Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-04, 23:12
  #1
Medlem
Vilken mat är bäst att äta för att öka i fett procent ?? tänkte gå från 14 till 24% Vet det med kalori överskott och sånt men behöver veta vad jag ska handla hem Kom med tips !!
Citera
2017-08-04, 23:20
  #2
Medlem
Vill du bara öka i fett% så är det bara att äta vad som hellst.
Vill du enbart lägga på dig fett så är det bara att käka.
Om det inte ens gäller att lägga på dig muskler undertiden så duger läsk och godis för detta ändamål helt utmärkt. eller smör/olja
Citera
2017-08-04, 23:23
  #3
Medlem
Drick några liter läsk om dan. Risken är väl ganska stor att du får diabetes typ II dock.
Citera
2017-08-04, 23:29
  #4
Medlem
note-its avatar
Vit bröd och pasta. Ös på med härliga såser med mycket ost i.
Doppa brödet och njut. Fan va härligt.
Citera
2017-08-04, 23:55
  #5
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Drick några liter läsk om dan. Risken är väl ganska stor att du får diabetes typ II dock.

Läsk är skitbra. Blodsockret stiger som en raket och då sitger insulinnivån. Detta gör att mer fett lagras in kroppen. Sedan kraschar blodsockret p g a insulinet och då får man ett jävla sug efter mer läsk.

Fett är värdelöst att äta för att bli tjock. Man blir bara proppmätt snabbt.
Citera
2017-08-08, 17:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Drick några liter läsk om dan. Risken är väl ganska stor att du får diabetes typ II dock.
De flesta tjockisar får aldrig diabetes men risken ökar om man har anlag för det.
Alltså de flesta som får diabetes är feta, men de flesta som är feta får inte diabetes.
Citera
2017-08-09, 05:28
  #7
Medlem
iVanillaGorillas avatar
drick en flaska olivolja så har du 5-6k kcal bara där...
vad är motivet till denna dumma idé?
Citera
2017-08-09, 08:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundraprocentsant
Vilken mat är bäst att äta för att öka i fett procent ?? tänkte gå från 14 till 24% Vet det med kalori överskott och sånt men behöver veta vad jag ska handla hem Kom med tips !!


Varför ska du försöka öka i rent fett? Om du inte är underviktig ser jag ingen vits med det. Annars är det ju rimligen vettigt att käka livsmedel med mycket kalorier per gram.
Citera
2017-08-10, 15:24
  #9
Medlem
Brunbeverns avatar
Varför rekommenderar ni läsk? Varför skriver ni ens ett svar om ni inte kan rekommendera något vettigt livsmedel.

Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla

Fett är värdelöst att äta för att bli tjock. Man blir bara proppmätt snabbt.

Nej det blir man inte. Hur lätt som helst att dricka flytande fett eller använda extra smör. Just för att det är så energirikt behöver man inte mycket av det.

Citat:
Ursprungligen postat av iVanillaGorilla

vad är motivet till denna dumma idé?
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Varför ska du försöka öka i rent fett? Om du inte är underviktig ser jag ingen vits med det. Annars är det ju rimligen vettigt att käka livsmedel med mycket kalorier per gram.

Kanske är underviktig dock. Folk kan ju trots allt inte acceptera att folk är det i dagens överviktiga samhälle. Är väl ganska logiskt då att individer som är underviktiga försöker öka i fett då det är det enda sättet att gå upp i vikt på i om man vill gå upp inom en överskådlig framtid. Så hur det är en dålig idé förstår jag inte. Även de som bygger muskler går ju upp i fettprocent.
Citera
2017-08-10, 17:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Varför rekommenderar ni läsk? Varför skriver ni ens ett svar om ni inte kan rekommendera något vettigt livsmedel.



Nej det blir man inte. Hur lätt som helst att dricka flytande fett eller använda extra smör. Just för att det är så energirikt behöver man inte mycket av det.




Kanske är underviktig dock. Folk kan ju trots allt inte acceptera att folk är det i dagens överviktiga samhälle. Är väl ganska logiskt då att individer som är underviktiga försöker öka i fett då det är det enda sättet att gå upp i vikt på i om man vill gå upp inom en överskådlig framtid. Så hur det är en dålig idé förstår jag inte. Även de som bygger muskler går ju upp i fettprocent.

Läs mitt inlägg igen.
Citera
2017-08-10, 17:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Vit bröd och pasta. Ös på med härliga såser med mycket ost i.
Doppa brödet och njut. Fan va härligt.

Lyssna inte till dessa idiotiska förslag. Att basera sin kost kring livsmedel höga på mättat fett och snabba kolhydrater är vansinne, även om viktuppgång är målet. Nötter, frön, avokado, majs och torkad frukt är bra livsmedel med mycket energi per gram.
Citera
2017-08-10, 17:15
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iVanillaGorilla
drick en flaska olivolja så har du 5-6k kcal bara där...
vad är motivet till denna dumma idé?

Det är direkt livsfarligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback