Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-04, 16:19
  #1
Medlem
Country har aldrig varit något för mig men den senaste veckan har jag kört mycket bil och av en slump så lyssnade jag på låten Tennessee Whiskey med Chris Stapleton och jäklar vad bra den är. Drog hem hela albumet och har efter det blivit mer och mer intresserad av countrymusik

Om knappt tre veckor så drar jag till USA och blir borta i två månader. Hyrt en Ford Mustang cabriolet och kommer köra dit näsan pekar och bara uppleva och njuta.

Blir därför mycket musiklyssning så nu letar jag efter liknande artister med liknande röster och låtar som Chris Stapleton.
Citera
2018-04-14, 21:03
  #2
Medlem
smoerreboms avatar
Cody Jinks och ev Jamey Johnson (lite gubbigare och ojämn). Cody Jinks är oxå lite genreöverskridande som Stapleton (han har ju medverkat i sydstatsrock- och bluegrassband) fast mest åt det rockigare hållet.

Lyssna på Cast No Stones och I'm Not the Devil på tuben eller spotify, gillar du inte dom så är det nog inget för dig. Stapleton är dock lite egen såtillvida att han har en övernaturligt stark röst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback