Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-04, 16:05
  #1
Medlem
elastikmandens avatar
Vi ville vara en demokrati, right? Vi kämpade och knegade, decennium efter decennium. Fackföreningar kom till för alla knegares bästa? Men vad är resultatet?

Har de lågavlönade fått det bättre? Har pensionärerna fått det bättre? Har sjukvården blivit bättre? Har skolan blivit bättre? Hur ser vårt valsystem ut idag, och hur har det sett ut de sista 30 åren?

Någon ting hände i slutet på 80 talet. Då var det liksom slut, med det som var för. Jag har precis fått låst en tråd, där jag försökte att belysa varför, men det är nog där vi är nu?

Korrumperade och mutade politiker, som lever på svinlöner från "dem som betalar skatt". Den ena skandalen efter den andra, politiska fadäser till höger och vänster. Och en politik som VI? har röstat på? Fallskärmar, konferenser, arvoden och en massa annat skit som vi "som betalar skatt" får betala? (Taxiresor/ flygresor/ hotell, presentation, listan är oändlig.)

Ingen statistik som visar i %, hur mycket en "regeringsmedlem" har rätt att höja sin lön/år, enligt avtal?

Och så så alla dessa jävla arvoden och fallskärmar till den ena och den andra, som bara har råkat sätta sin lilla fis där i regeringen?

Det är mycket mygel och ren korruption, mutor, och skumma avgångsvederlag, som ledar till topp vd tjänster, inom någon statlig verksamhet, omnågn "måste sparkas"?

Är vi bättre än öst, eller är vi på utdöende på riktigt?

Harju förstått nu varför Sverige har gått ått helvete: "Vi har blivit indoktrinerade genpm bidrg". Vi orkar inte göra upprör. Vi orkar knappt att jobba längre. Vi litar inte längre på vår sjukvård, vi är rädda när våra barn går till skolan. Varför gjorde politerkana som vi blev lurade att rösta på, så?

Är det vapenhandeln/ exporten, som ar ett stående tabu? Är det med flit, att våra regeringar tystade os med bidrag?

Jag kan se sceneriet om 20 år, eller 10!

Ännu flera fattigpensionärer, ännu flera psykiskt sjuka ungdomar, som knarkar och panta burkar. (Om det systemet får finnas kvar?)

Jag kan se ett Sverige, som är styrt av de länder som Sverige säljer vapen till, och så de små feta svinen själv så klart. Dem som ger mig 2,3% i löneökning/ år.

Så hur har vi och våra barn det om 10-20 år, om det inte snart händer något radikalt? Som presidentstyre? Så de små sessorna och prinsarna får börja hushålla med våra så givmilda knegrepengar?

Jag gnäller jag vet, men ingen djävul orkar göra upprör på riktigt. Det går inte att samla svenska folket längre, de är fulla, eller har rökt på, eller så djupt tacksamma för sina bidrag...Jobba, jobba....För vem?
Citera
2017-08-04, 17:06
  #2
Medlem
hazzos avatar
Stavfel i rubrik korrigerad. / Mod
Citera
2017-08-04, 18:51
  #3
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Stavfel i rubrik korrigerad. / Mod

Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Stavfel i rubrik korrigerad. / Mod

1000 tack, mod, du är min definitiva räddare! (När jag gick i skolan hette det: "utfrysning", mobbat, man platsade inte in), Nähh det bästa är nog som min kompis sa, han som blev utvisat: " I Sverige kan du få allt, så mycket kärlek, och så mycket "Hej! "Hur mår du" Mår du bra"?

Han fick först kärlek, men sen fick han en jävla spark i röven....
Citera
2017-08-04, 22:24
  #4
Medlem
När systemet kraschar det är då alla vaknar upp. De är bara att vänta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback