Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-04, 23:28
  #13
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Varför bara karlar? Om en kvinna bryggde HB skulle jag fan köpa av henne bara för att uppleva minnen ifrån tonåren igen! Det var en viss känsla att motta en hel tvåliters-petflaska fylld med HB och hålla den i armarna som om det vore en nyfunnen skatt eller något. Vi var dock riktiga jävla raggarlantisar



Kvinna och kvinna, Kvinnorna stod i köket. Snöt barn, safta och sylta. Det var inga kvinnor som tillverkade eller sålde sånt förr. Jag tvekar också starkt på att mängden kvinnor som befinner sig i detta yrke just nu ökat med åren.....
Citera
2017-08-04, 23:32
  #14
Medlem
mainfurers avatar
För dyrt, runt 150-200 litern ungefär. Kostar mer o koka än o importera. Regeringen stävde ett problem men skapade ett nytt... likt invandringen
Citera
2017-08-09, 17:52
  #15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
När jag var tonåring så drack vi hembränt i den lilla skithålan jag kommer ifrån. Vi hade tomma petflaskor som vi gömde i mopparna eller i några buskar i skogen, ibland kom det andra ungdomar och snodde de om de fick reda på var vi gömde dem. Fy fan vad white trashigt egentligen. Är så jävla lycklig att jag kom därifrån men det slog mig när jag såg på Fucking Åmål igår med dottern och såg den där festen utomhus hur hembränt var populärt då och den förjävliga smaken av det. Tydligen så ska det fortfarande vara rätt populärt i byn där jag kommer ifrån även om det har minskat rejält men jag minns verkligen hur populärt det var för 20 år sedan.

Egentligen kan jag förstå att det är lätt att skaffa och billigt men det känns som att ungdomar idag hellre riskerar att ge bort en tusenlapp till någon a-lagare som kanske köper ut Bacardi Breezer eller andra häftiga spritflaskor. Varför blev hembränt så impopulärt för fjortisar?
Utkonkurrerat av smuggelsprit till en del.
HB alltid varit populärt, ända tills vi öppna gränserna för alkohol.
Efter detta har det gått ned.

Kan inte se det allra minsta white trashiga i att med HB, men visst går det göra det till detta om man så önskar.
HB kunde smaka väldigt illa, vilket man lärde sig snabbt och aldrig köpa mer av den personen.
Sen hittade man folk som var ville vara stolt över sin produkt, och då var det alltid gott och extremt smaklöst.
Citera
2017-09-18, 17:19
  #16
Medlem
Rädsla och svårt att få tag på det skulle jag tro.

Fjortisar idag är ju skit blyga och tror sig bli stupfulla på en cider, så de är mestadels rädda att få leverhaveri av en klunk med starkare grejer. Sen skulle de aldrig våga gå fram till en trevlig man i 40 års åldern med ett par saknade tänder och fråga om han säljer under hundringen.

Själv var jag ganska lik det, men efter ett tag kom jag över den moderna "tonårsbarnsligheten" som är överallt och ville dricka lite av allt för att prova. Dock fanns ingen som sålde Hembränt inom staden som jag kände till. Så fick bli med systemets billigaste och (enligt vissa) äckligaste drycker. Det svåraste är ju att träffa någon "trevlig" som säljer hemmagjort.

Vissa fjortisar köper ju från langare och blandar ihop det i en dunk för att låtsas sig ha hembränt, och nog lyckas de skrämma skiten ur folk med det. Detta har visst blivit en större hembränningskälla än riktigt hembränt för dem.
__________________
Senast redigerad av pingun96 2017-09-18 kl. 17:57.
Citera
2017-09-20, 01:26
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
En gång så klappade han till mig när jag var på väg att tända min cigarett. Han skrek, TÄND DU TÄNDARN, Å VI FLYGER ALLA I LUFTEN OCH TILL BLOTTA MINNET VI BLIR.

Underbart..vilka härliga människor det fanns förr!
Citera
2017-11-28, 17:40
  #18
Medlem
Det är ingen stil på de yngre generationerna längre.. Vi satt och fulgroggade i baksätet på en risig buick, och vart gravt alkoholförgiftade, istället för att bli skjutsad till toxen så vart man tippad ut genom en bakruta så man inte skulle grisa ner inne i bilen, alternativt lämpad i skuffen.. I vårt gäng var det inte direkt en merit att ha blivit lobbad som det verkar vara nu. De enda som får köpa hb nuförtiden är de gamla rävarna, som inte kommer sätta dit dig för att de sett en polisbil på 100 meters avstånd, eller fått hastig ögonkontakt med någon som kan ha varit en socialarbetare. Mentaliteten i samhället är orsaken alltså. Själv skulle jag aldrig sälja en droppe till nån under 30 bast.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback