Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-04, 23:31
  #1
Medlem
RabarbFantasts avatar
Vet inte vad som hände, rökte lite brunt med en polare. Gick sedan in o satte mig framför datorn. Nästa sekund trillar jag ner på golvet och börjar rycka, i huvudet var jag helt lugn! Ända jag tänkte på var videon jag tittade på innan.. Fyfan detta var extremt obehagligt
Kan tilläggas att jag håller på att sluta med SSRI, och var ett par dar sedan jag tog sist. Gått på skiten i flera år. Kan detta ge krampanfall? Borde jag isåfall ta den?

Väldigt tacksam för svar! Har panik
2017-08-04, 23:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabarbFantast
Vet inte vad som hände, rökte lite brunt med en polare. Gick sedan in o satte mig framför datorn. Nästa sekund trillar jag ner på golvet och börjar rycka, i huvudet var jag helt lugn! Ända jag tänkte på var videon jag tittade på innan.. Fyfan detta var extremt obehagligt
Kan tilläggas att jag håller på att sluta med SSRI, och var ett par dar sedan jag tog sist. Gått på skiten i flera år. Kan detta ge krampanfall? Borde jag isåfall ta den?

Väldigt tacksam för svar! Har panik
SSRI i flera år? Ditt liv är i princip förverkat. Det är garanterat därför du får krampanfall vilket i detta fall betyder att du börjar vidga ditt sinne men att din SSRI kur har hållit ditt sinne fängslat under en väldigt lång tid. Avsluta direkt med SSRI och ta ett snack med Mary Jane, minst en gång om dagen, så ska du se på under.
2017-08-04, 23:54
  #3
Medlem
RabarbFantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundbergaren
SSRI i flera år? Ditt liv är i princip förverkat. Det är garanterat därför du får krampanfall vilket i detta fall betyder att du börjar vidga ditt sinne men att din SSRI kur har hållit ditt sinne fängslat under en väldigt lång tid. Avsluta direkt med SSRI och ta ett snack med Mary Jane, minst en gång om dagen, så ska du se på under.

Du har säkert rätt! Jävla skitmedicin
Finns det bevis på att SSRI abs kan orsaka anfall?
2017-08-04, 23:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabarbFantast
Du har säkert rätt! Jävla skitmedicin
Finns det bevis på att SSRI abs kan orsaka anfall?
Självklart inte. Det som händer när du går på SSRI är att du fängslar ditt sinne. Medicinen fängslar ditt sinne och gör dig trångsynt. Den påverkar på ett djupt psykologiskt plan. Sen när du röker cannabis så får du en helt motsatt effekt - cannabis expanderar ditt sinne. Det måste helt enkelt ha blivit en krock här och du borde inse att cannabis är den enda vägen ur alla dina små problem och bekymmer, definitivt inte SSRI.... Snälla sluta med det direkt, om inte för min skull så för din egen. Lyssna på mig nu, sluta med det direkt. Det är FARLIGT för din mentala hälsa. Det som hände har inget med ditt fysiska mående utan det handlar om ditt mentala mående och det var enbart därför du fick krampanfallet. Oroa dig inte och rök i lugn och ro. Undvik kanske att mata hjärnan med information under den första tiden iallafall.
2017-08-04, 23:59
  #5
Medlem
Euphoricatlasts avatar
Trappade du ner på SSRI'n? Eller slutade du direkt? Jag minns att även fall jag trappade ner så fick jag obehagliga biverkningar som att hjärtat slog i otakt. Det kan också vara att din kropp inte hunnit producera egen serotonin ännu och du får biverkningar eftersom serotonin reglar mycket i kroppen. Jag skulle avstå från att röka 1 månad. Du behöver inte oroa dig, försök sova.
2017-08-05, 09:37
  #6
Medlem
Har du gjort en långsam nedtrappning av SSRI? Nu äntligen så har det framkommit att det kan vara lika besvärligt som att sätta ut benso. Det finns många forum där de beskriver helvetet vid nedtrappning, och utsättning. Läste en artikel i Läkartidningen, som var skriven av en läkare som själv gjort detta. Han uppmanade sina kolleger att sätta sig in i vad detta innebär. Han var sjukskriven i flera månader, och hade mycket jobbiga symtom. Han beskrev bl.a. känslan då han kunde "känna sin hjärna".
Efter flera års bruk så kan det bli en jobbig period. Ta det lugnt, och blanda inte in några andra droger. Ditt CNS är nu mycket upprört, och känsligt. Att då mixtra med droger, som påverkar hjärnans receptorer, kan orsaka krampanfall. Låt ditt nervsystem vila ifred, och få tid att läka.
__________________
Senast redigerad av sabrina56 2017-08-05 kl. 09:41.
2017-08-05, 16:40
  #7
Medlem
Knivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabarbFantast
Vet inte vad som hände, rökte lite brunt med en polare. Gick sedan in o satte mig framför datorn. Nästa sekund trillar jag ner på golvet och börjar rycka, i huvudet var jag helt lugn! Ända jag tänkte på var videon jag tittade på innan.. Fyfan detta var extremt obehagligt
Kan tilläggas att jag håller på att sluta med SSRI, och var ett par dar sedan jag tog sist. Gått på skiten i flera år. Kan detta ge krampanfall? Borde jag isåfall ta den?

Väldigt tacksam för svar! Har panik

Helt klart SSRIn.
Vilken sort äter du?

Jag rekommenderar starkt att du trappar ner om du ätit i flera år. Man kan få skador, epilepsi anfall och mycket mer. SSRI möblerar om hjärnan. Det tar tid innan den återställer sig när man slutar.
Men fortsätt men råder dig att inte sluta abrubt!

Lite Benson tex stesolid,sobril eller iktorivil kan rekommenderas men endast under utsättning en. Det kommer hjälpa mot ångesten.
__________________
Senast redigerad av Kniv 2017-08-05 kl. 16:42.
2017-08-05, 16:59
  #8
Medlem
RabarbFantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv
Helt klart SSRIn.
Vilken sort äter du?

Jag rekommenderar starkt att du trappar ner om du ätit i flera år. Man kan få skador, epilepsi anfall och mycket mer. SSRI möblerar om hjärnan. Det tar tid innan den återställer sig när man slutar.
Men fortsätt men råder dig att inte sluta abrubt!

Lite Benson tex stesolid,sobril eller iktorivil kan rekommenderas men endast under utsättning en. Det kommer hjälpa mot ångesten.

Äter Fluoxetin (Prozac). Har ätit i över fyra år.. Provat massa olika så har varierat vilket preparat. Funderade också över om benso kan hjälpa, annars verkar föregående inlägg om att jag borde pausa med drogerna som en bra ide. Tänker ta en break tills hjärnan börjat vänja sig iallafall.. Men benso funderade jag dock på om jag skulle ta lite då o då ifall jag lyckas få tag i det för att ta udden av absen..

Tack för alla svar! Hjälpte och lugnade ner mig rejält!
tog nån grogg o lyckades sova. Mår bättre nu men tyvärr tog jag en halv dos ssri igen i ren panik igår, men sluta tänker jag definitivt göra.
2017-08-06, 07:06
  #9
Medlem
MadAndLocos avatar
SSRI & liknande preparat är fan Skit...Åt Mirtazapin & Venlafaxin under ett år under mitt LVU när jag var yngre...Sen kom jag ut och valde att då klippa båda medicinerna tvärt och jag fick sjuka utsättningssympton, Brainbuzz,Frossa och var nära till kramp jag med, hade som tur var Stesolid till hands men Ja....jag tror du fick kramp pga din medicin ...
/ Mad
2017-08-06, 13:22
  #10
Medlem
RabarbFantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadAndLoco
SSRI & liknande preparat är fan Skit...Åt Mirtazapin & Venlafaxin under ett år under mitt LVU när jag var yngre...Sen kom jag ut och valde att då klippa båda medicinerna tvärt och jag fick sjuka utsättningssympton, Brainbuzz,Frossa och var nära till kramp jag med, hade som tur var Stesolid till hands men Ja....jag tror du fick kramp pga din medicin ...
/ Mad

Åt mirtazapin kombinerat med cipramil förut jag med.. hemsk medicin. Vart som en zombie på dagarna förfan.. Tog du stessen när du kände att kramp var nära eller i mer förebyggande syfte?
2017-08-07, 08:47
  #11
Medlem
RapLifes avatar
Var det ett vanligt krampanfall hade du inte tänkt alls då hjärnan i princip stänger av sig och du minns bara saker från en stund före och en stund efter krampanfallet. Så om du var själv och ingen kunde berätta att du haft krampanfall skulle det vara väldigt svårt för dig att veta om det.
2017-08-11, 21:38
  #12
Medlem
RabarbFantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Var det ett vanligt krampanfall hade du inte tänkt alls då hjärnan i princip stänger av sig och du minns bara saker från en stund före och en stund efter krampanfallet. Så om du var själv och ingen kunde berätta att du haft krampanfall skulle det vara väldigt svårt för dig att veta om det.

har hört det också, jag minns ju händelsen.. vad kallas det jag drabbades av då?
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback