Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-05, 21:58
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Vad har ekonomin med detta att göra? Du försöker medvetet undvika kärnfrågan. Hur tror du ekonomin ser ut i ett land som invaderats? Den är åthelvete. Ändå invaderas länder. Vad beror detta på? Självklart skiter den som invaderar ett land i landets ekonomi.

Alltså finns det scenarion där vissa länder skiter i andra länders ekonomi. Men nu är det inte ekonomin som det är frågan om. Det handlar om politiken. Ryssland vill destabilisera detta och gör det mha en propagandakampanj vars syfte är att ge styrka åt nationalistiska krafter.

Tror du verkligen någon agerar utifrån någon slags ideologi? Isåfall har du sovit mycket djupt, senaste tio åren då vi alla lärt oss att det är pengar som styr
Citera
2017-08-06, 00:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Tror du verkligen någon agerar utifrån någon slags ideologi? Isåfall har du sovit mycket djupt, senaste tio åren då vi alla lärt oss att det är pengar som styr

Jag pratar inte om ideologi. Jag pratar om makt.

Du försöker hela tiden styra denna diskussion off-topic. Sluta med det.
Citera
2017-08-06, 01:50
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Jag pratar inte om ideologi. Jag pratar om makt.

Du försöker hela tiden styra denna diskussion off-topic. Sluta med det.

Hur får man makt utan ekonomiskt övertag?
Citera
2017-08-06, 17:48
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Hur får man makt utan ekonomiskt övertag?

Men förhelvete sluta tramsa.

Du verkar dock fullständigt ointresserad av genuin debatt i frågan så jag tvivlar på att du har något vettigt att säga öht.

1: Du började med att ifrågasätta Rysslands involvering i valet.
2: Jag inflikade att de har motiv att destabilisera andra länder speciellt NATOländer.
3: Du flummar runt i cirklar om annan skit som är ointressant och blajar om ekonomi
4: Jag menar att många länder skiter i andra länders ekonomi och att det inte är ett vettigt argument
5: Du börjar nu flumma runt om ideologi
Citera
2017-08-06, 23:40
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
2: Jag inflikade att de har motiv att destabilisera andra länder speciellt NATOländer.
Undrade bara om du hade något vettigt motiv till att ryssarna skulle tjäna på det. Om de inte har det så faller ditt perspektiv på frågan ganska platt
Citera
2017-08-06, 23:59
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Undrade bara om du hade något vettigt motiv till att ryssarna skulle tjäna på det. Om de inte har det så faller ditt perspektiv på frågan ganska platt

Du menar alltså att Ryssland har en neutral attityd till USA och NATO?
Citera
2017-08-07, 00:04
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Du menar alltså att Ryssland har en neutral attityd till USA och NATO?
Nej. Ryssland har enormt mycket naturresurser, det är så de tjänar sina pengar även om de håller på att ställa om. En del av de här resurserna är åtråvärda för andra investerare som kanske inte alltid har lust att betala
Men varför skulle ett land som inte har mer människor än två större EU-länder och likartad bruttonationalprodukt försöka lägga sig i ett val hos en mycket mäktigare part
__________________
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2017-08-07 kl. 00:06.
Citera
2017-08-07, 00:37
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Nyligen har USA infört handelsrestriktioner mot tre länder, bl.a. Ryssland. Trump vart tvungen att skriva under då näst intill alla i senaten röstade för förslaget. Bl.a. fokuserar de nya sanktionerna mot materiel som används för de pipelines som byggs mellan EU och Ryssland.

Orsakerna till de senaste sanktionerna sägs bero på Ryssarnas inblandning i det amerikanska valet

Och detta tänkte jag tråden skulle handla om.
  • Varför skulle ryssarna vilja påverka det amerikanska valet?
  • Går det att påverka det amerikanska valet för utomstående nation annat än att bidra med pengar
  • Finns det bevis eller fakta som visar att Ryssland har påverkat det amerikanska valet


Dina frågor svarar Putin på själv i Oliver Stone´s serie The Putin Interviews (4 delar á 1 timme)
Citera
2017-08-08, 02:27
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Nej. Ryssland har enormt mycket naturresurser, det är så de tjänar sina pengar även om de håller på att ställa om. En del av de här resurserna är åtråvärda för andra investerare som kanske inte alltid har lust att betala
Men varför skulle ett land som inte har mer människor än två större EU-länder och likartad bruttonationalprodukt försöka lägga sig i ett val hos en mycket mäktigare part

För att destabilisera dem. De har uppenbart motiv att göra det.

Samma anledning som varför Ryssland stödjer högerextremister inom Europa.
Citera
2017-08-08, 02:55
  #22
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
RussiaHoax, Fake news, Falsk propaganda av globalisterna och eliten.
Citera
2018-08-04, 06:39
  #23
Medlem
Konstigt man inte ser Israels inblandning av amerikanska valet hmm visst ja i sverige kör vi operation hjärntvätt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback