Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-11-06, 01:23
  #85
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Har det inte ryktats/sagts att det i GSP's avtal fanns med att han vid vinst måste ta en match till i MW, eller har jag drömt det?
Nej det stämmer att det sagts så på förhand. Det blir nog Whittaker härnäst dvs. Men GSP lär hamna i WW förr eller senare. Med eller utan MW-bältet. Hade varit jävligt kul att se en double-champ som faktiskt skulle försöka försvara båda bältena..... Where you at, Georges?
Citera
2017-11-06, 11:14
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Jag tror att GSP har som mål att gå ner till till ww för att möra woodley och därefter mcgregor.

Låter fint! Skulle gärna se dessa matcher!
Citera
2017-11-07, 16:08
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Mja, 4 år tror jag är för mycket. Bisping hade aldrig tagit GSP om han trott att det var den minsta risk.
Att ta sig an GSP innebär naturligtvis en risk. Säga vad man vill om Bisping han är en kaxig jävel men han backar upp det också han möter vem som helst

Såg förresten att Bisping "bara" har brunt bälte i BJJ, någon som vet om den organisationen ställer högre krav än andra

https://www.google.se/search?dcr=0&s...77.afyW4kSE9uE
__________________
Senast redigerad av Tellusstar 2017-11-07 kl. 16:15. Anledning: Tillägg
Citera
2017-12-09, 04:19
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Låter fint! Skulle gärna se dessa matcher!
Verkar som GSP kör sjukkortet och går i pension.
Citera
2017-12-09, 08:19
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Verkar som GSP kör sjukkortet och går i pension.

Räknade med att något skulle hända, men inte så snart. Det var ju en fin gest av GSP iaf att släppa bältet direkt. Han bör ju räknat med att han skulle vinna över Bisping och haft en plan för fortsättningen. Han vill framstå i fin dager utanför UFC och hade detta ganska genomtänkt som jag ser det.
Helt okey ändå. Inga bad feelings mot GSP.

Frank Shamrock släppte sitt bälte och gick. Han sågs ju som en champ långt efteråt. Ingen vet om han hade förlorat bältet nästa match och blivit glömd. Så det finns mycket i att vinna på att släppa ett bälte. Conor gör precis samma sak även om han skiter i att släppa det (men det är för att han fortfarande är aktiv).
Citera
2017-12-09, 08:42
  #90
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Räknade med att något skulle hända, men inte så snart. Det var ju en fin gest av GSP iaf att släppa bältet direkt. Han bör ju räknat med att han skulle vinna över Bisping och haft en plan för fortsättningen. Han vill framstå i fin dager utanför UFC och hade detta ganska genomtänkt som jag ser det.
Helt okey ändå. Inga bad feelings mot GSP.

Frank Shamrock släppte sitt bälte och gick. Han sågs ju som en champ långt efteråt. Ingen vet om han hade förlorat bältet nästa match och blivit glömd. Så det finns mycket i att vinna på att släppa ett bälte. Conor gör precis samma sak även om han skiter i att släppa det (men det är för att han fortfarande är aktiv).


GSP har spelat korten helt rätt här.
1) tog sig an den lättaste mästaren.
2) släppte bältet efter diagnosen vilket gör att "alla" blir nöjda och hyllar honom
3) när han är frisk kan han välja vilken viktklass (läs: motståndare) han ska ta sig an utan att ha behövt möta någon jobbig jävel i ett titelförsvarar.
Citera
2017-12-09, 08:56
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
GSP har spelat korten helt rätt här.
1) tog sig an den lättaste mästaren.
2) släppte bältet efter diagnosen vilket gör att "alla" blir nöjda och hyllar honom
3) när han är frisk kan han välja vilken viktklass (läs: motståndare) han ska ta sig an utan att ha behövt möta någon jobbig jävel i ett titelförsvarar.

Jag håller med dig. Kanske vi är lite konspiratoriska, men det är detta som kändes logiskt på förhand när GSP tog sig an Bisping. Det är bara Brock Lesnar som trots sin ålder sina miljoner på banken ändå valde att gå till MMA. Nu i efterhand så var det en jäkla bedrift tycker jag.
Citera
2017-12-09, 10:52
  #92
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Jag håller med dig. Kanske vi är lite konspiratoriska, men det är detta som kändes logiskt på förhand när GSP tog sig an Bisping. Det är bara Brock Lesnar som trots sin ålder sina miljoner på banken ändå valde att gå till MMA. Nu i efterhand så var det en jäkla bedrift tycker jag.

Finns ju inga förlorare heller. UFC kan spela upprörda men de fick uppmärksamhet och pengar. GSP hamnade åter i rampljuset och fick pengar. Bisping fick sin moneyfight och divisionen fick äntligen ett titelförsvar. Nya mästare är ju dessutom klart mer aktiv (innan knäskadan) än Bisping.


Hade han inte varit dopad hade jag hållt med dig men domarna solkar ner prestationen. CM punk gör ju samma resa, ekonomiskt oberoende men vill ända utmana sig själv. Kanske borde börjar i en lättare organisation än UFC dock
Citera
2017-12-09, 15:34
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Finns ju inga förlorare heller. UFC kan spela upprörda men de fick uppmärksamhet och pengar. GSP hamnade åter i rampljuset och fick pengar. Bisping fick sin moneyfight och divisionen fick äntligen ett titelförsvar. Nya mästare är ju dessutom klart mer aktiv (innan knäskadan) än Bisping.


Hade han inte varit dopad hade jag hållt med dig men domarna solkar ner prestationen. CM punk gör ju samma resa, ekonomiskt oberoende men vill ända utmana sig själv. Kanske borde börjar i en lättare organisation än UFC dock

Håller med om att både GSP och Ufc vann på hans comeback.
Cm punk får väl ses som ploj. Men visst riskerar han sin hälsa om han faktiskt skulle haft en chans i UFC. Men det blir nog handplockat motstånd om han skulle gå fler matcher än en.
Citera
2017-12-11, 17:11
  #94
Medlem
jacobsingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Håller med om att både GSP och Ufc vann på hans comeback.
Cm punk får väl ses som ploj. Men visst riskerar han sin hälsa om han faktiskt skulle haft en chans i UFC. Men det blir nog handplockat motstånd om han skulle gå fler matcher än en.

CMP tränar på och skulle visst ha ett möte med DW. Lär nog bli lättare motstånd som du säger.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback