Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-04, 20:30
  #1
Medlem
Pretorian1s avatar
Har väldigt svårt för att bestämma mig för om det här är en bärbar att satsa på.

Vill hålla ner priset lite då jag måste betala moms vid leverans.

Frågan är om denna Alienware duger när det kommer till att spela Battlefield 1 på ett tillfredställande sätt.

Jag efterlyser gedigen byggkvalitè och bra kylning därför landar valet på en Alienware.

Kom gärna med era synpunkter!

https://www.amazon.com/dp/B01N2WJXFE...ding=UTF8&th=1
Citera
2017-08-04, 20:36
  #2
Medlem
flaskborstes avatar
Alienware är väl någon form av Dell dator ?

Finns ju betydligt bättre datorer än Dells.. Ex Asus..
Citera
2017-08-04, 20:39
  #3
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Alienware är väl någon form av Dell dator ?

Finns ju betydligt bättre datorer än Dells.. Ex Asus..

I det här fallet är jag övertygad om att byggkvalitén är överlägsen allt annat.

Har sett väldigt många reveiws, alla vittnar om samma sak.

Det är jag är osäker på är om grafikkortet är något att ha.

Dom flesta köper en i7 + 1060, men det finns ingen på Amazon som skeppar dom till Skandinavien.

Generellt gillar jag Asus och Acer. Men den här gången vill jag ha något mera stryktåligt.

Dessutom tycker jag designen på Asus har gått ner sig något fruktansvärt.
__________________
Senast redigerad av Pretorian1 2017-08-04 kl. 20:51.
Citera
2017-08-04, 20:53
  #4
Medlem
flaskborstes avatar
Tja.. Jag har haft bekymmer med Dell och HP då jag velat stoppa i saker jag gillar men som inte datorn tyckt passar.. oftast då i desktops. Så min erfarenhet är att de inte är så värst "öppna" för ny teknik och inte supportar annat än sina egna tillverkare.

Ett "hemmabygge" finns det betydligt mer öppningar i för att göra personligt.. Är det en Laptop så skulle jag nog satsa på en Ryzen laptop i dagens läge då jag har mer förtroende för den cpu'n än I7.

Hade jag råd skulle jag nog ta en titt på ROG STRIX GL702ZC
__________________
Senast redigerad av flaskborste 2017-08-04 kl. 20:56.
Citera
2017-08-04, 20:56
  #5
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Tja.. Jag har haft bekymmer med Dell och HP då jag velat stoppa i saker jag gillar men som inte datorn tyckt passar.. oftast då i desktops. Så min erfarenhet är att de inte är så värst "öppna" för ny teknik och inte supportar annat än sina egna tillverkare.

Ett "hemmabygge" finns det betydligt mer öppningar i för att göra personligt.. Är det en Laptop så skulle jag nog satsa på en Ryzen laptop i dagens läge då jag har mer förtroende för den cpu'n än I7.

Jag håller med om att HP och Dell är av sämre kvalitè. Men återigen så har jag förtroende för just Alienware serien som dom i sin tur har köpt upp.

Men jag ska titta lite på Ryzen också.
Citera
2017-08-04, 20:58
  #6
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Hade jag råd skulle jag nog ta en titt på ROG STRIX GL702ZC

Denna har jag faktiskt tittat på men tvivlar på att den kyler bra i och med att den är så tunn.
Citera
2017-08-08, 13:50
  #7
Medlem
Rek spec för BF1 är ett 1060 kort, och ändå tror jag det ligger i underkant för att få en bra spelupplevelse

Gå isf på i7 och 1060 kortet för 1259 USD

Såg nu att det var en 13,3", glöm det om du ska lira.

Denna kanske ? https://www.amazon.com/Acer-Predator...2193374&sr=1-1

Hur som...ska du ha en laptop som presterar, räkna med värmeutveckling och ett fläktljud i de övre regionerna, samt att du förmodligen åker på att byta powerjack efter en tid

Är det så att du bara behöver en "portabel" dator, satsa istället på en desktop för spel, finns
bra små chassien

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.68...akta-och-betyg
__________________
Senast redigerad av peckapecan 2017-08-08 kl. 14:09.
Citera
2017-08-10, 19:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Har väldigt svårt för att bestämma mig för om det här är en bärbar att satsa på.

Vill hålla ner priset lite då jag måste betala moms vid leverans.

Frågan är om denna Alienware duger när det kommer till att spela Battlefield 1 på ett tillfredställande sätt.

Jag efterlyser gedigen byggkvalitè och bra kylning därför landar valet på en Alienware.

Kom gärna med era synpunkter!

https://www.amazon.com/dp/B01N2WJXFE...ding=UTF8&th=1
För dyr. Dessutom får du betala skatt och tull. Skärmen är fjuttigt liten. Har utmärkt syn och 15 är för liten för att få angenäm spelupplevelse. Processorn är medelkraftig även för bärbar speldator.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback