Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-19, 21:25
  #13
Medlem
Kafes avatar
Rök inte öppet! Det är stränga straff på innehav i Indien. 10 år minst om jag minns rätt.

Bodde granne med en kanadensare i Goa när jag var där. Han berättade att när han först kom till Goa så blev han förvånad över hur pass öppet det var med Cannabis. Därför sätter han sig första kvällen vid stranden och röker en joint då en polis patrullerar förbi och griper honom.

Lite lustigt, men när de gripit honom gick de förbi en ATM och polisen hintade om att få en muta vilket kanadensaren inte uppfattade. Då var det bara att åka till stationen istället där hans pass beslagtogs. Han släpptes från stationen och fick åka tillbaka till Goa i väntan på rättegång. Det var i detta skede jag träffade honom. Då hade det gått flera månader sedan han blev gripen och visste ingenting om hur länge till han skulle vänta. Problemet var att hans budget var tänkt för en mycket kortare vistelse så han var väldigt frustrerad över avsaknad av ekonomi till tak över huvudet samtidigt som han genomgick ett byråkratiskt helvete.

Bara för att andra röker öppet så betyder det inte att det är fritt fram för dig. Om du inte då tycker risken är värt ruset.

Rök på hotellet helst. Poliserna patrullerar ofta utan uniform dessutom så du vet.
Citera
2019-02-12, 10:57
  #14
Medlem
EstebanDs avatar
I Himachal Pradesh finns det gott om röka. I Rishikesh blandar de cannabis i te och serverar som special chaite :-) Det var bra tryck i det teét!!
Citera
2019-03-15, 07:26
  #15
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av take-apart
Behöver man recept?

Nej man behöver inget recept för att köpa tramadol, valium, xanor, hostmedicin med dxm eller ketamin på apotek. Oftast är de ganska snåla med produkterna. I regel får man en karta men har varit med om att man bara får max tre tabletter.

Saken är den att man egentligen behöver recept? Kan va olika från delstat till delstat kanske men ibland blev jag nekad valium på varenda apotek. Att hitta någon som vill sälja mig ketamin var ånnu svårare. Då och då hittar man någon som säljer hela lagret om det skulle vara så. En gång fick jag ett visitkort med e-mail av en apotekare/läkare? Fatta aldrig riktigt vad han var men han skickar stora partier billigt utomlands.

Ska du åka en längre tågsträcka rekommenderar jag att fixa benso eller tramadol för det kan göra en olidlig, trång och högljudd tågresa till att va över med ett knäpp i fingrarna. Åkte 35 timmar som längst i ett sträck och vet inte om jag skulle överlevt resan med lite "fusk" från apoteket.
Citera
2019-03-19, 07:11
  #16
Medlem
Ruhees avatar
Jag kommer från Indien & tycker Kafe gav bra svar.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2861383

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback