Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-08-13, 19:53
  #37
Medlem
Sirdaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Vänta lite nu. Du tror dagens pris inte utgörs av en "verklig bubbla" men samtidigt att det på två år kommer stiga 3000%? Dessutom så väljer du att försöka korttids-spekulera på något som du skulle kunna göra 30 gånger pengarna på genom att bara blunda, köpa och glömma bort i två år?

Jag får inte riktigt ihop det, hjälp mig.

Kolla hur priset på bitcoin rör sig. Det går snabbt upp och snabbt ner. Det går o tjäna pengar om man säljer o köper i rätt läge.
Jag är inte säker att bitcoin går till 1 miljon. Men min strategi är att köpa in mig när jag tror botten är nådd för att sedan hålla lite längre o sälja av lite vägen upp.
I slutändan tror jag bitcoin kommer bli utklassad av nya cryptovalutor. Och när det sker kommer den sjunka till botten. Det är just därför jag försöker tjäna lite på vägen upp. Risken är att man förlorar alltihop om man bara håller utan att sälja.
Citera
2017-08-13, 20:05
  #38
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirdaniel
Kolla hur priset på bitcoin rör sig. Det går snabbt upp och snabbt ner. Det går o tjäna pengar om man säljer o köper i rätt läge.
Jag är inte säker att bitcoin går till 1 miljon. Men min strategi är att köpa in mig när jag tror botten är nådd för att sedan hålla lite längre o sälja av lite vägen upp.
I slutändan tror jag bitcoin kommer bli utklassad av nya cryptovalutor. Och när det sker kommer den sjunka till botten. Det är just därför jag försöker tjäna lite på vägen upp. Risken är att man förlorar alltihop om man bara håller utan att sälja.
Right. Tack, då förstår jag logiken.
Citera
2017-08-13, 21:02
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
då förstår jag

skulle vilja ha en liten utvecklad tankegång från dig angående bitcoin. har fått förtroende för dig efter att ha läst dina inlägg.

vet inte hur jag ska komma till poängen, men alltså om jag förstått dig rätt så sitter du med en massa bitcoins bryr dig kanske inte om pengarna som sådana jag antar att du har tillräckligt eller mer än du behöver så att säga. du är mer intresserad av den ekonomiska revolutionens möjligheter för världen..

samtidigt är det många som spelar på dem vackra visionerna och skapar saker som ingen kan förstå men i själva verket är det bara luft och för att tjäna pengar.

alltså detta med att det ploppar upp 100 tals nya coins vad ska man tänka kring det? är det bara bitcoin du har förtroende för?

sett ur mitt perspektiv så säljer man sig själv står utan både bostads och arbetsmarknad och vill förstås inte tappa dem få kronorna jag har på sparkontot... då hamnar vi i en dålig sits. har dessutom en historik av spelmissbruk från internetpokerboomen ala 05. men när man sålt sig själv har ju hela poängen med vad bitcoin var från början gått lite förlorad... även om alla klär det i fina ord.

men samtidigt kan jag inte låta bli att drömma mig bort... tyvärr upptäckte jag bitcoin i januari i år.

alltså men konkret hur kan vi uppnå trustless som det kallas med så giriga miners, traders, nya coins som kopierar protekoll, frauds och höga avgifter för en enkel överföring.

av dem över 1000 coins som är uppsatta på coinmarket cap så återfinns 100 tals med market cap på mer än 1 miljon kronor som inte ens har en fungerande hemsida? om teamet inte fixar att bygga en hemsida i wordpress vad är det för revolutionerande "blockchaintechnique" dem ska hjälpa oss vanliga dödliga med?

hälsningar=)
__________________
Senast redigerad av buzzcola86 2017-08-13 kl. 21:22.
Citera
2017-08-13, 21:34
  #40
Medlem
fortsatta filosofier såhär i augustinatten:
tänkte först citera mig själv men sånt skit kanske man blir utslängd för...
men i alla fall.. IT är en mycket speciell fågel när det kommer till branch eftersom ingen levande människa av kött och blod kan förstå den i sin helhet. det som var omöjligt är helt plötsligt möjligt och i ständig förändring. aha perfekt miljö för skojare och allehanda sol & vårare. ja menar för varje riktig contribution går det säkert 10 skojare=)

är själv inte särskillt kunnig inom IT men vill verkligen förstå lite av bitcoin. men jag tycker det är infekterat av många skojare och tror dem skulle tjäna på att ha en ärligare dialog kring allt

är ändå glad att bitcoin uppfunnits tack du satoshi anonyma japan eller vem det nu var=)
Citera
2017-08-13, 21:36
  #41
Medlem
förresten grabbar & gums vad tror ni on dogecoin. är inte humor ett bra vapen i galna och nya situationer? dessutom gillar jag låten och videon den har inte riktigt hängt med på sista tidens rally...

https://www.youtube.com/watch?v=000al7ru3ms
Citera
2017-08-14, 00:25
  #42
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzcola86
vet inte hur jag ska komma till poängen, men alltså om jag förstått dig rätt så sitter du med en massa bitcoins bryr dig kanske inte om pengarna som sådana jag antar att du har tillräckligt eller mer än du behöver så att säga. du är mer intresserad av den ekonomiska revolutionens möjligheter för världen..
Nej då, det är klart att jag bryr mig om mina egna pengar. Det betyder ju inte att jag inte samtidigt kan tro att Bitcoin kommer betyda så ofantligt mycket mer för världen i stort än hur, när och var jag själv kan leva som pensionär Jag är väl främst exalterad bara över att kunna vara med på resan.

Citat:
Ursprungligen postat av buzzcola86
alltså detta med att det ploppar upp 100 tals nya coins vad ska man tänka kring det? är det bara bitcoin du har förtroende för?
Tja, mycket få kryptovalutor erbjuder något väsentligt annorlunda än vad bitcoin redan gör. Jag har ärligt talat inte lagt så otroligt mycket tid på att sätta mig in i någon av dem. Dock tror jag inte på idén att allt måste ha sin egna lilla kryptovaluta. Bortsett från Bitcoin (definition of money, store of value), Etherium/NEO (DAO), Monero/Dash (privacy), och kanske Steam (censor resistent social networking) så känner jag inte till några andra så jag kan inte uttala mig. (Huvudsaklig funktion i parantes, ursäkta svängelskan.)

Jag tror alltid det kommer finnas en marknad för anonymitet så Monero/Dash etc är ju intressanta att hålla ett öga på. Steam är troligen otroligt före sin tid och det finns dessutom en hel del frågetecken kring hur sunt systemet egentligen är - en del utfärdar scam-varning där.

Däremot tror jag plattformar som kan erbjuda ICO'er (Initial Coin Offering - i princip crowdfundat riskkapital) och möjligheter att bygga DAOs (distributed autonomous organization - i princip företag definierade och registrerade på en blockkedja) har framtiden för sig. Om det blir Etherium eller NEO eller båda, eller båda tillsammans med tio andra som överlever vet jag inte. Jag misstänker att det kan finnas plats för mer än en. Marknaden kommer välja den/de bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av buzzcola86
sett ur mitt perspektiv så säljer man sig själv står utan både bostads och arbetsmarknad och vill förstås inte tappa dem få kronorna jag har på sparkontot... då hamnar vi i en dålig sits. har dessutom en historik av spelmissbruk från internetpokerboomen ala 05. men när man sålt sig själv har ju hela poängen med vad bitcoin var från början gått lite förlorad... även om alla klär det i fina ord.
Vet inte riktigt vad du menar med att sälja sig själv eller vad som skulle få "poängen med bitcoin" att gå förlorad, men är det råd du frågar efter har jag inga som inte redan har givits. Investera försiktigt och långsiktigt (se det inte som ett spel), riskera inte mer pengar än du har råd att förlora.

Citat:
Ursprungligen postat av buzzcola86
men samtidigt kan jag inte låta bli att drömma mig bort... tyvärr upptäckte jag bitcoin i januari i år.
Varför "tyvärr"? Du har upptäckt något innan 99.99% av resten av befolkningen (inklusive de med riktigt mycket pengar). Skulle det vara för sent menar du? Jag tror tvärtom att vi bara är i början på något.

Citat:
Ursprungligen postat av buzzcola86
alltså men konkret hur kan vi uppnå trustless som det kallas med så giriga miners, traders, nya coins som kopierar protekoll, frauds och höga avgifter för en enkel överföring.
Det var många olika saker på en gång; vad är fel med giriga miners? Det är de som håller igång nätverket. Marknaden kommer automatiskt sortera bort de coins som inte erbjuder något unikt, kopior är inget problem. Avgifterna sätts på en fri marknad, och är bara ett problem om man är tvungen att registrera varje transaktion på blockkedjan.

Citat:
Ursprungligen postat av buzzcola86
av dem över 1000 coins som är uppsatta på coinmarket cap så återfinns 100 tals med market cap på mer än 1 miljon kronor som inte ens har en fungerande hemsida? om teamet inte fixar att bygga en hemsida i wordpress vad är det för revolutionerande "blockchaintechnique" dem ska hjälpa oss vanliga dödliga med?
Tror du svarade på din egna fråga där.
Citera
2017-08-15, 15:43
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm

Det var många olika saker på en gång; vad är fel med giriga miners? Det är de som håller igång nätverket. Marknaden kommer automatiskt sortera bort de coins som inte erbjuder något unikt, kopior är inget problem. Avgifterna sätts på en fri marknad, och är bara ett problem om man är tvungen att registrera varje transaktion på blockkedjan.


jag menade att själva poängen med den nya ekonomin är att slippa allt för många mellanhänder som utövar makt över personer och snor åt sig av deras arbete (jag tänker på banker osv). om nu miners tar över deras roll och är lika giriga kan man ju lika gärna ha kvar våra gamla papperspengar. jag menar ist för att jobbare blir utnyttjade av bankirer och tjänstemän kommer personer som inte har så stor teknisk kunskap och kunskap om datorer (tex jag) bli utnyttjade av folk som kan mer.

nåväl vill ändå tacka för ett intressant inlägg. det där med crowdfunding och i synnerhet att man kan skapa företag på en blockkedja tror jag underlättar den nya världen mycket. jag har själv levt senaste 10 åren som expat och man har velat hitta på grejer (små företag) men aldrig riktigt kommit till skott pga byrokrati och krångliga regler i olika länder.

i alla fall möjligheten ligger väl i att man kan utnyttja folks pengar och potential bättre i den nya ekonomin så dem inte ligger och ruttnar. sen att den inte ha inflation är ju en fantastik grej i tider när stater trycker pengar som aldrig förr! det om något är seriöst i min mening. en valuta man vet exakt hur mycket det kommer finnas av för alltid=)
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback