresserad utav endast krabbklor, utan hela krabbor. Men leverantören kanske säljer både och?
Idag sålde han hela krabbor för 25 kronor styck (ca 50 kr/kg). Du har PM.
__________________
Senast redigerad av Gift44 2017-08-09 kl. 20:46.
Citera
2017-08-12, 08:48
  #6
Medlem
the juntos avatar
Snacka med hummerfiskare dom får skit mycket krabba som bifångst som de ger eller säljer billigt.
Citera
2017-10-17, 16:20
  #7
Medlem
Bertil85s avatar
Hur länge är det för säsong för krabba ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback