Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-09, 17:14
  #13
Medlem
Finns ett övergivet/igenbommat sjukhus i sthlms skärgård. Kan tänka mig att erbjuda gratis resa dit mot hjälp att rusta upp min båt
Citera
2017-10-09, 20:07
  #14
Medlem
La-Habanas avatar
kanon i mina öron ;

ta med analoga kameran då är thrillern på gång
Citera
2017-10-17, 15:46
  #15
Medlem
Om du tar dig förbi Uppsala ligger gamla psyk/mental sjukhuset i Ulleråker.
Citera
2017-10-21, 23:17
  #16
Medlem
kaptentus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Sanatorier (vård/slutskede av tbc-patienter) finns lite här och där.
Ett välbevarat finns utanför Ulricehamn. Väldigt intressant.

Onekligen är stället i Ulricehamn bra. Har du varit där det senaste? Var något år sedan jag var där nu, man får vara försiktig så man inte väcker björnen som sover om du förstår vad jag menar?
Citera
2017-10-22, 08:20
  #17
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptentu
Onekligen är stället i Ulricehamn bra. Har du varit där det senaste? Var något år sedan jag var där nu, man får vara försiktig så man inte väcker björnen som sover om du förstår vad jag menar?
Ja, jag var där i somras. Fint och orört än. Graffiti här och där men inget sönderslaget.
Jag tycker det är för jävligt när det kommer individer och bara förstör.
Väldigt tråkigt att se.

Men iaf, stället vi pratar om är/var fint då. Stort är det och det gick att ta sig in i sidobyggnaden (pannrum/verkstad) också.
Citera
2017-10-22, 08:43
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauroScocco
Om du tar dig förbi Uppsala ligger gamla psyk/mental sjukhuset i Ulleråker.

Trodde det var stängt eller att man rivet det mesta och bygger massa bostäder där.
Citera
2017-10-22, 15:37
  #19
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perra2000
Finns ett övergivet/igenbommat sjukhus i sthlms skärgård. Kan tänka mig att erbjuda gratis resa dit mot hjälp att rusta upp min båt

Kolerasjukhuset rödbrunt tegel, bunkern bredvid är mer spännande men den har krogen vinförråd i har jag hört. Åk en bit längre ut och besök en fyr. Där är det antagligen öde under höst och vinter.
Citera
2017-10-24, 09:56
  #20
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Fan kollar man på amerikanska youtube kanaler som Exploring with Josh och otals många andra hittar dom sjuuukt häftiga övergivna byggnader bland annat sjukhus i perfekt skick nästan som inte har förfallit och klottrats ner.
Fattar inte hur det kan finnas så mycket sånt i USA men mig veterligen hittar man inte något sådant i Sverige ?

Tänk er ett gigantiskt lasarett som man bara kan utforska i timmar som är i bra skick också.
Finns inget sådant i Sverige? Framförallt i Sthlms trakten?
Och varför finns inte sånt här om det nu som jag misstänker inte finns ?
Kan ju ha med att allting rivs väldigt fort här, och att om stället får stå ett tag så sprids det och blir oftast ett ställe för klottrare att vara på.
Förr fanns ju beckomberga, var ett ganska nice ställe. Tror dock det är rivet sedan nåt år.
Citera
2017-12-07, 10:38
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perra2000
Finns ett övergivet/igenbommat sjukhus i sthlms skärgård. Kan tänka mig att erbjuda gratis resa dit mot hjälp att rusta upp min båt

inga problem, nämn en helg så rustar vi båten och sticker! eller om du vill pma vilken ö det ligger på kan jag ta mig dit på egen hand!
Citera
2017-12-07, 10:40
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukkan112
Finns en del som filmats i sverige nyligen, kolla Lets Feast kanal.
Finns ju även "lyckliga gatan" en gata övergivna villor om det lockar

hört att lyckliga gatan är riven? har du varit där nyligen?
Citera
2017-12-07, 10:41
  #23
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtNiklasLindgren
inga problem, nämn en helg så rustar vi båten och sticker! eller om du vill pma vilken ö det ligger på kan jag ta mig dit på egen hand!

Också nyfiken. Vilken ö kan det vara?
Citera
2017-12-07, 14:01
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Också nyfiken. Vilken ö kan det vara?

Absolut ingen aning faktiskt, det känns ju som att man enkelt borde kunna hitta det. Har väl inte varit jättemånga sjukor i skärgårn? militär byggnader däremot... det finns det gått om
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback