• 1
  • 2
2017-08-04, 18:30
Medlem
har ej betalat för augusti månad och förfallodatumet var för 5 dagar sen. kan inte betala fören jag får csn vilket är om 3 veckor typ. ska jag köpa tält och börja sova på universitetet/gymmet osv? vilka val har jag?
Citera
2017-08-04, 18:31
Medlem
Du har inga anhöriga du kan låna pengar av så länge? Hur har du klarat dig hittills i sommar?
Citera
2017-08-04, 18:32
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
har ej betalat för augusti månad och förfallodatumet var för 5 dagar sen. kan inte betala fören jag får csn vilket är om 3 veckor typ. ska jag köpa tält och börja sova på universitetet/gymmet osv? vilka val har jag?

Du ska kontakta de som har ansvaret över bostäderna och förklara.
Citera
2017-08-04, 18:38
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Du ska kontakta de som har ansvaret över bostäderna och förklara.

Detta.

Ring och säg som det är.
Ju snabbare desto bättre.
Citera
2017-08-04, 18:52
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:

Ta ett sms-lån i västa fall. Var bara beredd på att räntan är ganska hög. Tar du ett lån på kr 5000 kr tex så kostar det kanske 2000 kr. Men det är väldigt olika för olika företag. Har sett alternativ där man måste betala 5000 kr för att ta ett lån på 5000 kr. Dvs lån + kostnad = 10000 kr som ska betalas tillbaks totalt.
Citera
2017-08-04, 18:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Vad ska du äta under de tre veckorna? Några pengar måste du ju ha.
Citera
2017-08-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
400 kr kanske
Citera
2017-08-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
kan man delbetala hyran :/
Citera
2017-08-04, 21:36
Medlem
solis789s avatar
Bara ringa. Få inte panik. De hanterar liknande förfrågningar varje vecka. Enklare för dem att bara acceptera att hyran betalas sent, än att kicka ut en hyresgäst och hitta en ny, förutsatt att du skött dig tidigare.
Citera
2017-08-04, 21:46
Medlem
Som många före mig har sagt. Ring så fort de öppnar och säg som det är. De kommer skjuta på betalningen till lite längre fram, är de sjysta så kan de kanske skippa något påslag om detta är första gången det sker.

Sen tar du och lägger undan 1/10 av din hyra varje månad, så har du en extra månadshyra lagom till nästa sommar. Detta var min far som talade!
Citera
2017-08-05, 12:47
Medlem
MettaFocks avatar
Sommarjobbar inte studenter längre? Framförhållning är ett tips till nästa sommar.
Citera
2017-08-06, 16:39
Medlem
Studentkåren brukar kunna hjälpa till med handlån till studenter i sådana situationer.

Och såklart kontakta hyresvärden...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in