Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-05, 22:18
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Låt oss hoppas att ni får till stånd detta diskriminerande arrangemang, då kan man sen med hänvisning till detta arrangera invandrarfria utan att ni kan gnälla.
Jag tycker att du får ordna en festival för precis vilka du vill. Go ahead.
Citera
2017-08-06, 00:22
  #26
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Vad bra att du äntligen moderniserat ditt politiska tänkande och gjort dig av med dina unkna könskonservativa värderingar. Det trodde jag aldrig om dig.

Nåja, då är du liksom jag emot könsseparering. I Sverige är det på gång med könsneutrala toaletter och omklädningsrum (länk). Alla föddes vi nakna, både män, kvinnor och de med obestämt kön. Då ska vi kunna umgås tillsammans på ett både civiliserat sätt och under avslappnade former i sim- och idrottshallars bastur. Nakenhet är ju helt naturlig och ingenting vi ska behöva skämmas för. Se bara hur nudisterna klarar av att jämt och ständigt se nakna kroppar av alla åldrar på badstränder utan att drabbas av ofrivilligt kåtslag.

Tycker du inte att det är diskriminering att män inte får delta i möhippor och att kvinnor inte accepteras på svensexor? Det är ju ett solklart fall för DO att ta itu med. Varför ska inte den blivande brudens killkompisar kunna festa loss tillsammans med hennes väninnor på möhippan? Det blir ju dubbelt så roligt. Om den tilltänkta brudens manliga arbetskollega fattar tycke för hennes bästa väninna, då kanske det blir en ny möhippa och ny svensexa några månader senare.

Som förespråkare för avskaffandet av könsapartheid tycker du säkert att det är rätt med könsneutralitet inom de sporter där fysisk styrka inte avgör. I stället ska skickligheten ligga huvudsakligen i precision, snabbhet, smidighet och reaktion samt intelligens och koncentration. Det blir väldigt många sporter där alla könen kan tävla på lika villkor.

Är det inte orättvist med könsseparerade förlossningskliniker?Det måste vi göra något åt. Skicka en anmälan till DO är vad jag kan rekommendera dig och övriga maskulister. Män har lika stor rättighet som kvinnor att bli gravida och föda barn samt tilldelas hela vårdnaden efter separation.

Vi har ju redan separering av folk som begått grova fel. Fängelser och rättspsyk separerar de brottsliga elementen från de oförvitliga medborgarna genom inlåsning på allt ifrån någon månad till livstid.

Det verkar som att du medvetet blandar ihop begreppen avskaffande och införande. Att folk får gå på toa i fred och att man högst tillfälligt separerar brottslingar från det övriga samhället har inget med separatism att göra din relativistiska vänsternolla. Vi har inte längre könsseparatism i det svenska majoritetssamhället och borde inte heller införa det igen. Du kan bjuda vem som helst till din henmöskiva. Men då ska du betala själv och kommunen ska inte erbjuda mark eller marknadsföring.

Som tidigare utövare av både ridsport och kampsport så vore det intressant att veta vilka sporter du trollar om? Notera att bowling, biljard och dart är underhållning som män och kvinnor redan gör gemensamt. Samt att innebandy, badminton, löpning och simning är motionsidrott som vi redan gör gemensamt. Även kampsport gör vi gemensamt på träningsnivå och hästsport tillsammans upp till tävlingsnivå. Är det bågskytte du yrar om? Nej där tränade vi också tillsamans.

Då kan man fråga sig. Vad har det med att införa separatistiska musikfestivaler att göra? Jag kan på ett ironiskt plan hålla med om att vissa män borde få plats att skenföda på förlossningskliniker så att dessa hens inte känner sig kränkta. Men nu räcker platserna inte ens till de gravida kvinnorna. Så, sammanfattningsvis. Du är en idiot.
__________________
Senast redigerad av Blundetto 2017-08-06 kl. 00:43.
Citera
2017-08-06, 00:47
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det verkar som att du medvetet blandar ihop begreppen avskaffande och införande. Att folk får gå på toa i fred och att man högst tillfälligt separerar brottslingar från det övriga samhället har inget med separatism att göra din relativistiska vänsternolla. Vi har inte längre könsseparatism i det svenska majoritetssamhället och borde inte heller införa det igen. Du kan bjuda vem som helst till din henmöskiva. Men då ska du betala själv och kommunen ska inte erbjuda mark eller marknadsföring.

Som tidigare utövare av både ridsport och kampsport så vore det intressant att veta vilka sporter du trollar om? Notera att bowling, biljard och dart är underhållning som män och kvinnor redan gör gemensamt. Samt att innebandy, badminton, löpning och simning är motionsidrott som vi redan gör gemensamt. Även kampsport gör vi gemensamt på träningsnivå och hästsport tillsammans upp till tävlingsnivå. Är det bågskytte du yrar om? Nej där tränade vi också tillsamans.

Då kan man fråga sig. Vad har det med att införa separatistiska musikfestivaler att göra? Jag kan på ett ironiskt plan hålla med om att vissa män borde få plats att skenföda på förlossningskliniker så att dessa hens inte känner sig kränkta. Men nu räcker platserna inte ens till de gravida kvinnorna. Så, sammanfattningsvis. Du är en idiot.

Ska männens förlossningsavdelning vara separerad från kvinnornas tycker ni?
Citera
2017-08-06, 20:55
  #28
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det verkar som att du medvetet blandar ihop begreppen avskaffande och införande. Att folk får gå på toa i fred och att man högst tillfälligt separerar brottslingar från det övriga samhället har inget med separatism att göra din relativistiska vänsternolla. Vi har inte längre könsseparatism i det svenska majoritetssamhället och borde inte heller införa det igen. Du kan bjuda vem som helst till din henmöskiva. Men då ska du betala själv och kommunen ska inte erbjuda mark eller marknadsföring.

Som tidigare utövare av både ridsport och kampsport så vore det intressant att veta vilka sporter du trollar om? Notera att bowling, biljard och dart är underhållning som män och kvinnor redan gör gemensamt. Samt att innebandy, badminton, löpning och simning är motionsidrott som vi redan gör gemensamt. Även kampsport gör vi gemensamt på träningsnivå och hästsport tillsammans upp till tävlingsnivå. Är det bågskytte du yrar om? Nej där tränade vi också tillsamans.

Då kan man fråga sig. Vad har det med att införa separatistiska musikfestivaler att göra? Jag kan på ett ironiskt plan hålla med om att vissa män borde få plats att skenföda på förlossningskliniker så att dessa hens inte känner sig kränkta. Men nu räcker platserna inte ens till de gravida kvinnorna. Så, sammanfattningsvis. Du är en idiot.
Det finns fortfarande könsseparerade toaletter och omklädningsrum om du nu inte har upptäckt det.

Förstod du inte den inneboende ironin i min förra kommentar? I så fall är du en idiot.

Jag tror inte att könsseparerade musikfestivaler förebygger sexuella ofredanden, i varje fall absolut inte de kvinnofria. Där kan homosexuella män grabba tag i ynglingars underliv och kladda på deras kroppar.
Citera
2017-08-16, 01:15
  #29
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det finns fortfarande könsseparerade toaletter och omklädningsrum om du nu inte har upptäckt det.

Förstod du inte den inneboende ironin i min förra kommentar? I så fall är du en idiot.

Jag tror inte att könsseparerade musikfestivaler förebygger sexuella ofredanden, i varje fall absolut inte de kvinnofria. Där kan homosexuella män grabba tag i ynglingars underliv och kladda på deras kroppar.

Då är vi nog i grunden eniga. Ja naturligtvis finns det könsseparerade toaletter och omklädningsrum. Jag försvarar att dessa finns. Dessa är privata miljöer där folk tömmer tarmen eller klär av sig nakna till skillnad från sociala miljöer som festivaler där normalt folk vill umgås med andra av det motsatta könet.

Jag ber om ursäkt om jag missade ironin i ditt tidigare inlägg. Men i vår samtid är idiotin så utbredd att det är svårt att ske skillnad på ironi och idioti.
Citera
2017-08-16, 01:28
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Håller med! Och de ska fan inte lyssna på musik heller.
personligen tycker jag inte kvinnor ska ha någon rätt existera....
vad är det för jävla sätt?
Citera
2017-08-16, 14:04
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
personligen tycker jag inte kvinnor ska ha någon rätt existera....
vad är det för jävla sätt?
Feminister, om det vart förbjudet skulle vi inte haft dessa problem vi i dag brottas med.
Gå på Sweden rock eller liknande vita män dominanta festivaler så lär ni inte ha problem….bevisligen.
Citera
2017-11-19, 19:18
  #32
Medlem
Arbetarbroders avatar
Fuck, va sjukt o läsa sånt här, jag älskade de svenska festivalerna och trodde de tillhörde alla unga personer innan de är dags att uppgradera till Roskildefestivalen.
Men de är inte som förr.
"Man Free Festival Date Announced"
https://www.rt.com/news/410340-man-f...ate-announced/
Citat:
The first man-free music event organized in response to sexual offences at concerts in Sweden will be held at the end of next summer. Tickets will be available in just two weeks, according to an announcement ironically released on International Men’s Day.
Swedish comedian Emma Knyckare came up with the idea of a man-free music festival in July after the cancellation of the Bravalla Festival amid reports of sexual assaults and allegations of rape. Back then, the comedian suggested having a “really cool festival where only non-men are welcome,” but did not imagine the support and fundraising success her idea would have.

Apart from women, the event, called Statement Festival, will also welcome non-binary and trans people, and will be held from August 31 to September 1 in Gothenburg. The date and venue of the event were disclosed on International Men’s Day – November 19.

Va sjukt. Va tragiskt. Vilken feministisk idiot Emma Knyckare är..
Citera
2017-11-19, 19:58
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Konventionell visdom om festivalövergrepp:

1, Övergrepp ökar inte, bara anmälningsgraden
2, Eftersom övergrepp ökar krävs festivaler bara för kvinnor
3, Att de flesta kända gärningsmän har utländsk bakgrund saknar relevans
4, Staten bör inte sammanställa statistik på gärningsmännen
5, Diskriminering är bland det värsta som finns, det är omoralisk att dela in människor i kollektiv
6, Vi måste därför kollektivt diskriminera män
7, Detta vore ett brott mot diskrimineringslagen och skulle dessutom straffa den redan utsatta gruppen utan binär könsidentitet, men ska ändå berömmas som ”ett utmärkt initiativ”

SVTs juridiska expert: ”Som diskrimineringslagen ser ut idag så är det inte tillåtet att behandla kvinnor och män olika vid tillträde till allmän sammankomst...Jag tycker det är ett utmärkt initiativ. Men det är bättre att utifrån namnet och sättet att arrangera festivalen försöka skapa en stämning som gör att de som enbart vill komma och tafsa på kvinnor håller sig borta”
Mer ologiskheter. Tänk om en del män åker dit inte ”enbart” för att tafsa på kvinnor utan för att supa, hänga med sina polare och tafsa på kvinnor? Hur exakt ska en festival på förhand identifiera vilka män som tänker tafsa?
Vänsterfeminister kan bara fördöma övergrepp som begås av vita män, eran ideologiska ärkefiende. Ni saknar därför svar på ökning av festivalövergrepp som tycks drivas av män från patriarkala länder, dessutom en minoritet även av dessa män. Ni vänsterfeminister vet innerst inne att ni saknar svar på problemet inom ramen för er ideologi, och försöker därför byta ämne och kollektivt skuldbelägga ”män”.
Ju mer pressade ni feminister blir av kognitiv dissonans, desto mer destilleras budskapet ned till vad ni egentligen tycker: hata hata hata män.

Jag har rätt..eller hur?

https://www.svt.se/kultur/musik/expe...al-ar-olagligt

Är samma idioti som att kvotera in kvinnor i utbildningar. Man försöker kringgå det faktum att vi har en diskrimineringslag i det här landet, oavsett vad feminister tycker. Och hittills har de inte fått in något undantag för feministiska ändamål i denna lag. Men DO lär ju inte lyfta ett finger oavsett.
__________________
Senast redigerad av Mercatoria 2017-11-19 kl. 20:27.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback